#45: Jeg kiggede efter det første gang jeg så filmen for snart 20 år siden, og jeg kiggede efter det igen, da jeg så den igår, men jeg missede det hver gang. Nu har jeg dog tjekket endnu engang, og det er jo ganske rigtigt. Man ser Jon Bon ved 27:46 - han er dog ret ukendelig med så meget skidt i hovedet - det er noget tydeligere, at det er ham i slutningen af scenen (27:58), hvor han bliver skudt. Tænk, hvad man får ud af en dag på filmz... :-)
#48+50: TC har jeg heller aldrig lagt mærke til, og han står forøvrigt IKKE på rollelisten (men han står dog på den udvidede liste hos IMDB (http://www.imdb.com/title/tt0096487/fullcredits)). Jeg måtte selvfølgelig lige kontrollere en ekstra gang, og jeg tror det er ham, som man ser ved 1.35.25, men han er meget ukendelig grundet skæg og hår.
Da jeg skulle finde TC faldt jeg lige over en ting mere i YG1: Hvis man ser den "Charlie Crawford"-scene jeg omtalte i #43 frame-by-frame, er det meget tydeligt, at skudhullet i panden sidder inde under hatten og blot kommer frem, da denne bliver revet af, endvidere er det tydeligt, at der er bundet en line i skuespilleren, som trækker ham bagud umiddelbart bagefter...
Derudover glemte jeg helt i mit første indlæg: Noget af det morsomste ved at gense YG1 var at opdage, at den mest ulækre og grimme i banden spilles af Dermot Mulroney, som 10 år senere blev Hollywoods foretrukne "svigermors drøm"-skuespiller, startende med rollen i "My Best Friends Wedding". Der er nok ikke mange af Dermots kvindelige fans, som har set scenerne, hvor han ubarberet og med gule tænder spytter skrå ud over det hele...
# 51 Ja der er godt nok mange cameos i den film, men det bliver den ikke dårligere af :)
Sad og så The Big Chill i nat og faldt over at på opening credits er det sådan at det navn der vises sammen med en person er den de ender sammen med som par efter filmen/weekenden.
Ja ser man tilbage på 70'erne og specielt 80'er film kan man gense masser af skuespillere, der gør sig i bl.a. tv-serier og indiefilm.
#51 filmz-jackjazz 19 år siden
Jeg kiggede efter det første gang jeg så filmen for snart 20 år siden, og jeg kiggede efter det igen, da jeg så den igår, men jeg missede det hver gang. Nu har jeg dog tjekket endnu engang, og det er jo ganske rigtigt. Man ser Jon Bon ved 27:46 - han er dog ret ukendelig med så meget skidt i hovedet - det er noget tydeligere, at det er ham i slutningen af scenen (27:58), hvor han bliver skudt.
Tænk, hvad man får ud af en dag på filmz... :-)
#48+50:
TC har jeg heller aldrig lagt mærke til, og han står forøvrigt IKKE på rollelisten (men han står dog på den udvidede liste hos IMDB (http://www.imdb.com/title/tt0096487/fullcredits)). Jeg måtte selvfølgelig lige kontrollere en ekstra gang, og jeg tror det er ham, som man ser ved 1.35.25, men han er meget ukendelig grundet skæg og hår.
Da jeg skulle finde TC faldt jeg lige over en ting mere i YG1:
Hvis man ser den "Charlie Crawford"-scene jeg omtalte i #43 frame-by-frame, er det meget tydeligt, at skudhullet i panden sidder inde under hatten og blot kommer frem, da denne bliver revet af, endvidere er det tydeligt, at der er bundet en line i skuespilleren, som trækker ham bagud umiddelbart bagefter...
Derudover glemte jeg helt i mit første indlæg: Noget af det morsomste ved at gense YG1 var at opdage, at den mest ulækre og grimme i banden spilles af Dermot Mulroney, som 10 år senere blev Hollywoods foretrukne "svigermors drøm"-skuespiller, startende med rollen i "My Best Friends Wedding". Der er nok ikke mange af Dermots kvindelige fans, som har set scenerne, hvor han ubarberet og med gule tænder spytter skrå ud over det hele...
//JackJazz
P.s.: Jeg googlede lidt for at finde den TC-scene. Jeg fandt ikke nogen direkte tidshenvisning (så jeg måtte gøre det på den hårde måde), men jeg faldt over et par interessante sider:
http://allstarz.hollywood.com/tomcruise/youngguns....
http://www.fast-rewind.com/youngguns.htm
#52 filmz-Crystalstar1200 19 år siden
Sad og så The Big Chill i nat og faldt over at på opening credits er det sådan at det navn der vises sammen med en person er den de ender sammen med som par efter filmen/weekenden.
Ja ser man tilbage på 70'erne og specielt 80'er film kan man gense masser af skuespillere, der gør sig i bl.a. tv-serier og indiefilm.
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***