Er der ikke noget med at de kun virker med cola light? Jeg mener nemlig at have hørt, at det er mentos overfladebetrækningen, der går i forbindelse med det syntetiske sødemiddel, der er i cola light.
Ja, og så vil jeg gerne demintere mit ovenstående post. Jeg var lige en tur forbi Wikipedia, og der fandt jeg følgende forklaring:
Due to its high surface area, Mentos allow for a rapid release of carbon dioxide when dropped into a carbonated liquid. (Diet soda is most commonly used to avoid such a sticky mess that results from the sugar in regular soft drinks.) The escaping bubbles quickly turn into a raging foam, and the pressure can build dramatically in a restricted container such as a two-liter bottle. The resulting geyser can shoot as high as 6 meters.
#7 Jeg mener at brusen i øl er et resultat af gæringsprocessen. Jeg sidder med en normal Carlsberg lige nu, og der står ikke noget om at den indeholder kuldioxid. En hurtig søgning på Wikipedia viser at, der ikke umiddelbart er kuldioxid i øl.
Der er jo også stor forskel i boblerne i en sodavand (store bobler), og i en øl (små bobler).
Men jeg vil da skynde mig at nævne, at jeg på ingen måde er mere kvalificeret i det her spørgsmål, end nogle af jer andre.
#9 Jeg mener bestemt heller ikke, der er kulsyre i øl.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
#1 elwood 19 år siden
The Coke and Mentos reaction
først en flot opvisning hvor de genskaber Bellagio Fountains i Las Vegas.
[url= vegas recreation[/url]
Bottle rocket fire!
Sådan gøres det
Sience is fun, hehe jeg tror Mentos kan forvente en smule opgang i deres salg, inde for kort tid 8-)
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#2 davenport 19 år siden
#3 Notional 19 år siden
David Letterman havde en fremvisning for ikke så lang tid siden.
#4 filmz-origo 19 år siden
Jeg mener nemlig at have hørt, at det er mentos overfladebetrækningen, der går i forbindelse med det syntetiske sødemiddel, der er i cola light.
Og så vidt jeg ved, er der ikke kuldioxid i øl.
#5 filmz-origo 19 år siden
Og her er en lidt udvidet forklaring.
#6 elwood 19 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#7 caks 19 år siden
#8 mini_jette 19 år siden
#9 filmz-origo 19 år siden
Der er jo også stor forskel i boblerne i en sodavand (store bobler), og i en øl (små bobler).
Men jeg vil da skynde mig at nævne, at jeg på ingen måde er mere kvalificeret i det her spørgsmål, end nogle af jer andre.
#10 filmz-yoshimura 19 år siden