Jeg så lige at aftenens film på DR, som skulle have været "Blown Away", en actionfilm om to bombeeksperter, er blevet taget af programmet. I stedet sendes "Rain Man".
Jeg går stærks ud fra at det er pga. af bombe-angrebene i London. Det er mærkværdigt hvordan dansk tv altid har programsat "uheldige" film dagen efter uhyggelige verdensbegivenheder. Efter 11. september måtte "Under Siege" erstattes, da tsunamien ramte var det vist "Deep Impact"... Jeg synes det er ok med alternative film når det ligger så tæt på begivenhederne (og vil til enhver tid foretrække "Rain Man" frem for "Blown Away"), men det er alligevel en pudsig tilfældighed.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Det kunne jo også være at sammenhængen er omvendt. Når dansk fjernsyn beslutter sig for at vise en katastrofefilm, så sker katastrofen i virkeligheden. Hmmm... Hvornår viser de "War of the Worlds"?
Jeg ved nu ikke. Lige præcis Blown Away har fandme været kørt en del gange. Det er da en ganske underholdende film, men der er da også mange andre gode. Det har de ikke helt forstået.
Faktisk troede jeg også at stationerne betalte for hver gang de viser en film. Så ville det da give mere mening at vise noget de ikke har sendt før.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
#1 chandler75 20 år siden
Jeg går stærks ud fra at det er pga. af bombe-angrebene i London. Det er mærkværdigt hvordan dansk tv altid har programsat "uheldige" film dagen efter uhyggelige verdensbegivenheder. Efter 11. september måtte "Under Siege" erstattes, da tsunamien ramte var det vist "Deep Impact"... Jeg synes det er ok med alternative film når det ligger så tæt på begivenhederne (og vil til enhver tid foretrække "Rain Man" frem for "Blown Away"), men det er alligevel en pudsig tilfældighed.
#2 Patriarch 20 år siden
#3 mr gaijin 20 år siden
#4 filmz-gimleno1 20 år siden
#5 filmz-Wacker 20 år siden
http://www.samarit.dk
#6 mr gaijin 20 år siden
#7 Hive 20 år siden
Forhåbentligt aldrig! :o
#8 gi-jones 20 år siden
Men på den anden side. Med deres genudsendelsesrater, var chancen for netop Rain Man eller Blown Away jo statistisk set ret god :)
#9 filmz-gimleno1 20 år siden
#10 gi-jones 20 år siden
Faktisk troede jeg også at stationerne betalte for hver gang de viser en film. Så ville det da give mere mening at vise noget de ikke har sendt før.