Hatten af for Universal - de har gang i en rigtig god serie her. Kender dog ikke Double Indemnity, men kan se Billy Wilder står bag. Sunset Blvd. var jo bestemt ikke ringe.
Det ser godt ud, den skal jeg da have anskaffet. :)
#2 Den er IMO på niveau med "Sunset" og måske endda en anelse bedre. Manuskriptet er skrevet af Wilder og selveste Raymond Chandler - opfinderen af Philip Marlowe og efter min mening langt den bedste kriminalforfatter nogensinde. Filmen indeholder da også en ualmindelig velskrevet dialog, med massere af rappe ordspil.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Ja, det giver det hele en lidt weird fornemmelse, samt sort humor. F.eks. der hvor han ser sig selv i poolen: "The poor dope - he always wanted a pool". :)
Ideen er da for resten også mere eller mindre genbrugt i "American Beauty".
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Puha, Sunset Boulevard er udsøgt førsteklasses vare. Historien er skruet godt sammen, et cast med Eric Von Stroheim, Buster Keaton og Cecil B. Demille, alle som sig selv, i en film som sætter Hollywood i et ret blakket skær og med Gloria Swanson, nærmest karikerende elementer fra sin egen karriere. Det er Wilder'sk, når det er bedst og William Holden på karrierens top.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#1 filmz-Bruce 19 år siden
#2 Popeye 19 år siden
#3 dolphinfriendly 19 år siden
#4 filmz-Crystalstar1200 19 år siden
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#5 Benway 19 år siden
#2 Den er IMO på niveau med "Sunset" og måske endda en anelse bedre. Manuskriptet er skrevet af Wilder og selveste Raymond Chandler - opfinderen af Philip Marlowe og efter min mening langt den bedste kriminalforfatter nogensinde. Filmen indeholder da også en ualmindelig velskrevet dialog, med massere af rappe ordspil.
#6 filmz-Crystalstar1200 19 år siden
Sunset har altid været på min top 10, da den er både velspillet og velskrevet og tvisten i den,
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#7 El vez 19 år siden
#8 Benway 19 år siden
Ideen er da for resten også mere eller mindre genbrugt i "American Beauty".
#9 filmz-Bruce 19 år siden
#10 jessup 19 år siden