Gravatar

#41 Spanner 22 år siden

Det er svært at hamle op med Starwars 4-6 og Indiana Jones 1-3. Om Tom Hanks blev 100 år ville han ikke kunne kunne komme op på siden af det :)
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#42 azathoth 22 år siden

Vi taler vel skuespilpræstation og ikke antallet af kassesucceser gør vi ikke??? ;)
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!

#43 22 år siden

#41: Det er muligt at både Star Wars- og Indiana Jones er ofre for ekstrem kult-dyrkelse verden over, men filmisk set er jeg ret sikker på f.eks. både Forest Gump og The Green Mile har ligeså meget/mere at tilbyde.
Gravatar

#44 filmz-Kedde 22 år siden

Hvis jeg, stille og roligt, må indskyde en bemærkning ude fra den jyske hede, vil jeg gerne fremhæve en enkelt skuespiller.
Morgan Freeman er, IMO, en af de absolut bedste bud. Hans præstation alene i Seven, står stadig lysende klart i min erindring. Måske fordi jeg lige har set den... ;)

Mener bare, at han hver gang leverer en vare, der overgår forventningerne, og på intet tidspunkt skuffer.

Det var bare lige det jeg ville...
"Television is like the American toaster, you push the button and the same thing pops up everytime." (A.Hitchcock)
Gravatar

#45 chandler75 22 år siden

Harrison Ford er et rigtig godt bud. Han kan i hvert fald interacte, og han er uden tvivl en af mine favoritskuespillere (jeg har sågar en bog om ham - "The Films of Harrison Ford" - som kan anbefales).

Desværre har hans bedste roller alle været i 80'erne. Udover de ovennævnte film bør hans roller i "Mosquito Coast" og "Frantic" (instrueret af den nye Oscar-vinder, Roman Polanski) nævnes.

I 90'erne har han godt nok lavet rimelig gode film som "The Fugitive", men også sødesuppe romantiske stinkere som "Sabrina" og "Six Days, Seven Nights", og uspændede spændingsfilm som den seneste, "K-19 - The Boredommaker".
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#46 azathoth 22 år siden

Ikke at forglemme hans pragtpræstation i "What lies beneath"
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!

#47 22 år siden

Skal jeg være helt ærlig synes jeg faktisk rollerne er hvad der gør Harrison Ford. Ja, han har været med i Star Wars og Indiana Jones-serien, og jeg synes også de er helt fantastiske.

American Graffiti, The Fugitive og Witness (til dels også What Lies Beneath, men jeg synes ikke han tilføjer hans rolle noget positivt) er ifølge mig hans bedste roller udover de ovenstående.
Gravatar

#48 Michael Andersen 22 år siden

**Spoilers**
Det var et rigtig godt valg Harrison Ford gjorde da han sagde ja til "What Lies Beneath". Det er fedt at filmen spiller imod publikums opfattelse af netop Ford. Efter at han utallige gange havde udtalt at han aldrig ville spille en rigtig bad-guy, troede jeg heller ikke på at han kunne være morderen i den film. Jeg mindes at sidde i biffen og tænke: "Det er ham der dræbte hende. Nej, det er ikke muligt at det er manden der altid spiller den idealistiske helt (det føltes som om han ikke spillede andet på det tidspunkt i hans karriere), der var morderen." Men...
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#49 azathoth 22 år siden

**Spoilers**
Det er netop det der gør rollen så fascinerende... og Harrison Ford gør det brandgodt som skurk, man bliver virkelig skræmt!

Hmm... tror faktisk jeg vil ind i stuen og se den nu... var der nogen der sagde letpåvirkelig!! ;)
Gravatar

#50 MadMartigan 22 år siden

Jeg holder med hvad #41 skriver det er næsten umuligt at hamle op med, og er enig med at hans rolle i Apocalypse Now ikke er bærende! Det var bare de bedste film han har være med i. IMHO

Skriv ny kommentar: