Jeg sad (selvfølgelig) og så film igår, og jeg ved ikke om jeg var særligt "i god form", men jeg lagde mærke til to ting:
Born on the 4th of July: ca. 1.40 inde i filmen ser man et amerikansk flag med solen bag dugen. Jeg vil tro at Spielberg sender en hilsen til Stone i SPR, da de to billeder er fuldstændig identiske. (Starten af SPR)
I thelma & Louise lige før de kører ud på turen, lukker bagagerummet, og den lyd det giver er fra Star Wars. Jeg er 100% sikker!
Har i andre små detaljer, så del dem gerne.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
The Narrator claims that if he could fight anyone, he would fight William Shatner. In Star Trek episode "The Enemy Within" (1966),Captain Kirk (played by Shatner) was split into two alter-egos by a malfunctioning transporter; the two alter-egos, each a side of Kirk's personality, fought against each other before Kirk was eventually returned to normal
Ved ikke, om man kan kalde det en detalje, men for mig var det i hvert fald en interessant opdagelse:
Jeg sad og så "I, Claudius" i weekenden. Efter at have kigget intenst på ham, som spiller Augustus, gik det efterhånden op for mig, at det var Brian Blessed - i min verden bedst kendt som den gale konge i Blackadder 1. Da først jeg havde fundet ud af det, lagde jeg mærke til, at indledningen til afsnittene er dem, som er kopieret/stjålet/parodieret i indledningerne til Blackadder 2 - det har jeg heller ikke vidst før. Og når man så har set disse "links" til Blackadder er det endnu mere morsomt, at opdage, at hende, der spiller "Nursie" i Blackadder også har en rolle i "I, Claudius".
//JackJazz
Let me tell you something my friend. Hope is a dangerous thing. Hope can drive a man insane.
Nu var jeg så lige inde på IMDB, og det viser sig, at andre har opdaget det før mig, idet det meste faktisk står under "trivia" her: Blackadder II. Dog står der ikke noget om Brian Blaessed, men ellers må jeg vel se i øjnene, at det ikke er en særlig unik opdagelse jeg har gjort. Øv!
//JackJazz
Let me tell you something my friend. Hope is a dangerous thing. Hope can drive a man insane.
#6: Nu er jeg ikke lige helt færdig med den endnu, men indtil videre kan jeg godt lide den. Selve filmatiseringen (kostumer, sets, locations) synes jeg ikke er noget særligt, men man formår i hvert fald at holde seeren fanget i historien (man kan næsten ikke vente med at se mere), og det er en god ting (specielt for en 10-timers-serie), som jeg tror skyldes et godt manuskript og nogle udmærkede (men ikke overdrevent fantastiske) skuespilpræstationer.
//JackJazz
#1 davenport 19 år siden
Born on the 4th of July: ca. 1.40 inde i filmen ser man et amerikansk flag med solen bag dugen. Jeg vil tro at Spielberg sender en hilsen til Stone i SPR, da de to billeder er fuldstændig identiske. (Starten af SPR)
I thelma & Louise lige før de kører ud på turen, lukker bagagerummet, og den lyd det giver er fra Star Wars. Jeg er 100% sikker!
Har i andre små detaljer, så del dem gerne.
#2 lasse78 19 år siden
#3 MadMartigan 19 år siden
The Narrator claims that if he could fight anyone, he would fight William Shatner. In Star Trek episode "The Enemy Within" (1966),Captain Kirk (played by Shatner) was split into two alter-egos by a malfunctioning transporter; the two alter-egos, each a side of Kirk's personality, fought against each other before Kirk was eventually returned to normal
#4 filmz-jackjazz 19 år siden
Jeg sad og så "I, Claudius" i weekenden. Efter at have kigget intenst på ham, som spiller Augustus, gik det efterhånden op for mig, at det var Brian Blessed - i min verden bedst kendt som den gale konge i Blackadder 1. Da først jeg havde fundet ud af det, lagde jeg mærke til, at indledningen til afsnittene er dem, som er kopieret/stjålet/parodieret i indledningerne til Blackadder 2 - det har jeg heller ikke vidst før. Og når man så har set disse "links" til Blackadder er det endnu mere morsomt, at opdage, at hende, der spiller "Nursie" i Blackadder også har en rolle i "I, Claudius".
//JackJazz
#5 filmz-jackjazz 19 år siden
//JackJazz
#6 filmz-Bruce 19 år siden
#7 filmz-jackjazz 19 år siden
Nu er jeg ikke lige helt færdig med den endnu, men indtil videre kan jeg godt lide den. Selve filmatiseringen (kostumer, sets, locations) synes jeg ikke er noget særligt, men man formår i hvert fald at holde seeren fanget i historien (man kan næsten ikke vente med at se mere), og det er en god ting (specielt for en 10-timers-serie), som jeg tror skyldes et godt manuskript og nogle udmærkede (men ikke overdrevent fantastiske) skuespilpræstationer.
//JackJazz
#8 gi-jones 19 år siden
#9 dyg 19 år siden
#10 McPeter 19 år siden
http://www.indianajones.com/raiders/bts/news/f2004...