Efter et kig på mine egne hylder ville jeg nok vælge:
1. Noget let-indtageligt, gerne action eller humor.. - Batman: The Movie - Shrek - Labyrinth - Lake Placid - Comic Book - Bubba Ho-Tep - Army of Darkness - Little Shop of Horrors
2. Den fede film. Filmen der får folk til at tænke lidt over hvad de ser, og så eventuelt også lige får dem til at komme med et lille "wow", når filmen er slut. - Heavenly Creatures - Brazil - Donnie Darko - 12 Monkeys - Waking Life - Schindler's List - Quest For Fire - Taxi Driver
3. Som de fleste andre, vil jeg også vælge en gyser som afslutning. - Dark Water - The Ring - Tenebre - Opera - Profondo Rosso - Dawn of the Dead - Night of the Living Dead
Svært lige at vælge tre bestemte film, da det afhænger ekstremt meget af de personer der skal se dem.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Mange af jer ligger og rodder med gysere til slut, men det må jeg sige mig modstander af... Selvom filmene er gode er det ikke altid noget man bliver i godt humør af! Jeg ville vælge noget andet som sidste film, noget man kommer i godt humør af! Dog helst ikke komidie... Måske eventyr film eller lignende!
Nu holder jeg tit video aftener sammen med vennerne, det er meget forskelligt hvad vi ser.
Vi vælger som regel et tema til aftenen, det kan være gyssere, komedier, action, eventyr, kærlighed... andre gange vælger vi at lade en bestemt skuespiller gå igen i alle filmene eller tage film fra en bestemt instruktør... Det kan være meget sjovt at se samme skuespiller i 3 forskellige roller på samme aften...
Ellers kan jeg ikke hjælpe dig til hvad film du skal vise, da det er svært nå man ikke kender folks filmsmag...
min sidste filmaften startede ud med Se7en, som er et rigtig godt valg til en action/thriller film med lidt indhold i sådan for at få folk rigtig varmet op... dernæst så vi "The running man", den gamle med arnold .. det gik mest ud på at grine af hvor dårlig den var og alle de sjove scener med arnold.. så det var humor....
Til sidst så vi donnie darko.. som efter min mening var et fortræffeligt valg til lidt senere på aftenen, da den er meget dyster og også lidt mystistisk osv :p
_______________________________________ How much does life weigh?
Tror jeg ville udforme det således: 1. En eller anden actionfilm: Terminator 2 (som #7 siger, så holder den altid!) Matrix (selvom alle snart er trætte af den fordi man har set den 1 millard gange) Starship Troopers (altid nice action) etc. 2. Requiem For A Dream (Fordi denne film burde være obligatorisk i folkeskolen) 3. Lidt at muntre sig op med efter RFAD: Finding Nemo Shaolin Soccer etc.
#11 dyg 21 år siden
1. Noget let-indtageligt, gerne action eller humor..
- Batman: The Movie
- Shrek
- Labyrinth
- Lake Placid
- Comic Book
- Bubba Ho-Tep
- Army of Darkness
- Little Shop of Horrors
2. Den fede film. Filmen der får folk til at tænke lidt over hvad de ser, og så eventuelt også lige får dem til at komme med et lille "wow", når filmen er slut.
- Heavenly Creatures
- Brazil
- Donnie Darko
- 12 Monkeys
- Waking Life
- Schindler's List
- Quest For Fire
- Taxi Driver
3. Som de fleste andre, vil jeg også vælge en gyser som afslutning.
- Dark Water
- The Ring
- Tenebre
- Opera
- Profondo Rosso
- Dawn of the Dead
- Night of the Living Dead
Svært lige at vælge tre bestemte film, da det afhænger ekstremt meget af de personer der skal se dem.
#12 HeavyClaus 21 år siden
Selvom filmene er gode er det ikke altid noget man bliver i godt humør af!
Jeg ville vælge noget andet som sidste film, noget man kommer i godt humør af! Dog helst ikke komidie... Måske eventyr film eller lignende!
#13 filmz-lakers 21 år siden
1. En eventyrfilm, fx:
- Harry Potter
- Starwars
- Ringenes Herre
- Indiana Jones
- Det femte element
2. En actionfilm, fx:
- Saving Private Ryan
- X-men 1/2
- Hulk
- Daredevil
- Small Soldiers
3. En komediefilm, fx:
- Spaceballs
- Rush Hour 1/2
- Austin Powers: Goldmember
- Shrek
Komedie til sidst så man lige kan blive frisk efter de andre film.
Do or do not... there is no try...
#14 cyberzed 21 år siden
#15 filmz-lakers 21 år siden
Do or do not... there is no try...
#16 filmz-Kviksand 21 år siden
1. Yojimbo
2. A Fistfull Of Dollars
3. Last Man Standing
2. og 3. er remakes af 1. Deraf den røde tråd.
#17 filmz-Me!! 21 år siden
Vi vælger som regel et tema til aftenen, det kan være gyssere, komedier, action, eventyr, kærlighed... andre gange vælger vi at lade en bestemt skuespiller gå igen i alle filmene eller tage film fra en bestemt instruktør... Det kan være meget sjovt at se samme skuespiller i 3 forskellige roller på samme aften...
Ellers kan jeg ikke hjælpe dig til hvad film du skal vise, da det er svært nå man ikke kender folks filmsmag...
#18 filmz-Daedalos 21 år siden
Til sidst så vi donnie darko.. som efter min mening var et fortræffeligt valg til lidt senere på aftenen, da den er meget dyster og også lidt mystistisk osv :p
How much does life weigh?
#19 Skum 21 år siden
1. En eller anden actionfilm:
Terminator 2 (som #7 siger, så holder den altid!)
Matrix (selvom alle snart er trætte af den fordi man har set den 1 millard gange)
Starship Troopers (altid nice action)
etc.
2. Requiem For A Dream (Fordi denne film burde være obligatorisk i folkeskolen)
3. Lidt at muntre sig op med efter RFAD:
Finding Nemo
Shaolin Soccer
etc.
#20 filmz-psmadsen 21 år siden
2. Kill Bill vol. 1
3. Freddy Got Fingered :P