Jeg bliver nok nærmere skuffet. Der viser sig imidlertid en tilbøjelighed ved det menneskelige udtryk: at distancere sig på grund af en given films form. Deraf godtgøres fraværet. Værdigt vandrer Skotte & Co. gemmen Cannes i taktfaste skridt, hvor de, drømløst forædte af plotstrukturer, vil kvæde den sædvanlige, sensationelle sang. Der SKAL være tomrum (helst dem, der prakkes ned over tilskueren), som kan udfyldes, før de kan forholde sig til filmen og forstå den. Det er her, mennesket bor... velkommen!
Jeg bliver nok nærmere skuffet. Der viser sig imidlertid en tilbøjelighed ved det menneskelige udtryk: at distancere sig på grund af en given films form. Deraf godtgøres fraværet. Værdigt vandrer Skotte & Co. gemmen Cannes i taktfaste skridt, hvor de, drømløst forædte af plotstrukturer, vil kvæde den sædvanlige, sensationelle sang. Der SKAL være tomrum (helst dem, der prakkes ned over tilskueren), som kan udfyldes, før de kan forholde sig til filmen og forstå den. Det er her, mennesket bor... velkommen!
Du kan ikke bringe hele verden i salveten. Det ved du godt, ikk’?
Har man lyst til at se afslutningsshowet med uddeling af priserne, vil det kunne streames live på festivalens hjemmeside. http://www.festival-cannes.fr/en.html
Caliban (79) skrev:
Jeg er stadigvæk muggen over, danskerne giver Hong så få stjerner. Hvor kan man læse de fulde anmeldelser henne? Jeg kan i hvert fald ikke finde dem.
Jeg tror ikke nødvendigvis de har skrevet en anmeldelse, blot givet stjerner.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Har man lyst til at se afslutningsshowet med uddeling af priserne, vil det kunne streames live på festivalens hjemmeside. http://www.festival-cannes.fr/en.html
Dumt! At kaste stjerner efter en film uden opbakkende forklaring, kunne ligeså vel erstattes af et kast med en terning.
#81 Richard Burton 12 år siden
#82 Castanea 12 år siden
#83 Takfornu 12 år siden
Ja, det er en af de overtagelser, hvor et skift ikke ændrede sig til det negative - hatten af for Kim og hans ansatte i både Grand og Camera Film :)
#84 JannikAnd 12 år siden
#85 Castanea 12 år siden
#86 JannikAnd 12 år siden
#87 Kisbye 12 år siden
#88 JannikAnd 12 år siden
#89 Kisbye 12 år siden
Som forventet score MUD gode karakterer og kommer ind på en delt 4 plads.
http://www.ioncinema.com/news/cannes-jeff-nichols-...
#90 Slettet Bruger [1302323817] 12 år siden
I øvrigt tror jeg at det bliver "Beyond the Hills" som vinder palmerne.