Dagen i dag d. 20. sep. 2005 er årets 263. dag (264 i skudår) og der er 102 dage, til vi drikker med hatte på.
Så serveres der:
1891 - Den første benzindrevne bil gør sit indtog i Springfield, Massachusetts, og forureningen begynder samme dag.
1946 - Første Cannes Film Festival afholdes. På fransk hedder den le Festival international du film de Cannes.
1962 - James Meredith, en neger, må ikke komme ind på University of Mississippi. Det er vidst noget racerelateret.
..Jeg er ked af det, men der er bare ikke sket så frygteligt meget dags dato. Det er første gang jeg har set så få begivenheder, men der sker sku heller ikke det store her på kontoret.
Lidt fra dagens nyheder i stedet: "Myndighederne beordrede i går Key West i Florida evakueret af frygt for, at Rita udvikler sig til en kraftig orkan. Selv om de mest udsatte områder er Bahamas, Cuba og det sydlige Florida, advarede orkaneksperter om, at orkanen muligvis også kan ramme New Orleans, der blev raseret da Katrina ramte byen 29. august.
Opfordrer til at forlade byen Borgmester Nagin siger, at byens pumpestationer endnu ikke fungerer optimalt, og at digerne omkring den lavtliggende by formentlig ikke kan modstå endnu en kraftig orkan.
- Så jeg opfordrer alle til at forlade byen, siger han.
Orkanen Rita vil passere sydspidsen af Florida med kurs vestpå mod Texas. Selv om den ikke ventes at blive nær så voldsom som orkanen Katrina, har myndighederne givet ordre til at evakuere 40.000 beboere i det sydligste Florida."
Der er søm til: Jacob Grimm - som levede lykkeligt..
Bryllupskage til: Rebecca Romijn-Stamos - John Stamos
Der er heller ingen festdage... Jeg beklager den tynde udgave, men vi håber på at dagen i morgen byder på nogle vilde katastrofer, dødsfald og massakrer.
Im out..
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Så blev det endelig den 21. sep. 2005. (Den 264. dag i året og der er 101 dage til cigar og raket.)
I dag i havlvejs ond og mærkelig-mode:
454 - Den romerske kejser Valentinian III snigmyrder Aetius i hans eget tronerum. Han stjæler alle vindruer, voldtager alle unge drenge og stikker af til Iran, hvor han slår sig ned som levertransfabrikatør.
1765 - Monsieur Antoine de Beauterne proglamere at han har dræbt uhyret fra Gévaudan. (Meget spændende historie, hvis du ikke kender den.) Det viste sig at være en puddel, der udøvede terror på egnen, og man hang dens lille krop op på et spid, til spot og spe.
1792 - Franskmændene afskaffer monarki. I resten af Europa opdager vi ingenting, og handler ind som vi plejer.
1827 - Joseph Smith Jr. påstår at engelen Moroni har givet ham nogle guldplader, 1/3 af dem er oversat til mormonernes bog. Nogle år efter påstår H.P. Lovecraft noget ligende, men det kaldes kult.
1897 - Brevet "Yes, Virginia, there is a Santa Claus" bliver trykt i New York Sun. Der har aldrig været en julemand, der kommer aldrig en julemand, lille tøs. Gaverne kommer rigtigt nok fra Toys ´R Us og Fætter B. De voksne lyver, de drikker og ryger, og vil skide på dig og din latterlige barnetro.
1937 - J.R.R. Tolkien udgiver The Hobbit. Det er en vigtig dag, og jeg beder jer fejre den.
1964 - Malta opnår uafhængighed fra UK. Det er idag en ferieø uden mål og med. De skulle nok have spillet på den sikre hest.
2004 - Green Day udgiver deres album American Idiot, som jeg ikke ejer.
Hvirvel for: H. G. Wells Chuck Jones Jay Ward Larry Hagman (I shot J.R.) Leonard Cohen Jerry Bruckheimer Stephen King - men han fejrer det ikke pga. ondskab. Bill Murray - gi ham en groundhog day i dag Ethan Coen Ricki Lake Luke Wilson
luftskud for: Aetius - som sagt Sir Walter Scott Kokichi Mikimoto Kong Haakon VII af Norge Florence Griffith Joyner
Og så er det international fredsdag, så tag lige og slap af for helvede..
Nå, det med citat er droppet, det tager for lang tid.
God onsdag, husk slankeprogrammet på TV2 i aften, for alle de fede af jer...ok, OS, så... (Jeg prøvede vægten igår, og det jeg regnede sku ikke med 3 cifrer..)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Som altid god og sjov læsning. Jeg plejer gerne at finde en kop kaffe (dagens 3 til dem der tæller fra den anden tråd) og sidde og hygge mig over indlægget. Jeg har taget før og efter stikprøver, og man bliver altså gladere efter "Davenport's Dag"-indlægget.
Det skal nævnes at jeg har American Idiot og kan også prale af 3 cifre.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
#121 elwood 20 år siden
dyp ham i tjære og fjer harr harr. 8-)
hvo'en laver man en sørøver ved hjælp af tastaturet ?
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#122 filt 20 år siden
#123 dyg 20 år siden
#124 filt 20 år siden
#125 filmz-Wacker 20 år siden
Abemås, agurketud, asfaltcowboy, analfabet, bacille, bandit, barnerøver, basilisk, bedrager, billige bavian, bisse, bovlamme bladanblander, brandstifter, brutale bilbølle, bums, burgøjser, bæst, bøddel, bøhtosse, bølle, bøllefrø, børste, cykeltyv, desertør, dovendyr, drukkenbolt, egoist, facist, fedtblære, fedtemikkel, fedthalefår, fladpande, flommefede fjollerik, forbryder, forlismand, forlorne tæppehandler, fortidsuhyre, frysefrederik, fyldebøtte, gangster, gespenst, grimrian, grobrian, haleneger, hallunk, hulepindsvin, hærværksmand, høvl, igle, ignorant, individ, interplanetariske slørhale, jubeltorsk, justitsmorder, kakerlak, kannibal, karnevalssørøver, klaptorsk, kleptoman, klodrian, klodsmajor, knoldvækst, kryb, krybskytte, krudtugle, kvajpande, kvælstofbacille, kæltring, køter, laban, lakaj, landevejsrøver, landkrabbe, landsforræder, laskefede lommetyv, lejesvend, lemmedasker, lomme-Moussolini, luksusdyr, lumskebuks, lurendrejer, lusepuster, luskebuks, lydpottelus, lystmorder, læderjakke, løjser, marxist, massemorder, menneskefjende, menneskeæder, misdæder, modbydelige mide, mordbrænder, morder, motorbølle, møgdyr, pirat, pladderabe, platfodede moskusokse, plebejer, prøjser, pungdyr, pyroman, racist, rottefjæs, sadist, samfundssnylter, sandalslæber, sandloppe, sandmide, sinke, sjofelist, sjover, sjuft, skadedyr, skallesmækker, skamstøtte, skunk, skurk, skvatdragon, skvatmelon, skægabe, slagsbror, slambert, slapsvans, sleske spytslikker, slubbert, slyngel, smugler, smørtyv, snigmorder, snigskytte, snoabe, snog, snydetamp, snylter, sortbørsgrosserer, spritbilist, spritter, spruttyv, sprællemand, spyflue, starut, stikker, stymper, subjekt, superskurk, sut, svamp, svin, svindler, svirebror, svumpukkel, søndagsrytter, søpindsvinefjæs, sørøver, tale-delirist, tamp, tangloppe, terrorist, torskepande, trafikbisse, trompetsnegl, tyran, tyveknægt, tøffelhelt, tøsedreng, udbytter, undermåler, vagabond, vampyr, vandal, vandrotte, vandal, væggetøjsbefængte varulv, varyl, vatnisse, voldsmand, øgle.
---------------------------------------------------------------
Abekat, abemås, agurketud, analfabet, asfaltcowboy, autokrat, bacille, bandit, barnerøver, basilisk, bedrager, billige bavian, bisse, bjergbisse, bladanblander, bondebarber, brandstifter, brilleabe, brugtvognsforhandler, brutale bilbølle, bums, burgøjser, bæst, bøddel, bøhtosse, bølle, bøllefrø, bøllespire, børnelokker, børste, børstenbinder, charlatan, cykelkædevirtuos, cykeltyv, dagdriver, desertør, dommedagsprofet, dovendidrik, dovendyr, dovenlars, drivert, drukkenbolt, drukmås, drønnert, dummepeter, døgenigt, egoist, facist, fantast, fedtblære, fedtemikke, fedthalefår, fjols, fladpande, flommefede fjollerik, fnaddermelon, folkemorder, forbryder, forlismand, forlorne tæppehandler, fortidsuhyre, franskfordærver, frysefrederik, fugleunge, fupmager, fusentast, futmælkspirat, fyldebøtte, fæ, fæhoved, fæpande, galgenfugl, gangster, gespenst, giftblomst, glatnakke, goplepolyp, gorilla, gravskænder, grimrian, grobrian, grovsmed, grødhjerne, gullashbaron, gummiunge, gøj, haleneger, haletudse, hallunk, himstregims, hulepindsvin, hundehandler, hundehoved, hvalp, hærværksmand, høved, høvl, igle, ignorant, individ, injurieforplanter, interplanetariske slørhale, jubelidiot, jubeltorsk, justitsmorder, kakkerlak, kanalje, kannibal, kanut, karnevalssørøver, klaptorsk, klapugle, klemmelus, kleptoman, klodrian, klodsmajor, knallertbølle, knallertfjæs, knoldesparker, knoldvækst, krapyl, kreatur, krikand, krudtugle, krybskytte, kufferttyv, kuli, kumpan, kupmager, kvabodder, kvajhoved, kvajpande, kvaksalver, kvælstofbacille, kæltring, kæmpeidiot, kødpande, køter, laban, lakaj, landevejsrøver, landkrabbe, landsforræder, laskefede lommetyv, lazaron, lejesvend, lemmedasker, lomme-Moussolini, luksusdyr, lumskebuks, lurendrejer, luskebuks, lydpottelus, lystmorder, læderjakke, løjser, makrelsluger, massemorder, menneskeabe, menneskefjende, menneskeæder, misæder, modbydelige mide, mordbrænder, morder, motorbølle, mytoman, møgdyr, nar, nidding, nisse, nummermager, nørd, odder, ogginok, overløber, pantelåner, paphoved, parasit, pirat, pivstilk, pladderabe, platfod, platfodede moskusokse, plattenslager, platugle, plebejer, proletar, prøjser, pukkelryg, pungdyr, pyroman, pølsetysker, racist, rotte, rottefjæs, sadist, samfundssnylter, sandalslæber, sandloppe, sandmide, sandorm, sildeskrog, sinke, sjakalmide, sjofelist, sjover, sjuft, skadedyr, skallesmækker, skamstøtte, skarpretter, skrigeballon, skruebrækker, skurk, skunk, skvatdragon, skvatmelon, skægabe, slagsbror, slambert, slamrotte, slapsvans, sleske spytslikker, slubbert, slyngel, smugler, smørtyv, snigmorder, snigskytte, snoabe, snog, snudebille, snydetamp, snylter, snøbel, sortbørsgrosserer, sortbørshaj, sortsmudskede sjuft, spegesild, spritbilist, spritter, spruttyv, spyflue, starut, stikker, stratenrøver, strømpevrikker, stymper, subjekt, superskurk, sut, svabergast, svamp, svin, svindler, svinemikkel, svinepels, svirebror, svumpukkel, søndagsrytter, søpindsvinefjæs, sørøver, tale-delirist, tamp, tangloppe, taskenspiller, terrorist, thédrikker, torsk, torskehoved, torskepande, trafikbisse, trompetsnegl, tudesøren, tyran, tyveknægt, tøffelhelt, tølper, tøsedreng, tågehorn, udbytter, udyr, undermåler, ungdomsforbryder, usselryg, vagabond, vampyr, vandal, vandrotte, vandal, vanedyr, varyl, vatnisse, vellystning, vildmand, voldsforbryder, voldsmand, vragsmed, væggelus, væggetøjsbefængte varulv, ædedolk, æggehoved, ærkefjols, æseløre, ødeland, øgle, øgleunge, ågerkarl, åndsamøbe, åndsforsnoskede amøbe.
:-)
http://www.samarit.dk
#126 davenport 20 år siden
Så serveres der:
1891 - Den første benzindrevne bil gør sit indtog i Springfield, Massachusetts, og forureningen begynder samme dag.
1946 - Første Cannes Film Festival afholdes. På fransk hedder den le Festival international du film de Cannes.
1962 - James Meredith, en neger, må ikke komme ind på University of Mississippi. Det er vidst noget racerelateret.
..Jeg er ked af det, men der er bare ikke sket så frygteligt meget dags dato. Det er første gang jeg har set så få begivenheder, men der sker sku heller ikke det store her på kontoret.
Lidt fra dagens nyheder i stedet:
"Myndighederne beordrede i går Key West i Florida evakueret af frygt for, at Rita udvikler sig til en kraftig orkan. Selv om de mest udsatte områder er Bahamas, Cuba og det sydlige Florida, advarede orkaneksperter om, at orkanen muligvis også kan ramme New Orleans, der blev raseret da Katrina ramte byen 29. august.
Opfordrer til at forlade byen
Borgmester Nagin siger, at byens pumpestationer endnu ikke fungerer optimalt, og at digerne omkring den lavtliggende by formentlig ikke kan modstå endnu en kraftig orkan.
- Så jeg opfordrer alle til at forlade byen, siger han.
Orkanen Rita vil passere sydspidsen af Florida med kurs vestpå mod Texas. Selv om den ikke ventes at blive nær så voldsom som orkanen Katrina, har myndighederne givet ordre til at evakuere 40.000 beboere i det sydligste Florida."
Der er pakker til:
Sophia Loren - fylder 341 i dag
Monica Zetterlund
Gary Cole - vi afventer stadig en blockbuster
Asia Argento - http://www.leocata.it/topdive/images/2003/a/Asia_A...
Juan Pablo Montoya
Der er søm til:
Jacob Grimm - som levede lykkeligt..
Bryllupskage til:
Rebecca Romijn-Stamos - John Stamos
Der er heller ingen festdage...
Jeg beklager den tynde udgave, men vi håber på at dagen i morgen byder på nogle vilde katastrofer, dødsfald og massakrer.
Im out..
#127 myggen 20 år siden
#128 davenport 20 år siden
I dag i havlvejs ond og mærkelig-mode:
454 - Den romerske kejser Valentinian III snigmyrder Aetius i hans eget tronerum. Han stjæler alle vindruer, voldtager alle unge drenge og stikker af til Iran, hvor han slår sig ned som levertransfabrikatør.
1765 - Monsieur Antoine de Beauterne proglamere at han har dræbt uhyret fra Gévaudan. (Meget spændende historie, hvis du ikke kender den.) Det viste sig at være en puddel, der udøvede terror på egnen, og man hang dens lille krop op på et spid, til spot og spe.
1792 - Franskmændene afskaffer monarki. I resten af Europa opdager vi ingenting, og handler ind som vi plejer.
1827 - Joseph Smith Jr. påstår at engelen Moroni har givet ham nogle guldplader, 1/3 af dem er oversat til mormonernes bog. Nogle år efter påstår H.P. Lovecraft noget ligende, men det kaldes kult.
1897 - Brevet "Yes, Virginia, there is a Santa Claus" bliver trykt i New York Sun. Der har aldrig været en julemand, der kommer aldrig en julemand, lille tøs. Gaverne kommer rigtigt nok fra Toys ´R Us og Fætter B. De voksne lyver, de drikker og ryger, og vil skide på dig og din latterlige barnetro.
1937 - J.R.R. Tolkien udgiver The Hobbit. Det er en vigtig dag, og jeg beder jer fejre den.
1964 - Malta opnår uafhængighed fra UK. Det er idag en ferieø uden mål og med. De skulle nok have spillet på den sikre hest.
1981 - Belize opnår det samme.
1991 - Armenien opnår det samme. Bare fra Sovjet.
1993 - Den Russiske Præsident Boris Yeltsin afsætter hele sin regering. Man mistænker vodka som synderen. Men næsten intet kan bevises. Næsten.. http://www.photodome.ru/School/EPA/RUSSIA-YELTSIN_...
1993 - Nirvana udgiver deres album In Utero, som jeg havde på LP. LP = http://dolinsky.fa.indiana.edu/caveart/spr02/nsPag... (Det var noget vi havde før i blev født.)
2004 - Green Day udgiver deres album American Idiot, som jeg ikke ejer.
Hvirvel for:
H. G. Wells
Chuck Jones
Jay Ward
Larry Hagman (I shot J.R.)
Leonard Cohen
Jerry Bruckheimer
Stephen King - men han fejrer det ikke pga. ondskab.
Bill Murray - gi ham en groundhog day i dag
Ethan Coen
Ricki Lake
Luke Wilson
luftskud for:
Aetius - som sagt
Sir Walter Scott
Kokichi Mikimoto
Kong Haakon VII af Norge
Florence Griffith Joyner
Og så er det international fredsdag, så tag lige og slap af for helvede..
Nå, det med citat er droppet, det tager for lang tid.
God onsdag, husk slankeprogrammet på TV2 i aften, for alle de fede af jer...ok, OS, så... (Jeg prøvede vægten igår, og det jeg regnede sku ikke med 3 cifrer..)
#129 dyg 20 år siden
#130 DarkLight 20 år siden
Det skal nævnes at jeg har American Idiot og kan også prale af 3 cifre.