Gravatar

#81 filmz-vassago 20 år siden

Tina Nordström er så sød, har aldrig set så mange mad-programmer, "The" staves ganske korrekt med H - og TheHuset i kolding har den bedste.

#75: det er faktisk ganske gode, måtte også lige en tur forbi min øl-pusher for at få nogle.

#76: kan man stadig købe Anders' øl nede på republikken?
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#82 davenport 20 år siden

Nej Anders øl er ikke på programmet mere, men jeg kunne forestille mig at de giver grønt, hvis han brygger en ny tønde. Den første var sku go´. :)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#83 davenport 20 år siden

God morgen, og velkommen til en lidt forlænget, og mere gennemarbejdet udgave af "Dagen I Dag". (Jeg synes i har fortjent lidt god læsning til denne torsdag.)

Det er i dag den 15. september, her er vejret:

"En koldfront med regn og blæst har passeret Danmark i dag, og vejret bliver derfor gradvist køligere. Et lavtryk vest for Irland bevæger sig i de næste par dage mod øst over England og derfra videre til Tyskland, mens det tilhørende regnområde vil passere lige syd om landet. I weekenden opbygges et højtryk fra De Britiske Øer til Tyskland, og lidt lunere luft vil efterhånden strømme ind over Skandinavien vestfra."

Vejret for svævefly kan iøvrigt findes her: http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/svaeve.htm

Nå, til den ubrugelige viden, som det jo handler om:

608 - Saint Boniface IV bliver udnævnt til Pave. Han er iøvrigt helgen, med jubeldag d. 25 maj. Under hans periode, begyndte Muhammad at prædike om Islam i Mekka. Han blev efterfulgt af Adeodatus I. Så ved i det!

1656 - England og Frankrig slutter fred for Gud hvilken gang, men det er ikke den sidste. - Jeg har personligt ikke meget til overs for fransk film, fransk vin, fransk ost og Flûtes.

1812 - Mere fransk.. Napoleons hær har nået Kreml i Moskva. Russerne bryder sig ikke om fransk film, fransk vin, fransk ost og Flûtes, især ikke film, da det ikke er opfundet endnu.

1821 - Costa Rica, El Salvador, Guatemala, Honduras og Nicaragua erklærer sig uafhængig af Spanien. De beholder dog sproget, da det er lettere at huske en deres gamle indianer-mål. (Der er heller ikke ord for fx. øl og mæslinger, og det kan man jo ikke leve uden.)

1835 - HMS Beagle med Charles Darwin ombord kommer frem til Galápagos Øerne, hvor man tror at man har røget hash, fordi det hele bare er så sært. Sjovt nok har øerne overlevet næsten intakt frem til idag, fri for mennesker, men Telia har dækning..

1857 - Timothy Alder tager patent på skrivemaskinen, så det er ham i skal takke for at man skulle lære 10-fingersystemet, men også for bøger som "Pouls Plov" og "Svens Lastbil" som vi havde været foruden uden skrivemaskinen.

1916 - Tanks bruges for første gang under slaget ved Somme. (Tanks bruges sidste gang i 2029 i slaget ved Terminator Alley - I dont know what Im talking about!)

1928 - Sir Alexander Fleming opdager noget sært stads der dræber bakterier, det bliver senere kendt som penicilin, hvilket vi også snart er resistente overfor! - del ALDRIG kanyler med andre!!

1935 - Nürenbergloven forbyder fra i dag jøder statsborgerskab, men de genvinder den senere. Efter en del år gør jøderne noget ligende ved palæstinenserne, men det er en anden historie.

stadig 35 - tyskerne får sig et nyt flag, der ser nogenlunde sådan ud: http://www.keyway.ca/gif/naziflag.gif

1940 - Battle of Britain ender med at RAF ordner Luftwaffe, og der gives en gratis pint på de fleste pubber rundt omkring.

1948 - The F-86 Sabre sætter verdensrekord med 1080 km/t og er dermed pænt hurtig.

1952 - FN giver Eritrea til Etiopien. For den slags gør man bare når man får lyst. Så kan negerne hoppe og danse, og det er de jo gode til!

1959 - Nikita Khrushchev besøger som den første kummi-leder USA. Han er vild med Wendys.

1962 - Det russiske skib Poltava sejler videre mod Cuba, og det er lidt farligt. Se mere om emnet i denne: http://www.imdb.com/title/tt0146309/

1965 - Serien Lost In Space påbegyndes på amerikansk tv. Herhjemme falder vi stadig i svime over Ingrid & Lillebror.

1968 - Soviets Zond 5-rumskib smutter en omgang rundt om Månen, og bliver så den første der gør det. Man opdager at noget af Månen faktisk ER lavet af grøn ost. (En dårlig fransk ost!)

1978 - Muhammad Ali rundslagter Leon Spinks i en pænt vigtig boksekamp.

1982 - 1.udgaven af USA-Today rammer gaden. Før den læste man den knapt så aktuelle USA-Yesterday, som aldrig blev et hit.

1986 - LA-Law får præmiere i USA. I Danmark kender vi den som Advokaterne, og jeg så den da, men vi havde også kun DR, ZDF, NDR og ARD. (Ude i noget der hedder Bramdrupdam havde de Super og Sky, så der kunne jeg få optaget Wrestling - hvem husker ikke Hacksaw og Superfly Jimmi Snuka?)

1988 - Lillehammer vinder retten til OLs lillebror og regner med at få solgt en del myseost.. Ikke fransk ost her!

1994 - Muslimske fundementalister kidnapper og halshugger 16 mennesker i Algeriet. Hævnen er sød!

Det var det.

Det er hyl for:

Ettore Bugatti (Drengene ved hvem han er)

Agatha Christie

Jean Renoir

Fay Wray

John N. Mitchell

Merlin Olsen (baseballspiller - men kom med pga navnet!)

Tommy Lee Jones

Oliver Stone

Dan Marino

Det er baghyl for:

Jumbo - Ramt af tog i 1885. Savnet.

Kong Gustav VI Adolf of Sweden

Johnny Ramone - prostatakræft

Som sagt uafhængighedsdag i Costa Rica, El Salvador, Guatemala, Honduras og Nicaragua.

I Japan afholdes Respekt For De Ældre-dag, som skulle køre på alle diskoteker og liveoptræden af Japans svar på Kandis - enmandsshowet Takanashi http://www.takanishi.mech.waseda.ac.jp/research/fl...

Så må jeg hellere komme igang, jeg har fri kl. 17.30, så nu skal der satme drikkes noget kaffe. Bare der er nogen der giver brød... Jeg har biksemad med, men ingen spejlæg :(

Et ønske om en dejlig dag til alle med et nyt indslag, dagens citat:

"Character - the willingness to accept responsibility for one's own life - is the source from which self respect springs." - Joan Didion
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#84 filmz-sanjo 20 år siden

Holy cow, den må næsten have taget mere end en halv time. :)
"If there is no struggle, there is no progress"
Gravatar

#85 filmz-vassago 20 år siden

Ude i noget der hedder Bramdrupdam havde de Super og Sky, så der kunne jeg få optaget Wrestling - hvem husker ikke Hacksaw og Superfly Jimmi Snuka?

Glem ikke The DJ Cat show :) - hvor man første gang stiftede bekendtskab med alle de fede tegnefilm serier.
Gravatar

#86 danschier.dk 20 år siden

Davenport, det her er fedt. Pludselig tror folk på arbejde at ens I.Q. er stedet med 20 point, godt de ikke kender til filmz.dk! God arbejdsdag til alle (specielt dig Davenport. Du fortjerne det efter sådan en omgang. ;-))
Gravatar

#87 filmz-vassago 20 år siden

kender de ikke filmz - hvad venter du på :)
Gravatar

#88 lyspunkt 20 år siden

#85 Ak ja , de minder. Jeg husker også Sky, hvor vi sad og grinede til wrestling efterfulgt af Monsters af Rock. Yeah !
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
Gravatar

#89 danschier.dk 20 år siden

Det er pest eller kolara. Hvis jeg fortæller om filmz.dk, og de finder denne tråd, finder de også ud af hvorfor jeg er så klog. ;-)
Gravatar

#90 cyberzed 20 år siden

#85 Det var tider med DJ Cat Show, der var også Fun Factory på Sky...kan stadig høre melodien inde i hovedet når jeg tænker på det :)
Toldberegneren: http://cyberzed.dk/told.html - I'm blogging this: http://cyberzed.dk/

Skriv ny kommentar: