Vil stadig kalde de nævnte eksempler independent film. Min opfattelse af B-film er mere som wikipedia foreslår:
- Low-budget med næsten ukendte skuespillere. - Lavet over kendte genre-formularer, især action. - Billige special effects. - Billig dialog. - Udkommer straight-to-video.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
- Film med Steven Seagal, van Damme eller Dolph Lundgren i hovedrollen - Film der handler om slanger eller alligatorer - Film der er lavet i USA men får premiere i Europa først - Film med The Govenator hvori han IKKE er en robot, på Mars eller i junglen - Film der er mere end 6 af i serien - Film af Uwe Boll - Film med special effects der ligner noget fra et computerspil fra midten af halvfemserne
Jeg er ved at se Easy Riders, Raging Bulls på DR2. Der bliver film som Nærkontakt af tredje grad, The Poseidon Adventure og Star Wars kaldt b-film. Nogen der vil forklare hvorfor? De siger selv de film havde stort budget.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
#1 20 år siden
så ville lige høre.. hva ville i mene det er?
#2 El vez 20 år siden
http://imdb.com/title/tt0104815/
#3 filmz-Bruce 20 år siden
#4 filmz-Kadann 20 år siden
Her er den oprindelige definition beskrevet, samt lidt mere:
http://en.wikipedia.org/wiki/B-movie
#5 chandler75 20 år siden
- Low-budget med næsten ukendte skuespillere.
- Lavet over kendte genre-formularer, især action.
- Billige special effects.
- Billig dialog.
- Udkommer straight-to-video.
#6 filmz-vassago 20 år siden
#7 Hive 20 år siden
- Film der handler om slanger eller alligatorer
- Film der er lavet i USA men får premiere i Europa først
- Film med The Govenator hvori han IKKE er en robot, på Mars eller i junglen
- Film der er mere end 6 af i serien
- Film af Uwe Boll
- Film med special effects der ligner noget fra et computerspil fra midten af halvfemserne
#8 filmz-sparrowed 20 år siden
De to sidste punkter du nævner er tilsammen en dårlig kombination, som lidt er indholdet til House of the dead.
#9 lagoni 20 år siden
#10 chronaden 20 år siden