Gravatar

#21 dolphinfriendly 19 år siden

Jeg er skuffet, men nægter at hyle op om hvor dårligt landsholdet er - for det er det jo ikke. I dag var en af de dage hvor et ultradefensivt lortehold vandt på effektiv taktik, blod sved og tårer - og ren og skær held.

Gravatar

#22 NightHawk 19 år siden

# 21 -

Jo, nordirene kæmpede da bravt osv, så hatten af for dem. Derimod syntes jeg sagtens, at man kan tillade sig at brokke sig over det landsholdet formåede idag og især i anden halvleg. Mest skuffet var jeg over den måde de spillede på tilsidst. Bolden kom jo slet ikke ud i siderne, så vi ku' få nogen fornuftige indlæg.

Claus Jensen turde jo slet ikke udfordre sin modstander, men trak gang på gang ind i banen og dermed direkte ind i den nordirske mur. Og angrebet var igen igen tandløst og uden mod.

Landsholdet spillede ok i 1. halvleg, men 2. var sgu noget rod. I dag var det ikke kun et kompakt forsvar, der gjorde udslaget, men ligså meget spillernes egen inkompetence og Olsens alt for langsomme reaktion på tingenes udvikling.

Så kritikken er efter min mening helt på sin plads. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#23 filmz-Narniabæver 19 år siden

Jeg gik vist ikke glip af noget mens jeg så en video i stedet.
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#24 Martindan 19 år siden

Insider, vi er enige om mange ting, men ikke Daniel Agger. synes han er en af de bedste vi har på landsholdet og han havde faktisk kun en enkelt fejl igår som han så også selv reddede hjem. så der må jeg stille mig på bagbenene i protest.

Duoen Agger/Gravgaard er en af de bedste midforsvar kombi'er vi har haft i mange år, og synes også den stod godt igen igår.

men dejligt Sørensen er ude, mage til overvurderet keeper skal man lede længe efter.. nu kan vi endelig få Jesper C i kassen....
for cryin' out loud......
Gravatar

#25 maniac 19 år siden

Nå, Jesper C, der ikke mange minutter efter han blev skiftet ind droppede bolden, så det var rent held den ikke røg i kassen? Ja, han virkede sørme til at være en god målmand...
Gravatar

#26 Martindan 19 år siden

Jesper Christiansen er en bedre målmand end Thomas S.

I forhold til alle de fejl og mål Thomas har kostet gennem tiden er et enkelt forkert indgreb igår ingenting.
for cryin' out loud......
Gravatar

#27 inflector 19 år siden

Morten Olsen, den menneskelige saltstøtte.....

Hvis det danske holds spil ikke fungerer, sidder han nærmest paralyseret på sidelinien ude af stand til at reagere....få ham væk.

Forøvrigt så vi endnu engang at Jon Dahl alene på toppen bare slet ikke fungerer....
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#28 The Insider 19 år siden

#24, jeg kan godt lide Agger. Jeg synes han er en sympatisk og dedikeret herre. Og som sagt synes jeg han spiller godt, virkelig godt endda, på klubplan. Men jeg synes, at de seneste par kampe har han været en smule ustabil og anonym på landsholdet. Episoden, hvor han nærmest utruet gav bolden til Healy, var ikke hans eneste bummert, selvom de andre ikke var nær så obvious. Men han er naturligvis ung og har masser af tid foran sig :-)

Til gengæld er jeg uenig mht. Sørensen. Jeg har været en højtråbende kritiker af ham i årevis, og har tidligere heppet på adskillige afløsere - inkl. Andersen fra Charlton, som var fremragende for halvanden sæson siden i England. Men Sørensen har været stabil på landsholdet på det seneste, og så har han været Aston Villas bedste mand i adskillige kampe nu - havde det ikke være for ham, havde Chelsea vundet 4-0 og ikke spillet 1-1 med Villa.
War. War never changes.
Gravatar

#29 HonoDelLoce 19 år siden

På målmandsposten synes jeg klart, at vi har to RIGTIG formstærke keepere i TS og JC, og synes sagtens de begge kan spille lige op med hinanden for tiden.. Synes til gengæld det er værd at bemærke, at JC har været stabil og stærkt spillende på klub-basis siden han kom til FCK, mens TS hele sidste sæson var intet andet end en tredje stolpe i AV-målet..

I midterforsvaret holder jeg på Agger-Gravgaard, der igen i går viste, at de er ufatteligt stærke, og svære at komme igennem, selvom de er alene tilbage.. Endvidere er de begge stærke på de offensive dødbolde, og gode at hive med frem.. Så ingen klager der..

MHT. Jon Dahl har det aldrig været meningen, at den mand skal lægge alene fremme.. Han er helt klart bedst som hængende angriber, og ikke at smide en decideret angriber ind foran ham i gårsdagens kamp, viser blot endnu en gang, hvor naiv og utilrettelæggende, vores landstræner er.. Har aldrig været i så dårlig fodboldsmæssig humør, som da han fik forlænget kontrakten..

En spiller som Nicklas Bendtner synes jeg igen går viser, at trods hans unge alder, har han kamp-viljen og næsen for spillet til at spille med på højeste plan.. Trods hans kun 18 (+6) minutter på banen, var han klart den mest farlige i front for DK, og drillede flere gange nordirernes forsvar.. En skam, som sagt tidligere, at han ikke var med fra start..

Men hvad skal man forvente at sådan en kamp, når man har en landstræner, der går ud og siger "Man skal ikke forvente en sejr mod Kasahkstan, de har et utroligt stærkt hold"
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#30 dolphinfriendly 19 år siden

#26 Haha Jesper Christiansen er da ikke en bedre målmand end Thomas Sørensen...nogle gange synes jeg du går i tomgang i dit FCK trip. :) Dermed ikke sagt han er ikke er en god spiller...meeen han er ikke Sørensen. Der var en periode for et par år siden hvor Sørensen var inde i en dårlig stime, men umiddelbart er der ikke andre lige så gode muligheder på pladsen. Stephan Andersen kunne have været en fin mulighed, såfrem han nogensinde fik lov at spille.

Iøvrigt bliver det interessant at se om Laursen kommer i hopla igen, for så kan det godt se sort ud for Gravgaard, jeg ellers synes har gjort det rigtigt godt ved siden af Agger. Positivt med så stærke folk i midterforsvaret.

#28 Jeg synes det er lidt hårdt at bedømme Agger udfra én i det hele taget jævn landskamp, på en aften hvor det faktisk ikke var ham der var den største synder i midterforsvaret. Agger er den spiller det kører suverænt bedste for i det hele taget, og at han har været anonym de seneste par kampe på landsholdet er en underlig påstand. I kampen mod Portugal var det tydeligt at dødboldebehandlingen ikke var optimal, men derudover er der ikke de store skønhedspletter.

Personligt er jeg glad for at Graver endeligt ikke er med i landsholds sammenhæng, da han i den grad har været ualmindelig ustabil. Her er det rart med fornyelse i kraft af Daniel Jensen - og de mange andre spillere der kan komme ind der. Og dejligt at Graver har boy cuttet pressen, så slipper vi heldigvis fra at høre på hans uintelligente og højtråbende bondske udtalelser, der kan få selv landsbytosser til at ryste på hovedet.

Skriv ny kommentar: