Batman Begins står, for mig, stadig som den bedste i serien. De mørke og brunlige farver klædte universet rigtig godt og gav filmen et lækkert touch af noir. Jeg var ikke så vild med den efterfølgende udvikling af Gotham i de sidste to film, der mere mindede Supermans hjemby Metropolis. TDK og især Rises var nærmest for store og bombastiske, hvor jeg savnede de små opgør i Gothams skyggebelagte gyder.
Det er alligevel utroligt, at der kan være så stor uenighed om, hvilken af de 3 film, der er den bedste. Det vidner jo om, at Nolans film er meget foranderlige og at han overall har ramt en ufattelig bred publikumsgruppe. Han har virkelig formået at appellere til så mange som muligt, med tre så forskellige film.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Det ved jeg nu ikke. Hvis filmz lavede en afstemning, så er jeg rimelig overbevist om at TDK vil vinde ret komfortabelt. Dermed ikke sagt at Begins og Rises ikke ville score nogle stemmer. Sådan er det jo altid. Generelt oplever jeg faktisk lidt utilfredshed med Rises blandt fans - ikke entydigt dog, men mere end hvad det plejer at være. Set med historiske briller, så tror jeg TDK måske har den højeste levestandard for at opnå en klassikerstatus indenfor mainstream genren.
The Dark Knight må uden tvivl være min favorit, selvom de to andre også er rigtig godt med. Men jeg må underkaste mig TDK, for jeg er en af dem der betragter Heath Ledgers Joker som noget af det bedste skuespil jeg i mit liv har set.
Det ved jeg nu ikke. Hvis filmz lavede en afstemning, så er jeg rimelig overbevist om at TDK vil vinde ret komfortabelt. Dermed ikke sagt at Begins og Rises ikke ville score nogle stemmer. Sådan er det jo altid. Generelt oplever jeg faktisk lidt utilfredshed med Rises blandt fans - ikke entydigt dog, men mere end hvad det plejer at være. Set med historiske briller, så tror jeg TDK måske har den højeste levestandard for at opnå en klassikerstatus indenfor mainstream genren.
Jeg kender mange, der enten er til Begins, Dark Knight eller Rises. Det synes jeg er bemærkelsesværdigt og det skal især ses i den kontekst, at jeg finder de 3 film meget forskellige i tema, udtryk og udførsel. Jeg tror dog også, at i en endelig poll, der ville The Dark Knight vinde, men jeg synes stadig, at det er fantastisk, at Nolan har formået at lave så vidt forskellige film og dermed har kunnet appellerer til en størst mulig gruppe, hvilket han jo overordnet har formået.
Nu talte jeg i øvrigt ikke om filmz. Der findes også et liv udenfor denne site:P
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Batman Begins er en film, jeg først begyndte at sætte pris på efter, jeg så The Dark Knight. The Dark Knight Rises var en fantastisk oplevelse begge gange, omend den sidste halvdel ikke er i nærheden af resten af Nolans arbejde. Efterfølgende kan jeg til gengæld ikke forstå folks slående fascination af The Dark Knight Rises. den første halvdel er rigtig, rigtig god, og Bane er en fantastisk skurk. Men den sidste halvdel halter gevaldigt med for meget action, og slutningen er måske nok en fortællemæssigt udmærket afrunding af Nolans Batman-fortælling. Men formidlingen af den er helt i skoven.
Jeg synes, at The Dark Knight er klart den bedste film af de tre. Batman Begins er rigtig fin, omend den på mange måder er bedst, inden Batman indtager scenen. The Dark Knight Rises er en fin afslutning på trilogien, og var det ikke for den meget lidt Nolan-agtige slutning og den lidt for tjubang tunge anden halvdel, agtede jeg den nok højere end Begins.
#11 Batsy 11 år siden
#12 Kyllingebenet 11 år siden
#13 palooka 11 år siden
#14 Driver 11 år siden
The Dark Knight 10/10
Rises - 10/10
Rises vinder med en minimal margin til The Dark Knight. Det hele går bare op i en højere enhed og epoken lukkes mesterligt af.
#15 sluppermand 11 år siden
Begins 9/10
Dark Knight 8/10
Rises 7/10
#16 Driver 11 år siden
#17 Ispep 11 år siden
#18 Mikkel Abel 11 år siden
Men jeg må underkaste mig TDK, for jeg er en af dem der betragter Heath Ledgers Joker som noget af det bedste skuespil jeg i mit liv har set.
#19 Driver 11 år siden
Jeg kender mange, der enten er til Begins, Dark Knight eller Rises. Det synes jeg er bemærkelsesværdigt og det skal især ses i den kontekst, at jeg finder de 3 film meget forskellige i tema, udtryk og udførsel. Jeg tror dog også, at i en endelig poll, der ville The Dark Knight vinde, men jeg synes stadig, at det er fantastisk, at Nolan har formået at lave så vidt forskellige film og dermed har kunnet appellerer til en størst mulig gruppe, hvilket han jo overordnet har formået.
Nu talte jeg i øvrigt ikke om filmz. Der findes også et liv udenfor denne site:P
#20 Kochie 11 år siden
Jeg synes, at The Dark Knight er klart den bedste film af de tre.
Batman Begins er rigtig fin, omend den på mange måder er bedst, inden Batman indtager scenen.
The Dark Knight Rises er en fin afslutning på trilogien, og var det ikke for den meget lidt Nolan-agtige slutning og den lidt for tjubang tunge anden halvdel, agtede jeg den nok højere end Begins.