Gravatar

#1 SpielbergFreak 20 år siden

Ja nu er det ikke sjovt længere!!!

Der var engang da det var spændende når der kom en længere udgave af en ældre eller ny film, fordi nu havde instruktøren fået lov til at lave den version af filmen han i virkeligheden havde tænkt sig, vi har f.eks The Abyss, Close Encounters Of The Third Kind, Aliens og T2.

Men nu er der efterhånden gået sport i det, for selvfølgelig kan selskaberne tjene flere penge når de sender en længere udgave på markedet. Nogle gange får vi lov til at vælge den lange eller den korte med det samme, inden vi skal købe, men andre gange venter de lige et halvt til et helt år (eller mere) også kommer der en Director`s Cut, Extended Edition eller en Director`s Unrated Extended Branched Uncencored VERSION!!!!!!!!

Eksempel. Tears of the Sun først i almindelig udgave, så et år efter udgiver Korea en Superbit version og nu kommer der en Director`s Cut! Hvad sker der!!! Det er simpelthen ikke spændende mere! Jeg kan nævne nogle:

Chronicles Of Riddick
xXx
Daredevil
AVP
Tears of the Sun
Underworld
Bourne Identity
Dawn of the Dead
Shaun of The Dead
Grunge
Blade Trinity
Charlie`s Angels 2
King Arthur
Team America
Taking Lives
Hellboy
Butterfly Effect

Jamen jeg kunne blive ved og der er sikkert flere.

Men man er vel lidt dobbeltmoralsk. LOTR EE trilogien er helt iorden for mig, men der taler vi også om forlængelser på mellem 30 og 50 minutter, ikke det nye flip med 3 til maks 10 minutter længere. Det er også noget andet med ældre film f.eks Dune der kommer her snart i en længere udgave, men at hver anden nye film kommer i en længere udgave det er simpelthen for latterligt!
Gravatar

#2 Morbid 20 år siden

Let's take 'em down!
You need chaos in your soul to give birth to a dancing star.
Gravatar

#3 filmz-Munk 20 år siden

Smukt formuleret... Troede ellers ikke at samlergen'et i dig kunne brokke sig over film blev udgivet i "diverse special editions" ;)
"Sound editing is a lot like sex. Its usually done alone, late at night and with a lot of electronic gadgets."
- Steve Carell
Gravatar

#4 lassep 20 år siden

Kan heller ikke se nogen anden forklaring end penge for at smide 2-3 ekstra scener ind i en film, hvis spilletid er ca. 90 minutter.
Gravatar

#5 Outbound Sith 20 år siden

Er helt enig med SpielbergFreak!

Vil dog tilføje en enkelt ting til hans forsvar af LOTR EE DVDerne:

Allerede inden de "skrabede" udgaver kom på markedet (som jo ikke var så skrabede endda i forhold til andre udgivelser), var det annonceret, at der ca. ½ år senere ville komme en lækkerlækker-udgave.

Så kunne man gøre op med sig selv, hvilken udgave man ville have, eller om begge udgaver var uundværlige. Hvis man blev snydt, så var det ens egen skyld. Fair play fra New Line!
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#6 gi-jones 20 år siden

Jeg synes det er helt fair at udgive en lang version til videomarkedet, hvis der vel at mærke er tale om virkelige forbedringer. Og det er der meget sjældent! LOTR er det bedste eksempel på en vellykket udgivelse.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#7 filmz-Kadann 20 år siden

I en del af de tilfælde som SpielbergFreak nævner, er det jo heller ikke ligefrem superfilm, så mon ikke det i visse tilfælde er et desperat træk fra selskaberne, for at få tvivlerne over på deres side?

Men jo, det er ret belastende.. så kan man i det mindste gøre som Outbound Sith siger, eller lave en udgivelse med begge udgaver på, som "The Butterfly Effect".
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#8 gi-jones 20 år siden

Jeg har lige modtaget min Dawn of the Dead. Er den gjort længere end biografversionen?
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#9 filmz-yoshimura 20 år siden

#8 Det kommer an på, om du har købt Unrated-udgaven, som er den absolut fedeste af de to, da der er en masse dejlige headshots af zombier, der får blæst hjernen ud, høhø.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#10 evermind 20 år siden

Jeg valgte at købe den danske udgave. Den amerikanske skulle være 4-5 min. længere, men til gengæld lide under noget optisk censur (iflg. dvdcompare), bl.a. med noget belejligt placeret blod på en bilrude, som dækker for brysterne på en nøgen zombie etc. Desuden er den amerikanske med kommentarspor, men vist ikke med dts lyd, ligesom den danske - hvilken af de to ting, man foretrækker er så op til den enkelte. Der skulle eksistere en japansk udgave med det bedste fra begge verdener, men jeg turde altså ikke købe den, dels fordi jeg frygtede at løbe ind i en japansksproget menu, og dels fordi det er min erfaring, at film importeret fra de østligere himmelstrøg (Kina, Japan, Korea, Bornholm osv. :) har det med et være en kende mere grynede i billedet. Eller også har jeg bare været uheldig med mine...?
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"

Skriv ny kommentar: