Gravatar

#1 rockysds 17 år siden

Nu har vi jo (næsten) fået feltet ned på 100 film, og skal derfor snart i gang med 2. runde.

Der har været lidt mere eller mindre sporadisk diskussion om, hvordan resten af afstemningen skal foregå, så for at få lidt styr og overblik over det: Denne tråd.

Derudover skal vi jo have fået nogle flere med.
Bud derpå ville jo heller ikke være helt af vejen...
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#2 e-male 17 år siden

Umiddelbart har jeg ikke noget imod top 30 med grænse på 25 point, men jeg tror bare det kommer til at gå meget langsomt til sidst fordi folk stemmer de samme film op og ned. Løsningen på det er selvfølgelig at sætte grænsen lidt lavere, men så er man også næsten nødt til at hæve antallet af film der er sikret adgang til næste runde.

Problemet er bare, at hvis næste runde er den sidste, så skal film næsten fjernes eksplicit, hvilket vil blive sværere jo flere film der er tilbage.

Men som udgangspunkt har jeg ikke noget imod en top 30 med begrænsning på 25 point.
Batman: "You are a princess from a society of immortal warriors, and I'm a rich kid with issues. Lots of issues."
Gravatar

#3 rockysds 17 år siden

Jeg synes i bund og grund også en en top 30 er fint nok, men vil nok egentligt gerne have et lidt større slutfelt, muligvis 35/40 stykker.

Jeg ser det ikke som det helt store problem, at afslutningen på næste runde skulle gå langsomt, som vi ser det nu i første runde, fordi folk kæmper med næb og klør for de(n) film, de vil have med over. Det skaber bare lidt intensitet :). Vi skal jo nok få fundet nr. 100.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#4 mr gaijin 17 år siden

Jeg går også ind for en top 30, og at vi fortsætter på samme måde.

Men når vi når de sidste 30, ville det nok være bedst at starte med 0 point, og derefter kun stemme filmene op indenfor et tidsrum på et par uger. En slutspurt til de sidst ti. Og så selvfølgelig en poll, når vi har 10 film.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#5 filmz-Munk 17 år siden

Vi kunne også lade de sidste 30 starte på 5 point, og frede ved 10, sende ud ved 0. Så kan der ske en hurtigere udskilning, istedet for en sejtrækker, hvor vi i ugevis stemmer de samme film op og ned, uden at de rykker sig mærkbart.

Når der kun er fredede film tilbage nulstiller vi så, og starter forfra med de resterende.
"Sound editing is a lot like sex. Its usually done alone, late at night and with a lot of electronic gadgets."
- Steve Carell
Gravatar

#6 filmz-DocDoom 17 år siden

Jeg synes også at top 30 er fint.

Jeg går ind for at køre videre med de hidtidige regler (+ til to film / - til to film, fredning ved 25 point).

Hvis det så viser sig, at folk stemmer de samme film op og ned, så vi ikke kommer videre, så må vi finde på nogle tillægs-regler. Men det er der vel ikke grund til, så længe vi ikke har set, om det kører ok. Med top 100 var det jo først i slutspurten, at folk begyndte at stemme de samme 4-5 film op og ned, og det gik jo alligevel.
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#7 filmz-DocDoom 17 år siden

Edit: Jeg er i øvrigt enig med #4.
Gravatar

#8 Benway 17 år siden

Enig med #4 og #6
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#9 Skeloboy 17 år siden

Jeg synes også det ville være ærgeligt, hvis næste etape blev jappet igennem, så er også enig med #4 og #6
Gravatar

#10 filmz-DocDoom 17 år siden

FORSLAG:

Skal vi ikke sige, at hvis der ikke kommer begrundede indvendinger i denne tråd inden torsdag i denne uge, så starter afstemningen om TOP 30 torsdag morgen med de hidtidige regler?

De hidtidige regler er som bekendt:

Regler:

Hver film har 10 point fra start.

To gange om dagen, før og efter kl. 12 middag, må man fjerne et point fra to film og give det til to andre. Man må ikke fjerne to fra den samme eller giver to point til den samme film.

Når en film har 0 point er den ude.

Du copy/paster den seneste filmliste fra forrige forumindlæg til et nyt indlæg. De film du stemmer på, skal du markere med fed tekst, samt forsyne med et + (plus) eller - (minus), alt efter om du har fjernet eller tilføjet et point. Husk at fjerne de plusser og minuser, den forrige person tilføjede.

Den maksimale grænse for point til en film er 25, hvorefter der ikke kan trækkes point fra den længere. Film der opnår 25 point, flyttes op øverst i alfabetisk rækkefølge. Disse film er "fredede".

Når der kun er 30 film tilbage, vil de alle blive stillet tilbage på 10 point, hvorefter afstemningen om de 10 bedste vil begynde.

Husk at notere "jeg poster", inden du stemmer, så der ikke er andre, der stemmer samtidig med dig.

Jeg har i øvrigt nulstillet alle filmene til 10 point her:

http://www.filmz.dk/forum/item/28455/#157

Og nej, jeg har ikke gjort det manuelt, jeg lavede en søg/erstat i Word :-)

Skriv ny kommentar: