Gravatar

#11 wimmie 16 år siden

Heller ikke Exorcisten?
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#12 filmz-jonasgr 16 år siden

John G. Avildsen. Rocky og hvad har han så ellers lavet.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#13 Åkepool 16 år siden

#10 - Ja det må man da sige kan diskuteres, for vi er nok et par stykker, der mener at hans karriere toppede med "The Exorcist". I mine øjne verdens bedste gyser og langt bedre end "The French connection".
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#14 Åkepool 16 år siden

#12 - "The Karate kid", pænt stort hit.
Gravatar

#15 filmz-jonasgr 16 år siden

#14 Ja måske kommercielt, men synes det kan diskuteres hvor gode film han lavede efter Rocky.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#16 Åkepool 16 år siden

#1 - Nu er jeg ikke helt sikker på, om du egentlig mener hit, når du skriver one-hit wonder, eller det mere kører på kunstnerisk anderkendelse, fremfor ren dollarindtjening, for i Friedkins tilfælde, er "The Exorcist" jo et langt større hit, sådan rent indjeningsmæssigt, end "The French connection".

For mig personligt, er "Fars fede juleferie" et kæmpe hit, så derfor skal Jeremiah S. Chechik på som et one-hit wonder.
Gravatar

#17 Kruse 16 år siden

William Friedkin, vil jeg nu heller ikke kalde for en one hit wonder, da Exorcisten også er en fremragende film.

Ellers er jeg rimelig enig med dem der er blevet nævnt. Men en der også skal nævnes er:

Mathieu Kassovitz

"La Haine" var fantastisk, men alt hvad han har lavet siden har godt nok været langt fra det niveau som "La Haine" havde.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#18 filmz-Bruce 16 år siden

Wolfgang Petersen. Das Boot og

Billy Ray Cyrus - Achy Breaky Heart
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#19 Nicki52 16 år siden

wimmie (8) skrev:
Jeg vil nu heller ikke kalde Vinterberg en One hit wonder...endnu.
Han er jo forholdsvis ung og laver stadig film, så jeg vil give ham en chance - selvom det nok bliver svært for ham at toppe "Festen".

Hvad syntes I om "En mand kommer hjem"? Syntes den er ret speciel, fordi de laver en klassisk kliché som man hurtigt gætter. Klichéen er kun scenen med Thomas Bo Larsen
og hende pigen.
Syntes også hovedrollen gjorde det lidt mærkeligt med rollen. Ved ikke helt hvad det er :/
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#20 wimmie 16 år siden

bruce (18) skrev:
Wolfgang Petersen. Das Boot

Jeg er stadig ikke med på om disse one hit wonders handler om personlig smag eller om filmene har været store hits...
For meget af hvad Wolfgang Petersen har lavet efter Das Boot har været poplulære film - men ikke nødvendigvis gode... Air Force One, The PErfect Storm og Troy har da været temmelig populære, hvor jeg nu er mere begejstret for Outbrak og Enemy mine ;)

Personligt ville jeg ikke kalde ham et one hit wonder...men det er da rigtig nok at hans bedste film nok stadig er Das Boot.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”

Skriv ny kommentar: