Takashi Miikes "Ichi the Killer" er ret ekstrem, hvilket i øvrigt gælder for flere af Miikes film.
Man kan nok diskutere, om den er så ekstrem, at det begynder at blive sjovt, som fx. "Evil Dead 2" eller "Braindead". Men det er mit indtryk, at der er flere, der synes, at "Ichi" er modbydelig, end der er med de andre film.
Nogle af de gamle, italienske gyser- og kriminalfilm er også stadigvæk ret blodige. Fulcis "Zombi 2" har fx. en øjenudstikningsscene, der stadigt får det til at krympe i mig.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Føj! Men faktisk finder jeg måden Oh Daesu gør det på i Oldboy er endnu værre, selvom det ikke er så visuelt udpenslet. Saksen og lyden er nok for mig :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#1 filmz-Scarface 18 år siden
Skriv hvilken film, du synes er den mest voldelige du nogensinde har, og evt. et link til YouTube med relateret klip. Samtidig begrund hvorfor? ;)
Tror den mest voldelige jeg har set, er Texas Chainsaw Massacre: The Beginning, som jeg godt ved kan overgås af andre kultfilm.
#2 filmz-Le Samouraï 18 år siden
Man kan nok diskutere, om den er så ekstrem, at det begynder at blive sjovt, som fx. "Evil Dead 2" eller "Braindead". Men det er mit indtryk, at der er flere, der synes, at "Ichi" er modbydelig, end der er med de andre film.
Nogle af de gamle, italienske gyser- og kriminalfilm er også stadigvæk ret blodige. Fulcis "Zombi 2" har fx. en øjenudstikningsscene, der stadigt får det til at krympe i mig.
#3 Pytter 18 år siden
og mega fed!
Ellers er Kill Bill vol. 1 også en kandidat.
#4 filmz-Bruce 18 år siden
[url= Days[/url]
#5 filmz-Le Samouraï 18 år siden
#6 filmz-Bruce 18 år siden
#7 mr gaijin 18 år siden
Be warned. Der er en god grund til, at den er flagged.
#8 filmz-Bruce 18 år siden
#9 filmz-msg21 18 år siden
#10 filmz-Narniabæver 18 år siden