Gravatar

#121 lyspunkt 20 år siden

For at gå Myggen i bedene så bliver der vist spurgt om noget mere rusisk og ikke rusSisk, så mit bud falder på ølstafet og spaghettibrydning ;)
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
Gravatar

#122 myggen 20 år siden

Hov hov, antyder du at jeg er en- nåja, okay så.

I samme ånd vil jeg foreslå kamp-ørl, og i den endnu mere klassiske genre, kommer vi vel ikke udenom diverse nøgenstaffetter?
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#123 lyspunkt 20 år siden

Som altid et bragende godmorgen på denne sidste mandag i denne uge.
Denne dag udmærker sig ved at være min sidste dag inden en uges velfortjent ferie. I samme åndedrag må jeg bede en anden tage over, da jeg ikke har i sinde at stå tidligt op for at google.

Dagens begivenheder:

1709 Danmark erklærer svensken krig og starter Den Store Nordiske Krig, som også indbefatter russerne.

1886 Frihedgudinden indvie i New York

1943 Philadelphia-eksperimentet skulle efter sigende have fundet sted. Selvom historien er blevet hæftig kritiseret som pure opspind og fup er det stadig en spænden historie på højde med konspirationsteorier o.lign. Historien blev filmatiseret i 1984.
Interesserede kan læse mere her

2001 Journalister fra Jyllandsposten finder Mogens Amdi Peterser i Miami. Den forsvundne Tvind-stifter kunne nu også sagtens gemme sig i sin 810 m2 store luxuslejlighed. Han havde ikke vist sig siden 1979.

Lagkage i hovedet til:

1955 William Henry Gates III, computernørd. Gad vide hvad man giver den mand.

Normalt kage og kakao til:

1690 Peter Wessel, søhelt og frontfigur på tændstikæsker.
1963 Eros Ramazzotti, italiens Dario og Anne (fra Langt fra Las Vegas)´s favoritsanger.
1969 Julia Roberts, amerikansk sweetheart

Peberrodskød til:

1412 Margethe I, Dronning af DK, Død af pest.
1917 Prins Christian af Schleswig-Holstein-Sønderborg-Augustenborg mindre betydningsfuld tysk prins, der er kommet med pga sit navn.
2000 Anthony Dwain Lee amerikansk skuespiller angiveligt skudt af politiet, da han stod med en ”prop”-pistol.

Så er det i øvrigt Oxi Dag i Grækenland. Det giver ikke store chancer for at score i aften, hvis man skulle være på de kanter. Oxi betyder nemlig nej.

Det var dét. Så er der 6 timer til fyraften.

Til orientering: peberrodskød indgår i traditionel jysk begravelsesmad. Jeg er ikke sikker på om det gælder hele Jylland.
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
Gravatar

#124 cyberzed 20 år siden

Jeg har aldrig fået peberrodskød til de begravelser jeg har været til, så jeg tror den er regional :)
Toldberegneren: http://cyberzed.dk/told.html - I'm blogging this: http://cyberzed.dk/
Gravatar

#125 lyspunkt 20 år siden

Det kan også være en gammel tradition fra Det Mørke Jylland. Jeg har fået det en enkelt gang.
Gravatar

#126 dyg 20 år siden

Jeg har været til begravelser i både syd, midt og nordjylland, og har aldrig oplevet det :/
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#127 tiny 20 år siden

Hørup Centralskole, Sydals (min folkeskole) fylder 40 år idag :)
Just think of your mind as a movie, you can pause, rewind or slow down any details you want.
Gravatar

#128 davenport 20 år siden

God ferie Lyspunkt :)

Jeg er heller ikke sikker på om jeg har tiden næste uge, så er der nogen der melder sig frivilligt, eller skal jeg bare udpege en?
:D

Hvordan laver man den ret? Jeg har aldrig hørt om det, ensige set det eller lugtet det.. Hvad er det?
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#129 lyspunkt 20 år siden

Takker.

Mon ikke én af de andre faste læsere kan lave nogle indlæg?

Peberrodskød er egentlig bare en varm udgave af oksebryst med peberrod, som man kender fra smørrebrød. ---> læs mere her

Gravatar

#130 Captain Vallo 20 år siden

Det lyder sgu' da meget godt...
Det ku' være, man skulle forsøge sig i køk'ket i næste uge.
If there was a god
then why is my arse
the perfect height for kicking?

Skriv ny kommentar: