Jeg har fået fat i et meget gammelt smalfilmkamera, og jeg finder den faktisk ret underholdene. Men jeg tænkte på om man kunne putte kamera-dele fra en mobil ind i den og få den til at fungere? Det vil kræve meget arbejde og blive grimt, men jeg finder bare selve ideén så sjov at jeg er nødt til at prøve.
Så mit spørgsmål er om nogle tror det er muligt, eller har set det gjort på nettet?
Det er altså heller ikke en helt lille ombygning der her bliver snakket om. Problemet er at linsen er den vigtigste del af smalfilmskameraet, både æstetisk og rent funktionelt. Det blive ikke helt nemt at omgå den, og at filmen igennem en anden linse med din kameramobil er nok ikke en nem ting at få til at fungere. Så skal du lave en linse-adapter til en mobiltelefon og det er nok overkill :)
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Jeg har undersøgt en masse muligheder gennem weekenden, jeg er mere og mere overbevist om at det letteste er at skaffe en masse smalfilm-ruller, filme med dem ,få dem fremkaldt og digitalisere dem. Og se på mulighederne for at lave den om igen om 5 år.
#1 filmz-l.mathiasen 19 år siden
Så mit spørgsmål er om nogle tror det er muligt, eller har set det gjort på nettet?
#2 davenport 19 år siden
Men jeg kan ikke hjælpe, jeg kan knapt nok binde sko...
#3 filmz-l.mathiasen 19 år siden
#4 El vez 19 år siden
#5 davenport 19 år siden
#6 elwood 19 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#7 Thorsby 19 år siden
#8 gi-jones 19 år siden
#9 filmz-l.mathiasen 19 år siden
#10 gi-jones 19 år siden