Så er det endelig ved at være tid til endnu en Cannes Festival, igen med et sædvanligvis interessant program. Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre om nogen kender en solid hjemmeside, der dækker hele festivalen? Gerne med masser af kommentarer og anmeldelser.
Hmm, jeg synes nu, Asien er lidt underrepræsenteret i år. Jeg tæller umiddelmart kun tre titler (ud over Classics), som alle er uden for konkurrence.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Dommer panelt er dog en imponerende og broget samling:
"Monica Bellucci, Helena Bonham Carter and Zhang Ziyi are his leading ladies; Samuel L Jackson and Tim Roth his leading men; his assistant directors are Lucrecia Martel (the Argentinian woman behind Cannes successes La Niña Santa and La Ciénaga), Palestine's Elia Suleiman and Patrice Leconte (the French stylist behind such varied works as Ridicule, Monsieur Hire and L'homme du train."
Der er nyt fra Cannes, bl.a. om Paulo Sorrentinos "L'amico de famiglia", som blev vist igår.
Første anmeldelse af filmen, er en nedrakning fra Hollywood Reporter, hvilket blot konfirmerer min tro på, at denne film kan være i klasse med "Consequences of Love".
Man starter:
Paolo Sorrentino's "The Family Friend" is a murky and morally dubious film about an odious moneylender whose services come with exorbitant interest and a repulsive pretence of intimacy.
A misogynistic male fantasy that presents a bleak view of life in Italy, the movie argues that ugliness is beautiful, beauty is ugly and greed consumes everyone.
Allerede her er de fleste amerikanere nok stået af. Fyda, at bruge filmmediet til at portrættere grimhed som værende smukt og skønhed det modsatte. Det kan man da ikke!!!???
Og konklusionen
There is no satisfaction in watching these linked events unfold, however, as the film fails singularly to provide any character worth caring about.
er som taget ud af noget af den kritik, som tilfaldt "Consequences of Love" og amerikanernes konstante søgen efter konsencus og karakterer det er nemt at sympatisere med. Jeg ser meget frem til at finde første anmeldelse fra et europæisk medie.
The Host har indspillet 2/3 af "sig selv" i distributionsrettigheder alene under Cannes film festivalen og der er et par måneder til den får premiere.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Du siger det jo som om amerikanerne kun kan lide deres egne film. Men det er jo ikke helt rigtigt, og fx Almodovar's "Volver" har fået massiv opbakning fra alverdens anmeldere, også de amerikanske. Derudover er Hollywood Reporter et meget anset blad, så jeg tvivler på, at du bare kan smide deres anmelder i bås med den middelmådige amerikaner. Nu har jeg jo så heller ikke set Consequences of Love, men fordi han har lavet en god film behøver denne jo ikke nødvendigvis være endnu et mesterværk.
Lad os se hvad Hr. Skotte siger til den i dagens udgave af politiken :)
Det bliver spændende at se hvilken film, der tager de forskellige priser. Lige i øjeblikket ligner det et løb mellem Almodovar's "Volver" og Inarritu's "Babel". Begge to film jeg i hvert fald glæder mig rigtig meget til.
Desværre ser Cannes også ud til at have budt på en del store skuffelser, tilsyneladende i særdeleshed Richard "Donnie Darko" Kelly's nyeste "Southland Tales".
#1 ks 19 år siden
#2 filmz-Bruce 19 år siden
Indiewire
Yahoo
#3 filmz-yoshimura 19 år siden
#4 jessup 19 år siden
"Monica Bellucci, Helena Bonham Carter and Zhang Ziyi are his leading ladies; Samuel L Jackson and Tim Roth his leading men; his assistant directors are Lucrecia Martel (the Argentinian woman behind Cannes successes La Niña Santa and La Ciénaga), Palestine's Elia Suleiman and Patrice Leconte (the French stylist behind such varied works as Ridicule, Monsieur Hire and L'homme du train."
#5 elwood 19 år siden
Tarantino er ikke med i år ?
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#6 JannikAnd 19 år siden
#7 filmz-Bruce 19 år siden
Første anmeldelse af filmen, er en nedrakning fra Hollywood Reporter, hvilket blot konfirmerer min tro på, at denne film kan være i klasse med "Consequences of Love".
Man starter:
Paolo Sorrentino's "The Family Friend" is a murky and morally dubious film about an odious moneylender whose services come with exorbitant interest and a repulsive pretence of intimacy.
A misogynistic male fantasy that presents a bleak view of life in Italy, the movie argues that ugliness is beautiful, beauty is ugly and greed consumes everyone.
Allerede her er de fleste amerikanere nok stået af. Fyda, at bruge filmmediet til at portrættere grimhed som værende smukt og skønhed det modsatte. Det kan man da ikke!!!???
Og konklusionen
There is no satisfaction in watching these linked events unfold, however, as the film fails singularly to provide any character worth caring about.
er som taget ud af noget af den kritik, som tilfaldt "Consequences of Love" og amerikanernes konstante søgen efter konsencus og karakterer det er nemt at sympatisere med. Jeg ser meget frem til at finde første anmeldelse fra et europæisk medie.
The Host har indspillet 2/3 af "sig selv" i distributionsrettigheder alene under Cannes film festivalen og der er et par måneder til den får premiere.
#8 ks 19 år siden
Lad os se hvad Hr. Skotte siger til den i dagens udgave af politiken :)
Det bliver spændende at se hvilken film, der tager de forskellige priser. Lige i øjeblikket ligner det et løb mellem Almodovar's "Volver" og Inarritu's "Babel". Begge to film jeg i hvert fald glæder mig rigtig meget til.
Desværre ser Cannes også ud til at have budt på en del store skuffelser, tilsyneladende i særdeleshed Richard "Donnie Darko" Kelly's nyeste "Southland Tales".
#9 dolphinfriendly 19 år siden
#10 mr gaijin 19 år siden
Jeg faldt forresten over dette klip om L'Amico di famiglia samtidig med, at jeg skriver denne kommentar:
http://festival-cannes.fr/video/index.php?langue=6...