Denne tråd er vel mere referencer end detaljer og her er en af slagsen.
I Phone Booth (ikke en særlig god film) spiller Farrel en PR medarbejder for kunstnere af forskellige slags. Hans kæreste spiller med i teater stykket Jerry Maguire. Tom cruise var i denne film inspireret af Curtis rolle som Pr medarbejder(præsis som Farrel) i noir mesterværket Sweet Smell of Succes. Ikke nok med kæresten til Farrel er kæreste med ham i "virkligheden" hun er også kæreste med hans alter ego i Jerry Maguire. - Det er den slags man ligger mærke til når filmen ikke er særlig seværdig.
Phone Booth er da en god film. Den er stort set konstant spændende, og er en smule original i og med at den kun foregår i og lige omkring en telefonboks. Farrell er da også god i den. Men det er naturligvis altsammen en smagssag. :)
Er det bare mig, eller råber Luke Skywalker "Hey Carrie", når han lander igen på Yavin 5, efter han har ødelagt Dødsstjernen i ANH??? Der hvor de alle komme løbende hen til ham!!
"I'm gonna say the same thing any man with two penises says when his tailor asks him if he dresses to the right or left."
#31 jessup 19 år siden
I Phone Booth (ikke en særlig god film) spiller Farrel en PR medarbejder for kunstnere af forskellige slags. Hans kæreste spiller med i teater stykket Jerry Maguire. Tom cruise var i denne film inspireret af Curtis rolle som Pr medarbejder(præsis som Farrel) i noir mesterværket Sweet Smell of Succes. Ikke nok med kæresten til Farrel er kæreste med ham i "virkligheden" hun er også kæreste med hans alter ego i Jerry Maguire. - Det er den slags man ligger mærke til når filmen ikke er særlig seværdig.
#32 pulse83 19 år siden
#33 Bates 19 år siden
#34 Bobby Singer 19 år siden
det virker heller ikke ved mig. :(
#35 Kalle Ferm 19 år siden
Men I kan vel komme ind på www.theforce.net
Øverst kan I søge på wilhelm - og så kommer linket som nr. 2.
#36 filmz-incubus 19 år siden
#37 filmz-Kadann 19 år siden
Det er ikke bare dig, det er en af de ret kendte fejl fra Star Wars, sammen med den klassiske scene hvor en stormtrooper banker hovedet på.
#38 filmz-incubus 19 år siden
Var ikke lige klar over, at det var en velkendt fejl, men jeg takker da meget. Troede lige jeg var ved at gå døv eller noget.
#39 jessup 19 år siden
http://www.snopes.com/disney/films/rescuers.htm
Jeg er ikke klar over hvor kendt dette eksempel er.
#40 PredatorX 19 år siden
Hehe... Den kendte jeg ihvertfald ikke.