Jeg er fuldstændig bag dansen de sidste 5 år i dansk film. Kender titler, men har sådan set kun set ganske få, bl.a. Efter Brylluppet og Kunsten at græde i Kor som jeg syntes vældig godt om.
Jeg vil gerne gøre lidt ved det og vil helst se film i thriller, drama genren af god kvalitet. I stil med ovenstående. Også gerne gode børnefilm for 10-14 årige :)
Kan nogen anbefale et par stykker man SKAL se?
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Lurer lige med her, får der er en del, jeg ikke har set selv.
Man tror ikke det drejer sig om så mange must-sees...
Dog kan jeg anbefale Princess og Allegro, begge fra 2005.
Elles er der disse, som er på min egen to-see(fra 2005-2009): En Soap, To Verdener, Frygtelig Lykkelig, Anklaget, Prag og Gå Med Fred, Jamil. Men det er kun på baggrund af hearsay og løssluppen filmsnak...
Gaven De unge år Hvordan slipper vi af emd de andre ( det er en man kan undvære at se, men jeg synes den viser DK i et helt andet synspunkt som jeg gad godt at se nogle flere film med) Kongekabale (en politisk western ;) man ikke skal gå glip af især ikke hvis man er til politik)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
"Comeback "Flooded McDonald's" "Jorden under mine fødder" "Ung mand falder" "Troells troldspejl" "Velsignelsen"
... Men disse er absolut ikke mesterværker (jeg husker knap nok sidstnævnte titel), og faktum er, at danske film efterhånden mere kedelige end dem som spyttes ud fra Hollywood.
#1 filmz-Bruce 15 år siden
Jeg vil gerne gøre lidt ved det og vil helst se film i thriller, drama genren af god kvalitet. I stil med ovenstående. Også gerne gode børnefilm for 10-14 årige :)
Kan nogen anbefale et par stykker man SKAL se?
#2 Skeloboy 15 år siden
Man tror ikke det drejer sig om så mange must-sees...
Dog kan jeg anbefale Princess og Allegro, begge fra 2005.
Elles er der disse, som er på min egen to-see(fra 2005-2009): En Soap, To Verdener, Frygtelig Lykkelig, Anklaget, Prag og Gå Med Fred, Jamil. Men det er kun på baggrund af hearsay og løssluppen filmsnak...
#3 filmz-Bruce 15 år siden
#4 Steffan Rasmussen 15 år siden
Kvikly har i øvrigt både Allegro og Kærlighed på film til en flad 30 kr.-seddel i denne uge.
#5 Benway 15 år siden
Martin de Thurahs novellefilm "Ung mand falder" er virkelig fremragende, men jeg ved ikke, om den kan skaffes nogen steder fra.
Af børnefilm var jeg selv vældig glad for "Max Pinlig", og filmene "Der var engang en dreng" og "Storm" er også ret gode.
#6 filmz-Bruce 15 år siden
#7 MOVIE1000 15 år siden
De unge år
Hvordan slipper vi af emd de andre ( det er en man kan undvære at se, men jeg synes den viser DK i et helt andet synspunkt som jeg gad godt at se nogle flere film med)
Kongekabale (en politisk western ;) man ikke skal gå glip af især ikke hvis man er til politik)
#8 evermind 15 år siden
Princess er også god, selv om live action-segmenterne måske godt kunne have fungeret bedre.
Ja ja, det er måske nok et par gentagelser, men ekstra bekræftelser gør vel ikke noget? :)
#9 filmz-Bruce 15 år siden
#10 Antlion 15 år siden
"Comeback
"Flooded McDonald's"
"Jorden under mine fødder"
"Ung mand falder"
"Troells troldspejl"
"Velsignelsen"
... Men disse er absolut ikke mesterværker (jeg husker knap nok sidstnævnte titel), og faktum er, at danske film efterhånden mere kedelige end dem som spyttes ud fra Hollywood.