Gravatar

#1 JannikAnd 20 år siden

I forgårs (d. 12/8) fik en amerikansk film ved navn Crash premiere. Jeg hørte første gang om den for et par måneder siden, da den fik premiere i USA. Umiddelbart synes jeg, historien og ikke mindst castet lover meget, meget dårligt, men filmen har fået en imponerende ratering. Jeg vil vel vide what's all the fuss about?

Er der nogen, der har set den?
Gravatar

#2 filmz-derb 20 år siden

Ja, har været så heldig at se filmen. Kan ikke rigtig sige andet end det er en stor oplevelse!
Var også selv skeptisk overfor de skuespillere der var med, men alle skuespillere i filmen gør virkelig et godt stykke arbejde.

Uden at sige for meget kan jeg godt pointere at der henimod slutningen af filmen findes en genial scene med Matt Dillon hvor jeg sad med en virkelig dårlig smag i munden (overfor hans karakter i filmen (og det er selvfølgelig ment på den positive måde). For uha, en ubehagelig oplevelse.

Så fik jeg vist ikke sagt for meget? Men fik vist fortalt den film er genial?!
filmz.dk - din reklamesøjle på nettet.
http://derb.dk
Gravatar

#3 JannikAnd 20 år siden

Takker :) Så må den vist opleves.
Gravatar

#4 putandtake 20 år siden

Skeptisk overfor skuespillerne? Det er da lidt af et stjernekast, og i øvrigt ganske rigtigt en utroligt vellykket film. Tæt på at være mit bud på årets foreløbig bedste.
Gravatar

#5 ks 20 år siden

Interessant, tror også den må opleves. *wink*
Gravatar

#6 Morbid 20 år siden

#4 Ikke alle der mener, at stjernestatus i Hollywood automatisk betyder talent for skuespil og kvalitetsbevisthed omkring valg af jobs. Dette cast havde på forhånd og skræmt mig langt væk, men man bliver vel næsten nød til at se den.
You need chaos in your soul to give birth to a dancing star.
Gravatar

#7 putandtake 20 år siden

#6 Det kan vi hurtigt blive enig om, men både Don Cheadle, Thandie Newton og Ryan Phillippe plejer efter min mening at foretage nogle meget fornuftige film-valg. Og så var muligheden for at se Sandra Bullock som bad girl jo heller ikke til at forbigå.
Gravatar

#8 Tylerdurden 20 år siden

CRASH ER ÅRETS FILM! Så simpelt er det. Jeg så den i går og jeg var "blown away"! Og selvom man ikke kan og ikke skal sammenligne, så minder den om "21 Grams" i sin stil og idet at det er en ensemble film. Det er svært at forklarer, hvad det er der gør den så god, men en af hoved ingredienserne er manuskriptet. Crash er så velskrevet at man skulle tro at det var løgn. Den måde at alle skæbnerne har noget med hinanden at gøre på en eller anden måde. Det er selvfølgelig set før, men det er nok ikke set bedre. Det er en voldsomt stærk film og selvom der er mange sørgelige skæbner i filmen, så går man ud med et lettet sind og fornemmelsen af at "det skal sgu nok gå". Jeg kan varmt anbefale "Crash" til alle film elskere.
You stay classy, San Diego. I'm Ron Burgundy?
Gravatar

#9 filmz-Bruce 20 år siden

#7 Lyder dejligt :) Lidt i stil med "Playing by hearts" og "Magnolia" lyder det som.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#10 JannikAnd 20 år siden

Meget enig, og netop derfor fatter jeg intet af denne succes. Må være en dygtig instruktør...?

Har det lidt på samme måde med Richard Kellys "Southland Tales". Synes "Donnie Darko" var en fin film. Ikke fantastisk, men intelligent og lovende for instruktøren. Men castet i 'Tales' er latterligt. Kan ikke fordrage Sarah Michelle Gellar og ikke mindst den vanvittigt usjove Seann William Scott.

Men vil da tage ind og se "Crash".

Skriv ny kommentar: