Gravatar

#21 dolphinfriendly 17 år siden

#20 Men er de gode? :)

Gravatar

#22 HonoDelLoce 17 år siden

Det behøver de vel ikke være for at modsige dig ;)

18 skrev:
(der findes vel i grunden ikke særligt mange rene fantasy film),
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#23 dolphinfriendly 17 år siden

#22 Point taken - men nu mente jeg af større produktioner, selvom det ikke var tydeligt udfra hvad jeg skrev. :)

Gravatar

#24 HonoDelLoce 17 år siden

Godt ord igen ;)

I øvrigt skal jeg vel ikke blande mig i jeres snak - men synes bare lige den lå lige for :P
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#25 Buzz 17 år siden

23# D
Det komme ikke up på star wars 1 nivo.men mere up på Legend,Krull,The Dark Crystal,osv.
Gravatar

#26 filmz-DocDoom 17 år siden

dolphinfriendly: Willow er ret udemærket, mens LOTR er middelmådig, tja, så må jeg blot gentage, at du skal holde fingrene fra det hashish, det gør dig sjov.

:-)
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#27 BN 17 år siden

#26 - DocDoom:

Nah, hør nu her: 'Willow' er jo optaget i New Zealand ligesom LOTR. Hovedpersonerne i 'Willow' er dværge eller meget små ligesom hobbitterne i LOTR, og 'Willow' handler om en farefuld rejse ligesom 'LOTR'. ... Og eftersom 'Willow' jo er George Lucas' idé og initiativ, og den er produceret af HAM, er det da klart, at Lucas-fanboy'en 'dolphinfriendly' bedre kan lide dén end LOTR.

Lucas var der først (altså på New Zealand), bare uden rettighederne til at filmatisere nogen af Tolkiens bøger ... Heldigvis!

;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#28 dolphinfriendly 17 år siden

#26 Hehe hver sin smag - jeg synes bedre om "Willow" end LOTR serien.

#27 Så længe Lucas ikke skriver manus og holder sig langt væk fra at være instruktør, har jeg aldrig påstået at have problemer med ham. Manden kender bare ikke sine begrænsninger.

Gravatar

#29 BN 17 år siden

#27:

Lucas har sandelig skjult sine begrænsninger godt, da han lavede Episode 1-3! Næstefter 'Lord of the Rings'-trilogien er der ikke nogen film der er mere underholdende og vellykkede end episode 1-3 (sammen med episode 4-6 naturligvis).

Lucas ' begrænsninger ligger efter min mening snarere i, at han efter de gamle Indiana Jones-film og efter Star Wars ep. 1-6 ikke har mere at byde på. Nu koger han bare suppe på Star Wars med den ligegyldige "Clone Wars" og producerer Indiana Jones-film, som IKKE ER Indiana Jones-film.

Nej, fremtiden tilhører Peter Jackson og Del Toro.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#30 dolphinfriendly 17 år siden

Jeg tror at vi har gennemgnasket vores meningsforskelle mht. episode 1 - 3, hvor vi er temmeligt enige om at være uenige. :) At jeg så synes at LOTR serien i laaaange perioder er røvkedelig, men som stadig er vellykket på nogle fronte, er så en helt anden side af sagen.

Og med al respekt for Jackson, kan han ikke rigtigt sammenlignes med Lucas som filmmand. Som jeg har været inde på talrige gange, kan man ikke komme udenom Lucas' betydning som effektmager og teknologisk fremgangsmand. Det er stadig hans mangler som instruktør og manusskriptforfatter, at jeg synes er helt ude i hampen - særligt dialogarbejdet.

Jeg håber i højere grad at fremtiden tilhører "det nye kuld" af movie brats - Chris Nolan, Paul Thomas Anderson, David Fincher og Darren Aronofsky (og skide være med det, hvis Del Toro træder med der) - men sådan er vi så forskellige. :)

Skriv ny kommentar: