#3 Skulle lige til at skrive det samme... Exorcist er efter min mening bedre end the French Connection. Ved ikke om man måler efter succes (penge) eller gode film, for ellers har han da også lave "Bug" som jeg synes var enormt god.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Jeg vil nu heller ikke kalde Vinterberg en One hit wonder...endnu. Han er jo forholdsvis ung og laver stadig film, så jeg vil give ham en chance - selvom det nok bliver svært for ham at toppe "Festen".
I øvrigt - By name sikkert den mindre kendte Boaz Yakin som lavede "Remember the titans" - som han fulgte op med "Uptown girls"...hvad skete der lige dér? "Titans" var en virkelig god og rørende film.
Om William Fredkin skal med på listen over filmhistoriens største one-hit wonders, kan diskuteres. Men jeg synes ikke, at han siden sit gennembrud med French Connection, har lavet en film, der er tæt på at være lige så god.
#1 colette 16 år siden
Min liste bliver toppet af to amerikanske instruktører fra 70'erne og danske Thomas Vinterberg.
Michael Cimino: The Deer Hunter
William Fredkin: French Connection (two-hit wonder)
Thomas Vinterberg: Festen
Hvem synes i?
#2 dyg 16 år siden
Charles Laughton: The Night of the Hunter
#3 Åkepool 16 år siden
#4 Herrguth 16 år siden
#5 dolphinfriendly 16 år siden
Richard Kelly: "Donnie Darko"
Curtis Hanson: "L.A. Confidential"
#6 wimmie 16 år siden
Skulle lige til at skrive det samme... Exorcist er efter min mening bedre end the French Connection.
Ved ikke om man måler efter succes (penge) eller gode film, for ellers har han da også lave "Bug" som jeg synes var enormt god.
#7 Åkepool 16 år siden
#8 wimmie 16 år siden
Han er jo forholdsvis ung og laver stadig film, så jeg vil give ham en chance - selvom det nok bliver svært for ham at toppe "Festen".
#9 wimmie 16 år siden
"Titans" var en virkelig god og rørende film.
#10 colette 16 år siden