Gravatar

#1 Guts 19 år siden

Hey allesammen.

Jeg har netop, på opfordring herinde fra, anskaffet mig 1.sæson af Carnivale. Jeg har set de første 4 afsnit og den tegner til at var en super fed serie!!!
Hvor mange andre herinde kender til serien og har en mening om den??
"If you don't stand for something, you'll fall for anything"
Gravatar

#3 ks 19 år siden

Kom endelig med dit bidrag til serien! Vi mangler lidt flere passionerede Carnivalé tilhængere herinde, vi skulle jo nødig risikere at Deadwood i sidste ende stjæler ALT rampelyset :)
Gravatar

#4 PredatorX 19 år siden

Jeg bestiller min i dette sekund fra cdwow.com. Så må vi se om den kan slå Deadwood. Jeg nægter at tro den kan, slet ikke efter at have set halvdelen af sæson 2 igennem, som jo bare øger seriens potientale til: Best.Tv.Drama.EVER
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#5 *Iceman 19 år siden

Ja - jeg tror vi er nogle stykker som glæder sig til at sæson 2 udkommer på dvd. Har indtil videre undgået fristelsen af at hente den på nettet.

Mht. Deadwood (..:: Hvis dit nick er Bruce bør du ikke læse videre ::..) blev jeg ret skuffet. Jeg købte serien pga. alle de anbefalinger her fra sitet og er ret skuffet. Den serie kører så langsomt - er kun nået til afsnit 6 og har ikke haft lysten til at se mere. (Det gør jeg nu nok alligevel engang i fremtiden, eftersom jeg har betalt for første sæson.) Men det går så langsomt med de forskellige personer og hvordan de hver har deres agenda og rolle i byen.

Det skal dog siges til seriens forsvar at sceneriet er godt og personele spiller rigtig godt - kan specielt godt lide den måde folk taler på forskellige måder. Ved ikke om de smører for tykt på i henhold til de forskellige persons uddannelse hotelejeren kontra den fordrukne dame.

Men hver sin smag - kunne dog godt tænke mig at høre nogle pros/cons for deadwood (håber ikke tråden bliver hijacked alt for meget, da Carnivale er en sublim serie som fortjener at blive fremhævet)

"Well, I'm gettin' something really special too. And by special I don't mean special like that Kleinaman boy down the street. More special like...
Gravatar

#6 filmz-Bruce 19 år siden

#5 Der er eksterne reviews af Deadwood her, hvis det er lidt mere "officielle" af slagsen. Der skulle man nok kunne finde flere pros/cons.

Og her fra Rottentomatoes.

Carnivale er en fantastisk serie, helt klart topkarakteren værd.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#7 dolphinfriendly 19 år siden

Hmmm...ja, det er nu ikke for at komme med et surt opstød, men må lige bedrage med min ærlige mening:

Jeg så sæson 1 færdig for et par dage siden og må beklageligvis melde, at serien ikke imponerede mig i det lange løb. Jeg har endda sæson 2 liggende og har set lidt af den, men synes ærligt talt det går en tand op i gab og spejden hen på DVD reolen efter andet at se, så det bliver ikke foreløbigt jeg giver mig i kast med den :). I stedet er jeg gået i gang med "Firefly" - efter jeg havde set "Serenity" med et stort tilfreds smil på læberne - der umiddelbart er det mere fængslende. Jeg ser også frem til at få "Deadwood" sæson 2 hjem her snart, da den rammer mere plet.
Jeg er en western kindda guy, så nok ikke underligt at både "Firefly" og "Deadwood" falder mere i min smag,

Som *Iceman nok har det med "Deadwood", fik jeg det med "Carnivale" - tempoet bliver simpelthen for slæbende og uinteressant, og det er som om handlingen drukner i karakternes indbyrdes (men efter min mening, ganske uinteressante) konflikter og bliver det styrende element. Specielt fordi karaktergalleriet efter min mening ikke er det mest ophidsende, ca. 50% kryber ikke under huden på mig som var det tilfældet med hvad jeg mener er virkeligt holdbare serier, som ex. "Deadwood", "Taken", "Twin Peaks" og "The Singing Detective". Plottet er der absolut intet i vejen med og universet er i starten dragende, men det er som om det hele kører i ring og dét bliver træls og ligegyldigt.

Jeg mener bestemt ikke "Carnivale" er en dårlig serie, men luften siver sikkert og vist ud af ballonen, hvilket er rigtigt ærgeligt da den har potentialet, men jeg mener simpelthen ikke den leverer varen på lang sigt.

Gravatar

#8 lyspunkt 19 år siden

Jeg kan nu godt lide Carnivale´s langsomme og "slæbende tempo". Den minder lidt om en lang men god bog.
Jeg så de første 11 afsnit på en weekend, og kan nu ikke nænne at se det sidste afsnit.

#7 btw
Jeg har endda sæson 2 liggende

Hvor har du den fra ?
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
Gravatar

#9 JannikAnd 19 år siden

WHAT!? Sidste afsnit er det bedste, fantastisk afslutning!
Gravatar

#10 lyspunkt 19 år siden

#9 Aaaarrgh! Dét hjalp slet ikke.
Hvis jeg har det bedste til gode, uden at have noget at se bagefter, er jeg da virkelig i en kattepine.
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus

Skriv ny kommentar: