Jeg bryder mig heller ikke om asier, men lige i en kartoffelsalat passer det ganske godt. Jeg kan heller ikke lide blomkål, som sådan. Men det må gerne komme i.. Det er lidt sært...
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Så fik jeg prøvet Dauphine i Århus igen.. Og endnu engang var det en super oplevelse!
Første ret: Kammuslingtatar med yoghurt, ramsløgssne, ramsløgsblomster og spæde ramsløgsblade, derudover en lille smule grillet brioche (synes jeg da bestemt han sagde).
Anden ret: Pandestegt kulmule med "mormors syltede løg", pure af brunede løg, beurre blanc og brøndkarse.
Tredje ret: Kalvefilet (stegt 12 timer ved 57 grader) med Persillerodspure, stegt persillerod rullet i frisk persille, sauce af persille og en anden sauce, som jeg ikke husker.
Fjerde ret: Citron is, citron fromage, mini citron kyskager, dertil lakridschips, lakrids-skum, rålakrids-creme og "lakridsjord"
Mums!
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Det ser sgu godt ud. Kan ikke se hjemmesdien med min ipad, men jeg tror næsten at kalven har været i vandbad i 12 timer ved 57 grader og så stegt til sidst. Men det er egentligt ligegyldigt. Hvad er prislejet? Kan se at den store tur koster 995 dkk.
Ja, det lyder helt rigtigt med vandbadet. Og den blev helt rigtigt stegt til sidst. Var fandme godt!
De har tilbud hver tirsdag, onsdag og torsdag, hvor man får fire retter og fire vine for 500kr pr person. Det regner jeg med at udnytte ca. een gang hver måned (dvs. når de skifter menuen).
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Det blev til 19 pølsehorn. Det dufter nu godt :) Dejen er helt på slump, men jeg laver den altid ret fedtet, så der ikke er for meget mel i. Gær, olie, sukker, salt, mel og en sjat mælk. Når de er rullet, vender jeg dem i mælk, så de får noget hele vejen rundt, det giver faktisk et godt resultat.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
#1981 davenport 13 år siden
#1982 elwood 13 år siden
8-)
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#1983 davenport 13 år siden
Det er lidt sært...
#1984 dyg 13 år siden
Første ret:
Kammuslingtatar med yoghurt, ramsløgssne, ramsløgsblomster og spæde ramsløgsblade, derudover en lille smule grillet brioche (synes jeg da bestemt han sagde).
Anden ret:
Pandestegt kulmule med "mormors syltede løg", pure af brunede løg, beurre blanc og brøndkarse.
Tredje ret:
Kalvefilet (stegt 12 timer ved 57 grader) med Persillerodspure, stegt persillerod rullet i frisk persille, sauce af persille og en anden sauce, som jeg ikke husker.
Fjerde ret:
Citron is, citron fromage, mini citron kyskager, dertil lakridschips, lakrids-skum, rålakrids-creme og "lakridsjord"
Mums!
#1985 jessup 13 år siden
#1986 dyg 13 år siden
De har tilbud hver tirsdag, onsdag og torsdag, hvor man får fire retter og fire vine for 500kr pr person. Det regner jeg med at udnytte ca. een gang hver måned (dvs. når de skifter menuen).
#1987 davenport 13 år siden
#1988 jessup 13 år siden
#1989 davenport 13 år siden
Dejen er helt på slump, men jeg laver den altid ret fedtet, så der ikke er for meget mel i.
Gær, olie, sukker, salt, mel og en sjat mælk.
Når de er rullet, vender jeg dem i mælk, så de får noget hele vejen rundt, det giver faktisk et godt resultat.
#1990 HelmerJ 13 år siden