I har fået til opgave at arrangere Den Perfekte Filmaften. Der skal vises tre film for en mindre forsamling bestående af nære venner af huset. Ingen af gæsterne er desværre interesseret i trilogimarathon, så den gode idé med at vise alle Godfatherfilmene går alligevel ikke... Ellers er der stort set frie tøjler!
Hvilke tre film skal vises, i hvilken rækkefølge (essentielt!), for at give gæsterne den bedst mulige samlede oplevelse?
If there was a god then why is my arse the perfect height for kicking?
En god start med lidt humor mens man får spist sin pizza "Meet the feebles" eller anden Peter Jackson splatter plejer at virker. Så er det tid til action og i min omgangskreds styrer intet mere en "batman: the movie" til popcorn og sodavand. Når så natte falder på er det ved at være tid til den dystre stemning så her kommer det svære valg... Kun dystert så bliver det "Donnie Darko" og skal vi "gyse" så må det være "The ring" (japansk version).
#3 Da ikke når man spiser. Siden jeg så Braindead har jeg fået kvalme hver gang jeg tænker på Budding/Custard.
For mig er det bare at ham jeg ser film med er godt vågen, men det er ønske tænkning. Han er totalt A menneske og vi når aldrig se mere end to film før han falder i søvn.
Først en gyser eller et drama af en slags. Derefter en action film eller komedie. Den sidste film er jo mit eget valg, da jeg alligevel kommer til at sidde og se den for mig selv.
Jeg er enig med DarkLight, man starter med lidt action for at komme i den rette stemning, det må gerne være action med en mening. Derefter sætter man noget let på, lidt komedie, så man kan lade op til den store finale, som naturligvis skal være en mørk og dyster film, gerne en gyser.
1. Terminator 2 (Den holder sq altid) 2. Meet The Parents (Gaylord Focker, det siger alt) 3. The Eye (Så skal der gyses)
Det drejer sig vel også om, hvilken film smag man kan forvente at forsamlingen finder interessant. Derfor vil jeg mene, at man ikke kan komme med en præsis liste, men når man sidder og spiser skal det ikke være en film man skal følge med i hele tiden. Som nr. to vil mit bud være den "gode" film, en kvalitets film action, drama, crime, hvad end man tror flokken vil kunne lide. Som rosinen i enden, en god gyser eller spændings film.
1. The Usual Suspects eller en anden spændingsfilm af en art. Den første film man sætter på må godt være en der sætter lidt gang i tankerne mens alle stadig er friske. Memento, 12 Monkeys, Shawshank Redemption, Narc, North by Northwest, Leon, Pusher, Fight Club, Lola Rennt og Se7en er også gode bud.
2. Die Hard er mit første valg for film nummer to. Afhængig af publikum ville jeg sætte enten en actionfilm på, alternativer: Terminator, Predator, Ghost In The Shell eller, en komedie: Amelie, The Big Lebowski, Royal Tenenbaums, Fargo, Snatch, Lock Stock.. En af Tarantinos film vil også passe glimrende her, ligeledes en Monty Python.
3. Så bliver det sent og der skal naturligvis blændes op for et gys af format. Hvis folk ikke er alt for trætte er de psykologiske gys som regel de bedste; A Tale Of Two Sisters, Dark Water, Nattevagten, Fraily, Alien, Sixth Sense, The Others, Silence Of The Lambs er mine bud. Hvis der er nogle der har tendens til blunderi er det nødvendigt at skrue bissen på, og finde noget med lidt mere gang i, såsom 28 days later, The Eye, Aliens.
Valgene vil naturligvis i allerhøjeste grad være påvirket af hvem der kommer på besøg, men det er ihvertfald mine bud på nogle muligheder :)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
#1 Captain Vallo 21 år siden
I har fået til opgave at arrangere Den Perfekte Filmaften. Der skal vises tre film for en mindre forsamling bestående af nære venner af huset. Ingen af gæsterne er desværre interesseret i trilogimarathon, så den gode idé med at vise alle Godfatherfilmene går alligevel ikke...
Ellers er der stort set frie tøjler!
Hvilke tre film skal vises, i hvilken rækkefølge (essentielt!), for at give gæsterne den bedst mulige samlede oplevelse?
then why is my arse
the perfect height for kicking?
#2 21 år siden
Filmene har jeg ikke liiige klar endnu. kommer senere.
#3 rimmer 21 år siden
Så er det tid til action og i min omgangskreds styrer intet mere en "batman: the movie" til popcorn og sodavand.
Når så natte falder på er det ved at være tid til den dystre stemning så her kommer det svære valg... Kun dystert så bliver det "Donnie Darko" og skal vi "gyse" så må det være "The ring" (japansk version).
#4 gi-jones 21 år siden
The Frighteners
Måske Jaws???
#5 dvjik 21 år siden
Siden jeg så Braindead har jeg fået kvalme hver gang jeg tænker på Budding/Custard.
For mig er det bare at ham jeg ser film med er godt vågen, men det er ønske tænkning. Han er totalt A menneske og vi når aldrig se mere end to film før han falder i søvn.
Først en gyser eller et drama af en slags.
Derefter en action film eller komedie.
Den sidste film er jo mit eget valg, da jeg alligevel kommer til at sidde og se den for mig selv.
#6 DarkLight 21 år siden
Man starter med noget action for at kickstarte en stemning.
Efterfølgende lidt grin, da det ellers kan blive trættende at sidde så lang tid.
Når man så er ved at falde i søvn smider man en gyser på.
1: ?
2: School Of Rock
3: Tale Of Two Sisters
#7 ks 21 år siden
1. Terminator 2 (Den holder sq altid)
2. Meet The Parents (Gaylord Focker, det siger alt)
3. The Eye (Så skal der gyses)
#8 McPeter 21 år siden
Top Gun (film-aften filmen #1!) :-)
Liar Liar (evt. Dum & Dummere - afhængigt af selskabet!)
Bad Boys
The Rock
Finding Nemo
#9 filmz-nemesis 21 år siden
Derfor vil jeg mene, at man ikke kan komme med en præsis liste, men når man sidder og spiser skal det ikke være en film man skal følge med i hele tiden.
Som nr. to vil mit bud være den "gode" film, en kvalitets film action, drama, crime, hvad end man tror flokken vil kunne lide.
Som rosinen i enden, en god gyser eller spændings film.
#10 El vez 21 år siden
2. Die Hard er mit første valg for film nummer to. Afhængig af publikum ville jeg sætte enten en actionfilm på, alternativer: Terminator, Predator, Ghost In The Shell eller, en komedie: Amelie, The Big Lebowski, Royal Tenenbaums, Fargo, Snatch, Lock Stock.. En af Tarantinos film vil også passe glimrende her, ligeledes en Monty Python.
3. Så bliver det sent og der skal naturligvis blændes op for et gys af format. Hvis folk ikke er alt for trætte er de psykologiske gys som regel de bedste; A Tale Of Two Sisters, Dark Water, Nattevagten, Fraily, Alien, Sixth Sense, The Others, Silence Of The Lambs er mine bud. Hvis der er nogle der har tendens til blunderi er det nødvendigt at skrue bissen på, og finde noget med lidt mere gang i, såsom 28 days later, The Eye, Aliens.
Valgene vil naturligvis i allerhøjeste grad være påvirket af hvem der kommer på besøg, men det er ihvertfald mine bud på nogle muligheder :)