Gravatar

#1 rubberdub 20 år siden

Jeg er her på det sidste blevet meget glad for at læse tegne serier, både Amerikanske og japanske, er for nylig gået i gang med den Amerikanske Preacher, og nu må jeg bar have mere.

Så var det jeg ville høre jer om der er nogle som også køber og læser tegneserier, om hvor i køber dem, og hvilke i læser.

Er der nogle web sider som er gode at tjekke ud, både steder hvor man kan købe, og læse om noget af evnt. Interesse. Jeg har selv været inde og kikke på Amazon, og det er jo en del billiger at købe der frem for fantask, eller faraos’.
ehmmm ehmmm whachamacalit... ah´a mobile fone!
Gravatar

#2 jacob_uno 20 år siden

Jeg køber ofte mine på www.eBay.co.uk eller www.eBay.de
Der har jeg fundet en del til en god pris.
Chenny!
Gravatar

#3 HeavyClaus 20 år siden

Jeg køber personligt kest/kun hos Fantask med mindre at det er noget lidt mere specielt så bestiller jeg fra nettet. Kan godt lide at kigge tingene igennem inden jeg handler også meget sparer man heller ikke når først porto osv er lagt oveni.

[url=www.play.com]Play[/url] har dog et rimligt udbud og til gode penge :-)
Gravatar

#4 Martindan 20 år siden

Også Fantask...

Hellboy.. elsker den serie og kan ikke få nok.. skal have fat i den nye mini serie The Island.
for cryin' out loud......
Gravatar

#5 HeavyClaus 20 år siden

Er også hel vild med hellboy, og har læst første del af The Islang som jeg dog syntes skuffede lidt... :-(
Gravatar

#6 chandler75 20 år siden

De danske butikkers dollar-kurs er dog ret latterlig og har altid været det. Hvis man køber en del er det en god idé at slå sig sammen med nogle andre og så købe fra en af de større butikker i England. Det har jeg gjort med nogle gutter i nogle år nu og vi får som reglel vores månedlige fix til omkring dollarkurs 8 - noget mindre end de 10-11 butikkerne kører med.

Hvis du kan lide den uovertrufne "Preacher" kan jeg anbefale alle andre tegneserier af forfatteren Garth Ennis - hans "Hellblazer", "Hitman", og "Punisher". (Jeg kan ikke lade være med at quote Kevin Smith omkring "Preacher": "More fun than going to the movies").

Noget af det bedste pt. er DC/Vertigo-serierne: den hårdkogte crime-serie "100 Bullets", sci-fi serien "Y - the Last Man", action-serien "The Losers". En anden fed crime-serie er David Laphams "Stray Bullets" (El Capitán), som er en af mine all-time favoritter.

Hvis man er til superheltetegneserier med en kant kan flg. anbefales: "Astro City", "The Authority" (DC/Wildstorm) og "Top Ten" (DC/ABC) (en slags "Hill Street Blues" i en verden hvor alle har superkræfter), og "The League of Extraordinary Gentlemen". De to sidste er skrevet af en af mestrene, Alan Moore, og af ham er obligatorisk læsning selvfølgelig også: "Watchmen", "V for Vendetta", og "From Hell". Selvom et par af disse er blevet filmatiseret har de meget lidt af gøre med tegneserierne.

En anden der er obligatorisk læsning er Frank Miller, ikke mindst "Sin City" og "The Dark Knight Returns".

I den mere hverdags-agtige ende, som handler om det virkelige liv på godt og ondt, kan serier som Terry Moores "Strangers in Paradise" (Abstract Studio") og "Box Office Poison" (Top Shelf Productions) anbefales. Serier som disse er ofte også gode hvis man skal overbevise en kæreste om at tegneserier ikke kun er POW! GONG! BANG!

Jeg er desværre ikke så velbevandret i hverken europæiske eller japanske tegneserier, men er dog blevet betaget af et par manga'er, ikke mindst crime-fortællingen "Sanctuary" som har fantastiske tegninger af Ryoichi Ikegami.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#7 jacob_uno 20 år siden

Jeg er begyndt at samle de gamle Terminator-serier Dark Horse udgav i starten og midten af 90'erne. De holder sgu!
Chenny!
Gravatar

#8 chandler75 20 år siden

Så har du måske fået læst "RoboCop vs. Terminator" af Frank "Sin City" Miller? Den er faktisk overraskende velfungerende, men en god dosis action og de sædvanlige tidsrejseparadokser.

Andre Miller ting jeg glemte at nævne og som varmt anbefales:

- Hans rum på "DareDevil" i starten af 80'erne

- "DareDevil: Man Without Fear" mini-serien fra 93-94, der fortæller den nok bedste oprindelseshistorie om den blinde superhelt

- "Give Me Liberty" og de andre serier i Martha Washington sci-fi universet, om en sort kvindelig helt

- "Hard Boiled" - action tour-de-force

- "Ronin"

- "300" - om de 300 spartanere. Skal snart filmatiseres i stil med "Sin City".
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#9 Slettet Bruger [214487305] 20 år siden

Jeg læser Star Wars-tegneserier og Simpsons. Faktisk ikke så meget andet for tiden, udover Andeby-stuff naturligvis!
Gravatar

#10 jacob_uno 20 år siden

#8 Nix, den har jeg tilgode, holder øje med den på eBay, de fire hæfter kan købes for et par pund.
Chenny!

Skriv ny kommentar: