Det med Laserdisken bunder SVJH i, at de gang på gang har spurgt foreningen af danske videogramdistributører om, hvilke film de helt præcist må sælge, og hvilke de ikke må. Det er nemlig ikke sådan, at region 1 med ét slag er blevet ulovlig. Loven er udformet således, at det er rettighedshaveren til en given film, der alene har ret til at sælge den. Men hvad med fx alle de mange film, der ikke har danske rettighedshavere? Laserdisken har som sagt aldrig fået noget svar på trods af, at de har rykket for det mange gange. Derfor fortsætter de med at sælge, indtil de får anden besked.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
@1 Det med, at EU måske laver reglerne om, kan meget vel være positivt for os danskere. Man diskuterer jo den såkaldte bagatelgrænse, altså hvor dyre ting skal være for, at man skal betale afgifter for at importere dem. Her ligger Danmark i den absolut laveste ende. En harmonisering ville formodentligt betyde et løft i grænseværdierne for os.
Lad os også lige slå fast, at CD-WOW *intet* ulovligt foretager sig. Det er en journalistisk frihed at påstå, at de er på kant med de europæiske skatteregler. Det er de ikke! De overholder dem til punkt og prikke og udnytter bare de muligheder, der ligger i dem. Jeg kan for min vis ikke se, at der noget slemt i det. Sammenlign med de større "syndere" som McDonalds, der som bekendt endnu ikke har betalt skat i Danmark. Hvor mange tror helt reelt på, at de ikke tjener penge herhjemme?
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
#1 azathoth 22 år siden
Hvis EU laver reglerne om kan det godt begynde at se skidt ud for os Region 1 elskere... suk!!! :C
#2 dyg 22 år siden
#3 El vez 22 år siden
_
#4 azathoth 22 år siden
#5 filmz-Fed7haS 22 år siden
Fed7haS
And Pushed Each Others' Darkness into the Corner,
Believing in each others' Light, each others Dream.
#6 Morbid 22 år siden
#7 Patriarch 22 år siden
gør de? men ikke til Racoon priser vel?
#8 filmz-Le Samouraï 22 år siden
#9 filmz-Le Samouraï 22 år siden
Lad os også lige slå fast, at CD-WOW *intet* ulovligt foretager sig. Det er en journalistisk frihed at påstå, at de er på kant med de europæiske skatteregler. Det er de ikke! De overholder dem til punkt og prikke og udnytter bare de muligheder, der ligger i dem. Jeg kan for min vis ikke se, at der noget slemt i det. Sammenlign med de større "syndere" som McDonalds, der som bekendt endnu ikke har betalt skat i Danmark. Hvor mange tror helt reelt på, at de ikke tjener penge herhjemme?
#10 El vez 22 år siden
...not that i care - jeg synes reglerne er latterlige.
_