Som altid et bragende godmorgen på denne sidste mandag i denne uge. Denne dag udmærker sig ved at være min sidste dag inden en uges velfortjent ferie. I samme åndedrag må jeg bede en anden tage over, da jeg ikke har i sinde at stå tidligt op for at google.
Dagens begivenheder:
1709 Danmark erklærer svensken krig og starter Den Store Nordiske Krig, som også indbefatter russerne.
1886 Frihedgudinden indvie i New York
1943 Philadelphia-eksperimentet skulle efter sigende have fundet sted. Selvom historien er blevet hæftig kritiseret som pure opspind og fup er det stadig en spænden historie på højde med konspirationsteorier o.lign. Historien blev filmatiseret i 1984. Interesserede kan læse mere her
2001 Journalister fra Jyllandsposten finder Mogens Amdi Peterser i Miami. Den forsvundne Tvind-stifter kunne nu også sagtens gemme sig i sin 810 m2 store luxuslejlighed. Han havde ikke vist sig siden 1979.
Lagkage i hovedet til:
1955 William Henry Gates III, computernørd. Gad vide hvad man giver den mand.
Normalt kage og kakao til:
1690 Peter Wessel, søhelt og frontfigur på tændstikæsker. 1963 Eros Ramazzotti, italiens Dario og Anne (fra Langt fra Las Vegas)´s favoritsanger. 1969 Julia Roberts, amerikansk sweetheart
Peberrodskød til:
1412 Margethe I, Dronning af DK, Død af pest. 1917 Prins Christian af Schleswig-Holstein-Sønderborg-Augustenborg mindre betydningsfuld tysk prins, der er kommet med pga sit navn. 2000 Anthony Dwain Lee amerikansk skuespiller angiveligt skudt af politiet, da han stod med en ”prop”-pistol.
Så er det i øvrigt Oxi Dag i Grækenland. Det giver ikke store chancer for at score i aften, hvis man skulle være på de kanter. Oxi betyder nemlig nej.
Det var dét. Så er der 6 timer til fyraften.
Til orientering: peberrodskød indgår i traditionel jysk begravelsesmad. Jeg er ikke sikker på om det gælder hele Jylland.
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
#121 lyspunkt 20 år siden
#122 myggen 20 år siden
I samme ånd vil jeg foreslå kamp-ørl, og i den endnu mere klassiske genre, kommer vi vel ikke udenom diverse nøgenstaffetter?
#123 lyspunkt 20 år siden
Denne dag udmærker sig ved at være min sidste dag inden en uges velfortjent ferie. I samme åndedrag må jeg bede en anden tage over, da jeg ikke har i sinde at stå tidligt op for at google.
Dagens begivenheder:
1709 Danmark erklærer svensken krig og starter Den Store Nordiske Krig, som også indbefatter russerne.
1886 Frihedgudinden indvie i New York
1943 Philadelphia-eksperimentet skulle efter sigende have fundet sted. Selvom historien er blevet hæftig kritiseret som pure opspind og fup er det stadig en spænden historie på højde med konspirationsteorier o.lign. Historien blev filmatiseret i 1984.
Interesserede kan læse mere her
2001 Journalister fra Jyllandsposten finder Mogens Amdi Peterser i Miami. Den forsvundne Tvind-stifter kunne nu også sagtens gemme sig i sin 810 m2 store luxuslejlighed. Han havde ikke vist sig siden 1979.
Lagkage i hovedet til:
1955 William Henry Gates III, computernørd. Gad vide hvad man giver den mand.
Normalt kage og kakao til:
1690 Peter Wessel, søhelt og frontfigur på tændstikæsker.
1963 Eros Ramazzotti, italiens Dario og Anne (fra Langt fra Las Vegas)´s favoritsanger.
1969 Julia Roberts, amerikansk sweetheart
Peberrodskød til:
1412 Margethe I, Dronning af DK, Død af pest.
1917 Prins Christian af Schleswig-Holstein-Sønderborg-Augustenborg mindre betydningsfuld tysk prins, der er kommet med pga sit navn.
2000 Anthony Dwain Lee amerikansk skuespiller angiveligt skudt af politiet, da han stod med en ”prop”-pistol.
Så er det i øvrigt Oxi Dag i Grækenland. Det giver ikke store chancer for at score i aften, hvis man skulle være på de kanter. Oxi betyder nemlig nej.
Det var dét. Så er der 6 timer til fyraften.
Til orientering: peberrodskød indgår i traditionel jysk begravelsesmad. Jeg er ikke sikker på om det gælder hele Jylland.
#124 cyberzed 20 år siden
#125 lyspunkt 20 år siden
#126 dyg 20 år siden
#127 tiny 20 år siden
#128 davenport 20 år siden
Jeg er heller ikke sikker på om jeg har tiden næste uge, så er der nogen der melder sig frivilligt, eller skal jeg bare udpege en?
:D
Hvordan laver man den ret? Jeg har aldrig hørt om det, ensige set det eller lugtet det.. Hvad er det?
#129 lyspunkt 20 år siden
Mon ikke én af de andre faste læsere kan lave nogle indlæg?
Peberrodskød er egentlig bare en varm udgave af oksebryst med peberrod, som man kender fra smørrebrød. ---> læs mere her
#130 Captain Vallo 20 år siden
Det lyder sgu' da meget godt...
Det ku' være, man skulle forsøge sig i køk'ket i næste uge.
then why is my arse
the perfect height for kicking?