Gravatar

#1 filmz-hejboel 18 år siden

Så var der dælme Duksedrengen igen :D

DR har lige sendt første afsnit... øj, så ved jeg hvor jeg befinder mig torsdage kl. 17:00 - 17:15
Gravatar

#2 Steve 18 år siden

en af mine ynglings serie som barn, genså den for et par år siden, og den var endnu bedre, jeg skal helt sikkert se med fra på næste torsdag
Gravatar

#3 NOWhere 18 år siden

Ja, DR's sparetider er over os for alvor!
Gravatar

#4 Outbound Sith 18 år siden

Kom nu bare med den DVD-udgivelse, for hulen!
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#5 filt 18 år siden

#4, DR har jo aldrig ønsket at udgive den, til trods for meget stærke ønsker fra Peter Gren Larsen af.
"Let the universe howl in despair, for I have returned..." - Lord Darkseid
Gravatar

#6 filmz-Le Samouraï 18 år siden

Ja, vi er jo heldigvis en håndfuld, der ejer den "officielle" proto-dvd-udgave med soundtrack og alt muligt spas ;-)
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#7 elwood 18 år siden

Ahh never mind, der kom svaret.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#8 Outbound Sith 18 år siden

#6 Jeg har hørt rygter om denne sagnomspundne titel, men jeg har aldrig selv set den... Sådan en udgave kan vel næppe være specielt lovlig eller "officiel"? Og hvis DR nægter os andre adgang til deres guldæg, så er det vel nærmest din pligt at lave "et par kopier til vennerne"... ;)
Fox Mulder
Gravatar

#9 filmz-Le Samouraï 18 år siden

Det er jo et spørgsmål om, hvem der egentligt har rettighederne? Jeg ved det ikke. Men jeg ved, at DR plejer at være nidkær i deres rettighedspleje, og at de ikke har været efter denne her, så mon den ikke er i orden? En af grundene kunne være, at den aldrig har været i egentlig kommerciel distribution.

SVJV fik producenterne (Gren Larsen + en fan) tilsagn fra alle medvirkende, som til gengæld modtog et eksemplar af den færdige dvd. Dvd'en blev udelukkende fremstillet for at vise DR, at det kunne lade sig gøre og forsøge at presse dem til at udgive serien. Det lykkedes som bekendt ikke.

Jeg håber da, at der sker noget på et tidspunkt, for selv om dvd'en er sjov at have som obskuriøst samlerobjekt (ifølge manden bag blev der kun solgt 5-6 stykker til andre udenfor produktionen via www.dahf.dk), så er kvaliteten ikke særligt god. Det ser mest ud til at være en gammel VHS-videokopi, der er blevet digitaliseret.

Men mon ikke muligheden er der? DR er da begyndt at rive op i gemmerne det sidste års tid. Nu udgiver de fx. "Ude på noget" (med Gotha Andersen som "Fladmast"), så de er da i gang med de mere specielle ting. Jeg har en ven, der freelancer for afdelingen, så jeg vil prøve at spørge ham, om han ved noget.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#10 Outbound Sith 18 år siden

"Ude På Noget" er STRAKS kommet på observationslisten! (Iflg. coveret er det Ole Fich, der spiller Fladmast...) Det er jo den slags 80'er-guld, som er et must, lige gyldigt hvor skrabet udgivelsen er. Jeg er fx. MEGET glad for min "Nana"-DVD! :)

Jeg håber på, at DRs revival af "Duksedrengen" - det er 2. gang på ca. 1 år, at de sender den) er startskuddet til noget stort. Men man skal nok ikke holde vejret. Baseret på dine oplysninger, er det jo helt grotesk, at de ikke har udgivet den for længe siden! >:C
Fox Mulder

Skriv ny kommentar: