Gravatar

#31 chandler75 18 år siden

Er der en sexscene med søsteren i første afsnit? Den må jeg have misset...
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#32 filmz-ataris 18 år siden

Først og fremmest synes jeg det er et godt første afsnit. Jeg er ret spændt på næste afsnit.

Det som jeg godt kunne forestille mig ville blive et problem er at personen Dexter ligger et eller andet sted i mellem en psykopat som fx. Patrick Bateman (fra American Psycko) og en superhelt. Spørgsmålet er om det kan komme til at fungere ordentligt i serien. Jeg er personligt efter første afsnit ikke helt overbevist om karakterens troværdighed. Som psykopat synes jeg uden dog at have særligt meget forstand på psykologi, at en figur som netop Patrick Bateman virker noget mere overbevisende og interessant end Dexter. Og som en slags moderne "superhelt" er jeg ikke sikker på om hvorvidt jeg kan få den sympati for Dexter, der normalt er nødvendig, eller ej, når vi ser at han kun foregiver alle menneskelige følelser - eller i hvert fald prøver overbevise os om at han kun spiller skuespil. Den eneste forløsning jeg så på det punkt i første afsnit var da han havde kysset sin kæreste for første gang og han viste lidt følelser.

Jeg synes Dexter har et stort potentiale. Om serien kan stå distancen afhænger af de næste afsnit. Jeg er spændt på at se, hvilken retning de går i med Dexter-karakteren.
still cuckoo for cocoa puffs
Gravatar

#33 chandler75 18 år siden

Jeg er også lidt skeptisk mht. om de kompromisløst tør blive ved med at vise ham som en følelseskold psykopat, der kun faker sine følelser og menneskelige relationer - med fare for at miste seere undervejs, der ikke kan identificere sig med ham - eller om de bløder ham op undervejs og gør ham mere menneskelig (hvilket der - desværre - allerede var lidt der tydede på i første afsnit).

Jeg sad generelt med tanken under første afsnit, at dette nok havde fungeret bedre som en film eller mini-serie.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#34 El vez 18 år siden

I skal bare se lidt mere :)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#35 filmz-Indrid Cold 18 år siden

Nu har Dexter kørt på canal+ 1. halvår her i 2007 og jeg var klistret til skærmen hver torsdag aften :D

Fed serie.. og ja søsteren kan være lidt... belastende.

Dexters dilemma hele vejen i gennem serien er jo at han gerne vil vise sine omgivelser sit sande jeg... men faren har givet ham et sæt regler som han bare IKKE kan overtræde. Dette munder så ud i at han udvikler noget der ligner et normalt menneske med "lidt" ridser i lakken :D
Det ser man jo også, da han møder sin bror som er fuldstændig "fucked up" pga. komplet følelsesmæssig forsømmelse i hans unge år, hvorimod Dexter havde sin far til at "opdrage" ham og styre Dexters impulser i den "rigtige" retning.

Gravatar

#36 Michael Andersen 18 år siden

Er der nogle der har læst bøgerne, som serien er baseret på? Og kan sige om det kan "betale" sig at læse bøgerne ved siden af at se serien?
Smile, you son of a bitch!

Skriv ny kommentar: