Gravatar

#1981 davenport 13 år siden

..og asier!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#1982 elwood 13 år siden

Der skal satme ikke Asiater i min kartoffelsalat!

8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#1983 davenport 13 år siden

Jeg bryder mig heller ikke om asier, men lige i en kartoffelsalat passer det ganske godt. Jeg kan heller ikke lide blomkål, som sådan. Men det må gerne komme i..
Det er lidt sært...
Gravatar

#1984 dyg 13 år siden

Så fik jeg prøvet Dauphine i Århus igen.. Og endnu engang var det en super oplevelse!

Første ret:
Kammuslingtatar med yoghurt, ramsløgssne, ramsløgsblomster og spæde ramsløgsblade, derudover en lille smule grillet brioche (synes jeg da bestemt han sagde).

Anden ret:
Pandestegt kulmule med "mormors syltede løg", pure af brunede løg, beurre blanc og brøndkarse.

Tredje ret:
Kalvefilet (stegt 12 timer ved 57 grader) med Persillerodspure, stegt persillerod rullet i frisk persille, sauce af persille og en anden sauce, som jeg ikke husker.

Fjerde ret:
Citron is, citron fromage, mini citron kyskager, dertil lakridschips, lakrids-skum, rålakrids-creme og "lakridsjord"

Mums!

"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#1985 jessup 13 år siden

Det ser sgu godt ud. Kan ikke se hjemmesdien med min ipad, men jeg tror næsten at kalven har været i vandbad i 12 timer ved 57 grader og så stegt til sidst. Men det er egentligt ligegyldigt. Hvad er prislejet? Kan se at den store tur koster 995 dkk.
This is just until June
Gravatar

#1986 dyg 13 år siden

Ja, det lyder helt rigtigt med vandbadet. Og den blev helt rigtigt stegt til sidst. Var fandme godt!

De har tilbud hver tirsdag, onsdag og torsdag, hvor man får fire retter og fire vine for 500kr pr person. Det regner jeg med at udnytte ca. een gang hver måned (dvs. når de skifter menuen).
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#1987 davenport 13 år siden

Laver lige en kartoffel/løg-suppe og har slået brød op til pølsehorn.
Gravatar

#1988 jessup 13 år siden

Den er bestemt skrevet bag øret - skal måske til århus i løbet sommeren - sensommeren.
This is just until June
Gravatar

#1989 davenport 13 år siden

Det blev til 19 pølsehorn. Det dufter nu godt :)
Dejen er helt på slump, men jeg laver den altid ret fedtet, så der ikke er for meget mel i.
Gær, olie, sukker, salt, mel og en sjat mælk.
Når de er rullet, vender jeg dem i mælk, så de får noget hele vejen rundt, det giver faktisk et godt resultat.
Gravatar

#1990 HelmerJ 13 år siden

De er helt fænomenale og nu er der kun 17
The ships hung in the air in precisely the same manner that bricks don't -Douglas Adams

Skriv ny kommentar: