Gravatar

#11 Skeloboy 15 år siden

#10 - Jorden Under Mine Fødder er rigtig god. Og giver dig fuldstændig ret. Og forudsigelige. Men der er jo stadig Christoffer Boe, Staho og Lars Von Trier(selvom de to sidste ikke laver dansk-sprogede film)
Gravatar

#12 Lord Beef Jerky 15 år siden

Styr uden om To Verdener... der må sgu være bedre danske film end det en-dimensionelle bras.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#13 Åkepool 15 år siden

"Hvordan vi slipper af med de andre", som MOVIE1000 skriver om, er virkelig IMO en omgang bras.

Selvom den er fra 2004 og altså lige udenfor de 5 år du skriver, så vil jeg gerne anbefale "Pusher II".

Gode børnefilm for 10-14 årige, jamen der skal man vel ha' fat i "Tempelriddernes skat" og dens to efterfølgere og måske "Karlas kabale" og dens efterfølger. Ikke at jeg er så stærk i den aldersgruppe, men det er da et bud.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#14 filmz-Bruce 15 år siden

Pusher 2 og Karlas Kabale har jeg set :) Men mange tak for de gode forslag som ruller ind til en ignorant udi danskheden :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#15 MMB 15 år siden

Antichrist, Manderlay, Direktøren for det hele?
Gravatar

#16 filmz-Bruce 15 år siden

#15 Antichrist har jeg, men betragter det ikke som sådan, som en "dansk" film. Direktøren for det hele synes jeg var god. Dogville og Manderlay ... tjaaa.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#17 MMB 15 år siden

Adams Æbler, Kongekabale og Drømmen synes jeg alle var gode. Dog har jeg på fornemmelsen, at du ikke vil synes så godt som Drømmen.
Gravatar

#18 inflector 15 år siden

Synes Drømmen var noget bras i absolut særklasse. Jeg kunne dårligt holde ud at se den færdig.
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#19 Lord Beef Jerky 15 år siden

Jeg hylder #18's kommentar.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#20 AP 15 år siden

Jeg har ikke selv set drømmen, men styrer generelt uden om Anders W. Berthelsen fordi manden kun kan spille.. ja, Anders W. Berthelsen.

Skriv ny kommentar: