Gravatar

#1 SublimeKen 11 år siden

Var sådan set bare nysgerrig efter hvad filmz brugere så som den bedste Batman film her et år efter TDKR udgivelse.

Jeg stemmer The Dark Knight selvfølgelig. Hvad med jer?
Gravatar

#2 Slettet Bruger [463744172] 11 år siden

"Batman Begins", den eneste af filmene, jeg har beholdt i min samling.

Med TDK svang trilogien i en forkert retning og begyndte at understrege svaghederne i Nolans film, herunder for stor fravigelse fra originalmaterialet.
Gravatar

#3 Ispep 11 år siden

Rent filmisk helt klart TDK, men som Batman film, der er Begins nok mere Batman agtig.
Gravatar

#4 MOVIE1000 11 år siden

TDK
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#5 Lord Beef Jerky 11 år siden

Jeg skal gense dem samlet, for endelig at beslutte mig. Jeg var meget imponeret over Rises, men gensynet fik den til at falde lidt i værdi - præcis på samme måde som TDK. Hvis jeg absolut skal give svar nu, tror jeg Begins er min favorit af de tre.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#6 BN 11 år siden

Jeg for mit vedkommende har kun beholdt tre af Nolans Batman-film i min samling. ;-)

Alle tre film er steget i graderne hos mig indenfor det sidste halvandet års tid, især efter at jeg genså de to første film som "opvarmning" til mit andet gennemsyn af 'The Dark Knight Rises' i biografen.

'Batman Begins' er Nolans fascinerende nyfortolkning af Batman-historien.

'The Dark Knight' er den revolutionerende og nyskabende milepæl, der tog superhelte-filmgenren i en ny og meget mere interessant retning.

'The Dark Knight Rises' er Nolans perfektionering af den vision, den stil og det univers, han grundlagde med de to første film.

Jeg vil egentlig helst anbringe dem alle tre side om side, men ... nåja ... den allermest betagende og magiske oplevelse var 'The Dark Knight Rises', som derfor med et lille fnippendillidup vinder foran de andre.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#7 Hr. Nielsen 11 år siden

Tror jeg ville pege på TDK, da den har imponeret mig mest. BB er nummer to, selv om den som ren Btaman-film er bedre måske. TDKR er den svageste på alle måder, men stadig ret fed i min verden.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#8 Doom 2: Hell on Earth 11 år siden

The Dark Knight er den eneste af dem, der er FANTASTISK. Batman Begins lider af shaky cam men er udmærket. TDKR var rigtig god, men også lidt langtrukken.
Doctor Last Warning
Gravatar

#9 Alex- 11 år siden

Jeg kan virkelig ikke se noget i Batman Begins. Der er bare noget med kameraføringen og belysningen som er for kedelig. Filmen er lidt for 'ren'. Svært at sætter finger på. Største plus er Cillian Murphys Scarecrow. Synd at han ikke fik en større rolle i trilogien.

The Dark Knight Rises lider i mine øjne af slutningen, nok en af de værste slutninger på en film af den kaliber jeg har set længe, selv Transformers Dark of the Moon havde en bedre slutning (hvilket siger en hel del). Ellers er filmen fantastisk og ville klart være den bedste. Tom Hardy spiller sin rolle genialt og overgår i min bog næsten Heath Ledger. Der er sikkert en stor del der vil være uenige med mig, men efter at have set den for tredje gang, vil jeg stadig mene at den slutning er noget juks.

The Dark Knight er nok den jeg vil sige er bedst, dog lidt i overkanten med one liners. Alle i filmen siger overdrevent klogt skruet sammen sætninger, som kun burde være kommet fra karaktere som Alfred eller Gordon.
Gravatar

#10 YapiYapo 11 år siden

The Dark Knight er nummer et med den mest medrivende historie og bedste karakterer. Batman Begins er nummer to, fordi den formår at lancere et helt nyt syn på Batman-genren - og så bliver den (næsten som den eneste) bedre ved gensyn. The Dark Knight Rises er så nummer tre. Til en hvis grad skyldes det nok en hel masse uindfriede forventninger - men jeg synes også, at den lider under en (for) patosfyldt afvigelse fra stilen i de to første film - særligt med henblik på slutningen. Derudover har den en mindre god historie/mindre gode karakterer.

Skriv ny kommentar: