Gravatar

#1 duuk74 17 år siden

http://movies.ign.com/articles/899/899973p1.html?R...

Lyder jo bare herligt (ikke at det kommer som en overraskelse)
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#2 natterjack 17 år siden

We naturally enquired if he planned on continuing with a CG Gollum: "Absolutely. I think that it worked perfectly on the [Lord of the Rings] trilogy and if it ain't broke, why fix it?"

Awesome.
Gravatar

#3 BN 17 år siden

#2:

Hmm, den replik skal nok medføre nogle protester ... men ikke fra MIN side. :-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#4 natterjack 17 år siden

#3 Protester, hvorfor? Er der nogen som helt seriøst vil have Gollum lavet som animatronisk (?) dukke?
Gravatar

#5 duuk74 17 år siden

Der er i hvert tilfælde flere herinde der synes Gollum var ringe lavet. Kan desværre ikke lige finde tråden.
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#6 dolphinfriendly 17 år siden

Gollum var en af de få elementer, der var troværdige ved LOTR serien.

Gravatar

#7 filmz-DocDoom 17 år siden

#5 Der er i hvert tilfælde flere herinde der synes Gollum var ringe lavet. Kan desværre ikke lige finde tråden.

Du behøver ikke lede! Det er undertegnede, der har svinget dét sværd. Jeg kaldte ham vist en Roger Rabbit, der var undsluppet Toon Town eller noget i den dur.

Jeg skrev dengang, at Gollum var godt lavet - bare ikke godt nok til en hovedrolle i en live-action film. En ting er en bifigur, som man kun ser i korte sekvenser, men de er bare endnu ikke langt nok fremme til at kunne generere en troværdig figur med så meget screen time.

Derudover nævnte jeg, at Gollums udseende skifter utroligt meget. I nogle scener, fx. da man første gang i TTT ser ham kravle ned ad klippevæggen og angribe habitterne, da er han utroligt tekstur-rig. Man behøver ikke lede længere end til scenen umiddelbart efter, da han klager over de brændende elver-reb: Nu er han ganske farveløs og ensartet.

#4 Protester, hvorfor? Er der nogen som helt seriøst vil have Gollum lavet som animatronisk (?) dukke?

Hvem siger noget om en dukke? Jeg ville have satset på en levende person (godt anoreksorisk) i latex; evt. krydret med lidt velplaceret CGI. For at forstå hvad jeg gerne havde set, så se prologen til ROTK; der ser man en delvist transformeret Smeagol/Gollum kravle ind i bjergets skygge. Det er en mand i dragt, og det er noget sådant, man skulle have brugt. Man kunne have peppet øjne mv. op med CGI, som man har gjort det på mange af orkerne. Man kunne sagtens have kombineret primær brug af en en latex-klædt skuespiller med en fuld CGI-figur til scener med vilde krumspring.

Del Toro: We naturally enquired if he planned on continuing with a CG Gollum: Absolutely.

Enig i at han skal fortsætte med cgi. Det ville være forkert at skifte til en skuespiller nu.

I think that it worked perfectly on the [Lord of the Rings] trilogy and if it ain't broke, why fix it?

Det virkede ikke i LOTR (som noget af det eneste) men som sagt: Nu må man fortsætte sådan.
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#8 filmz-DocDoom 17 år siden

#6: Gollum var en af de få elementer, der var troværdige ved LOTR serien.

Du må ikke drikke det dersens hashish! Eller måske mangler du et "ikke" eller et "u-"?
Gravatar

#9 Spanner 17 år siden

Jeg tror bare, at der er nogen, der formaster sig til at have en anden mening end dig
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#10 filmz-DocDoom 17 år siden

#9: Fair enough, at man synes at Gollum er godt lavet, men:

en af de få elementer, der var troværdige

Dvs. næsten alt andet i den Oscar-høstende trilogi er utroværdigt. Trilogien, der er helt uden sidestykke angående effekter og opfindsomhed med modeller, animatronics, fuldstændigt opbyggede byer, minutiøse kostumer osv.

Que???

Så er det vist mere reelt at sige, at man ikke er fan af den genre.

Skriv ny kommentar: