Gravatar

#1 Skeloboy 14 år siden

Nu skal vi have lavet en filmz-kanon. Det foregår af to omgange: en med film fra før 1990 og en med film fra efter 1990.

Reglerne er i denne tråd er:

1) Man nævner 20 film, der er lavet i 1990 eller efter.

2) Man kan IKKE skrive trilogier på med mindre man skriver hver enkelt film. Står der f.eks.: LOTR-Trilogy på en liste, bliver det ikke talt med.

3) Optræder en film på 25% af alle lister, kommer den med i filmz-kanonen.

4) Den 31. januar tæller jeg det hele sammen.

5) VIGTIGT: Alle film skrives med deres originaltitel

Hvis listen bliver alt for lang, kan det være der kommer en måde at forkorte den på, så vi når ned på f.eks. 20 film.

Det skal siges, at det ikke nødvendigvis behøver være ens favoritfilm. Listen skal ses som en kanon over de film, man skal have set.
Gravatar

#2 MMB 14 år siden

Danske film skrives vel på det danske sprog? Hvad med f.eks. en fransk film? Skal den skrives med engelsk titel? Skriver det bare lige for at få det bekræftet! ;)

Tæller året 1990 med eller ej? Er det desuden den engelske eller danske udgivelsesdato, vi går efter? (jeg stemmer for den engelske)?

Skal filmene figurere i en rækkefølge, eller er rækkefølgen ligegyldig?
Gravatar

#3 Skeloboy 14 år siden

#2 - har lige rettet det...det skal være originaltitel i stedet...det er det letteste, når jeg skal tælle op...
Gravatar

#4 Åkepool 14 år siden

Skal jeg forstå det således, at det ikke er mine 20 favoritfilm jeg skal liste, men 20 film jeg.... hvad, hjælp?
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#5 Skeloboy 14 år siden

#4 - 20 film du mener alle burde se - det vil jo langt hen ad vejen være dine favoritfilm, men en film som Bridge To Terabithia, som er en af mine favoritfilm, vil jeg f.eks. ikke nævne.
Gravatar

#6 Åkepool 14 år siden

#5 - Jeg prøver mig frem, men ja, det bliver nok mest favoritterne.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#7 Kruse 14 år siden

Men ens favoritfilm vil man jo formentligt også gerne have at andre skal se. Og hvis ens favoritfilm er alt for obskur eller måske ikke hører til dem man normalt finder på sådan nogle lister, ja så er der bare lille sandsynlighed for at den kommer på den samlede liste.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#8 Skeloboy 14 år siden

En anden vigtig ting: Rækkefølgen er underordnet, så bare skriv de 20 film. UNDLAD AT SÆTTE DEM I ANFØRSELSESTEGN, AT SKRIVE TAL FORAN OSV.
Gravatar

#9 Wangsgaard 14 år siden

Er i gang med at gå min egen filmsamling igennem og shit der er mange film man skal have set :P
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned
Gravatar

#10 Skeloboy 14 år siden

#9 - hehe. Har jo heldigvis en top250, hvoraf de lidt over 100 er fra 1990 og efter. Det gør det hele lidt lettere...men det er dæleme godt nok svært at udvælge dem, jeg vil anbefale alle at se...

Skriv ny kommentar: