Ah. Hvis vi er inde på den slags, så er den japanske "Guinea Pig"-serie også berygtet. Faktisk så berygtet, at Charlie Sheen anmeldte serien til FBI, fordi han havde set en dårlig vhs-kopi og troede, at der var tale om rigtig snuff. Sagen blev først afblæst, da en "Making of Guinea Pig Series" dukkede op, hvor man så "ofrene" sidde og grine, iført blodig makeup, sammen med deres "bødler".
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
'Hei tai yang 731' (Men behind the sun) er nok den værste jeg har set... Brugen af rigtige lig er vist grund nok; især obduktionen af den lille dreng giver mig kvalme. Og scenen med katten og rotterne, er bestemt ikke for dyreelskere.
Den svenske exploitation 'Thriller: En grym film' er også værd at nævne, pga. øjenudstikningsscenen; som bliver gjort på et rigtigt lig! (man skal selvfølgelig ha' fat i den undrated).
Guinea Pig er også, til tider, ret messed up...
When I was a little kid my mother told me not to stare into the sun. So once when I was six, I did.
Ingen har endnu nævnt Irreversible, selvom vi sikkert alle har set den. Tror måske volden, i forhold til andre film, kommer i færre omgange, men til gengæld får man så også en heftig dosis mens det varer - glemmer aldrig scenen hvor en mand slås i ansigtet med en brændslukker igen, og igen, og igen... og igen.
Nåh, undskyld uopmærksomheden :) Men den kan godt klare at blive nævnt to gange. Egentlig synes jeg, at brændslukker scenen på mange måder er værre end voldtægsscenen. I det mindste når man at blive lidt afstumpet under voldtægtsscenen.
Tja, der er jo mange at tage af: Oldboy og Irreversible som nogle nævner, men også helt klart Passion of the Christ, Hostel og The Great Ecstacy of Robert Carmichael...
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
#23 Er det ikke også i den film, en kvinde for frosset sine arme, og derefter bliver tvunget til at stikke dem i varmt vand, så huden falder af knoglerne? Det så jeg et billede af i Empire, som i denne måned har tema om censur ifbm bladets 18 års fødselsdag.
Mht voldelig film, så må jeg nævne Funny Games af Haneke. Der er meget lidt vold at se i filmen egentlig, men den er bare så kynisk. Tror aldrig jeg skal se den igen.
Er der ikke noget med nogle fiskekroge i The Isle??!! Det finder jeg både klamt og voldeligt. Men god film alligevel. Synes Bittersweet Life er en ret voldelig film.
"If you don't stand for something, you'll fall for anything"
#21 filmz-Le Samouraï 18 år siden
#22 jessup 18 år siden
#23 Hal60 18 år siden
Den svenske exploitation 'Thriller: En grym film' er også værd at nævne, pga. øjenudstikningsscenen; som bliver gjort på et rigtigt lig! (man skal selvfølgelig ha' fat i den undrated).
Guinea Pig er også, til tider, ret messed up...
#24 ks 18 år siden
#25 dyg 18 år siden
#26 ks 18 år siden
#27 filmz-Angel Eyes 18 år siden
Oldboy og Irreversible som nogle nævner, men også helt klart Passion of the Christ, Hostel og The Great Ecstacy of Robert Carmichael...
#28 NOWhere 18 år siden
Er det ikke også i den film, en kvinde for frosset sine arme, og derefter bliver tvunget til at stikke dem i varmt vand, så huden falder af knoglerne?
Det så jeg et billede af i Empire, som i denne måned har tema om censur ifbm bladets 18 års fødselsdag.
Mht voldelig film, så må jeg nævne Funny Games af Haneke.
Der er meget lidt vold at se i filmen egentlig, men den er bare så kynisk. Tror aldrig jeg skal se den igen.
#29 Guts 18 år siden
#30 Bates 18 år siden
Hoved der bliver trukket hen af en væg...ouch.