Så vidt jeg har kunne læse mig til, er den oprindelige (Las Vegas?) rigtig god, Miami er en fuser, og New York er "den nye fede".
Men det forudsætter vel, at man i det hele taget kan lide konceptet. Personligt har jeg det lidt svært ved den totalt utroværdige måde, de fremstiller politi- og bevisarbejde på - ikke fordi det i sig selv er forkert at afvige fra virkeligheden, men fordi de prøver at give indrtykket af, at det er en realistisk serie. Alene en sætning som "evidence doesn't lie" opsummerer hvor tåbelig konceptet er.
Om serierne er fusere eller ej ligger meget i, om man kan lide personerne eller ej. Grissom (Las Vegas) er en retsteknikker af den gamle slags som Quincy med et handicap (han er ved at blive døv). Caine (Miami) er en rimelig hård strømer med et faleret ægteskab bag sig. Jeg har ikke set nok af New York til at danne mig et billede af Mac Taylor. Derudover er de nok op til dig om du bedre kan lide den rolige William Petersen (Las Vegas), David Caruso eller Gary Sinise.
Historierne i de forskellige serier er ret ens. De er taget både fra virkelige sager, gamle vandrehistorier og fri fantasi.
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
CSI: Las Vegas er efter min mening den bedste af de 3 serier, cast, story og originalitet i top. CSI: Miami er ret elendig, casteter ret dårligt, originaliteten er lav (det er en 100% kopi af CSI:Las vegas, fra det jeg har set, som er 6-8 afsnit), storylines er dog ok. CSI:NY er en meget cool serie, efter at havde set CSI:Las Vegas & CSI: Miami tænkte jeg "det er løgn, ikke en til", men efter at have set den, synes jeg det er en meget god serie, som fortjener at blive set. Castet er nok det bedste i de 3 serier(Gary Sinise fra mission to mars, the green mile, ransom og forrest gump, og Melina Kanakaredes fra Providence og 15 minutes) og som i de andre CSI serier er der gode storylines og originaliteten er større i denne serie end CSI:Miami, da miljøet er mere tydeligt og giver et twist i forhold til de 2 andre serier, hvilket jeg ikke synes skete i CSI:Miami.
på DVD Pacific kan du købe sæson 1 & 2 af CSI:Las Vegas for 210 kr stk. De har også CSI:NY sæson 1 til 280 kr som preorder. CSI:Miami har de til 280 kr pr. sæson.
Bliver nødt til at citere en anmeldelse af CSI:Miami:
"Where Grissom looks to learn from every case, Caine adopts a position within each episodes opening minutes that he knows everything about it and that by conducting an investigation, he's only allowing his team to catch up with him. Where Grissom is a science geek, Caine pulls this look, whereby he stares off into the distance, puts one hand on a hip and removes his sunglasses, which only makes him appear like the kind of gimp who continues to roll the sleeves up on his sports jacket as though it were still 1985. Worse is when he, through the course of an investigation, is required to deal with a child, he tries to be empathic but looks like a paedophile - were he to ask the child, "Would you like to see my puppies?" he couldn't be any less creepy. Finally - and this is where he goes badly, badly wrong - he tries to do threatening, which is as terrifying a proposition as a fart on a beach."
Jeg kan også bedst lide CSI (Las Vegas) og CSI NY. Jeg sidder og skriver speciale og ser ind imellem Crossing Jordan, der vises om eftermiddagen på TV DK. Den er absolut et kig værd. Den handler om Jordan(Hunkøn), der er retsmediciner og samtidig slås med personlige problemer, der særligt bunder i det uopklarede mord på hendes mor, da Jordan var 9. Hvert afsnit følger en sag el to samtidig med, at man følger personerne (bl.a. de traditionelle nørder og Miguel Ferrer som chefen). Og det mangler jeg ind imellem i CSI. Der er ofte små episoder og hints til problemer, men ofte synes jeg ikke de bliver fulgt ordenligt op. Damon Lindelof, der har været med til at skabe Lost har skrevet flere afsnit af Crossing Jordan.
Just think of your mind as a movie, you can pause, rewind or slow down any details you want.
... er netop blevet færdig med "Miami" sæson 2, og mener klart "Las Vegas" er bedre. Har desværre kun set 2 afsnit af "N.Y.", så dem venter jeg med at sammenligne til hele sæson 1 kommer den 18 oktober!
What happened last night? Oh, gunfight, explosions, sharks, you know, the usual.
#1 filmz-Dennis 20 år siden
Har overvejet at begynde på CSI serierne, men hvad er bedst og hvad skal man holde sig fra? Er der nogen der kan give en lille insider mening?
Er der nogen af serierne der bliver bedre med tiden.
Umiddelbart virker CSI, NY som den bedste.
#2 myggen 20 år siden
Men det forudsætter vel, at man i det hele taget kan lide konceptet. Personligt har jeg det lidt svært ved den totalt utroværdige måde, de fremstiller politi- og bevisarbejde på - ikke fordi det i sig selv er forkert at afvige fra virkeligheden, men fordi de prøver at give indrtykket af, at det er en realistisk serie. Alene en sætning som "evidence doesn't lie" opsummerer hvor tåbelig konceptet er.
#3 lyspunkt 20 år siden
Caine (Miami) er en rimelig hård strømer med et faleret ægteskab bag sig.
Jeg har ikke set nok af New York til at danne mig et billede af Mac Taylor.
Derudover er de nok op til dig om du bedre kan lide den rolige William Petersen (Las Vegas), David Caruso eller Gary Sinise.
Historierne i de forskellige serier er ret ens. De er taget både fra virkelige sager, gamle vandrehistorier og fri fantasi.
#4 thebigzzz 20 år siden
CSI: Miami er ret elendig, casteter ret dårligt, originaliteten er lav (det er en 100% kopi af CSI:Las vegas, fra det jeg har set, som er 6-8 afsnit), storylines er dog ok.
CSI:NY er en meget cool serie, efter at havde set CSI:Las Vegas & CSI: Miami tænkte jeg "det er løgn, ikke en til", men efter at have set den, synes jeg det er en meget god serie, som fortjener at blive set. Castet er nok det bedste i de 3 serier(Gary Sinise fra mission to mars, the green mile, ransom og forrest gump, og Melina Kanakaredes fra Providence og 15 minutes) og som i de andre CSI serier er der gode storylines og originaliteten er større i denne serie end CSI:Miami, da miljøet er mere tydeligt og giver et twist i forhold til de 2 andre serier, hvilket jeg ikke synes skete i CSI:Miami.
på DVD Pacific kan du købe sæson 1 & 2 af CSI:Las Vegas for 210 kr stk. De har også CSI:NY sæson 1 til 280 kr som preorder. CSI:Miami har de til 280 kr pr. sæson.
enjoy :)
#5 myggen 20 år siden
"Where Grissom looks to learn from every case, Caine adopts a position within each episodes opening minutes that he knows everything about it and that by conducting an investigation, he's only allowing his team to catch up with him. Where Grissom is a science geek, Caine pulls this look, whereby he stares off into the distance, puts one hand on a hip and removes his sunglasses, which only makes him appear like the kind of gimp who continues to roll the sleeves up on his sports jacket as though it were still 1985. Worse is when he, through the course of an investigation, is required to deal with a child, he tries to be empathic but looks like a paedophile - were he to ask the child, "Would you like to see my puppies?" he couldn't be any less creepy. Finally - and this is where he goes badly, badly wrong - he tries to do threatening, which is as terrifying a proposition as a fart on a beach."
#6 tiny 20 år siden
#7 filmz-The-Real-1 20 år siden
Har desværre kun set 2 afsnit af "N.Y.", så dem venter jeg med at sammenligne til hele sæson 1 kommer den 18 oktober!
Oh, gunfight, explosions, sharks, you know, the usual.