Ja vil somend bare lige høre hvad sådan nogle inkarnerede filmentusiaster som jer har? Jeg har bare sådan en billig en fra Kvickly (Kennex) som jeg har fået, og må da ummidelbart sige jeg ikke kan se nogen forskel på den og min søster som de har givet 2000 for (min kan faktisk mere? :).. Regner nemlig med at invistere nogle penge i et fjernsyn inden for den nærmeste fremtid, og vil lige høre om jeg også bør se frem til en ny DVD-afspiller!
Er 8000 ikke nok til et godt TV? Og hvad koster noget ordentlig lyd så?? (Behøver jo ikke være THX lyd, bare sådan til forholdsvis normalt brug)
Det ultimative vil naturligvis være en projektor eller evt. et plasma TV, men taler vi alm. TV, så er 8000 vist mere end rigeligt. ;)
Afspillere kan der være stor forskel på.. udmildbart kan man måske ikke se den store forskel på en til 500,- og en til 2000,-, hvis man bruger standardkabler og et 20" Prosonic TV.. bruger du dog de rigtige kabler og et godt TV, så vil der naturligvis være forskel.
Med hensyn til lyd, er det jo lidt forskelligt hvad folk stiller af krav, men et godt bud, indenfor rimlighedens grænser er dette:
Jeg tror du skal op over 4-5000 kr for en DVD afspiller hvis du skal kunne se mærkbar forskel - Det er ikke det værd efter miin mening.
Mht TV, hvis du skal have et 32" widescreen kan du muligvis finde et 100hz til den pris, bare sørg for at det er en forholdsvis ny model, og vigtigst af alt: få demonstreret tv'et i forretningen. 100Hz fjernsyn med lidt ældre teknologi har det nemlig med at lave 'streger' på skærmen når billedet flytter sig hurtigt (typisk hvis du ser sport eller spiller konsolspil). De nyere modeller har som regel rettet dette ved hjælp af fancy teknologiske fremskridt jeg ikke lige kan huske navnene på. Ellers kan du altid ty til et 32" 50Hz - der er det ikke så svært at finde noget godt til omkring 6000kr.
Jeg har selv et 50Hz 32" Philips og et Medion dvd afspiller+receiver. Det er nok hvad man kalder et billigt surround anlæg, men jeg er godt tilfreds.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
#3 :D.. er det "digital Motion" du søger efter..det hedder vist noget forskelligt fra mærke til mærke.. (digital motion er philips)
med hensyn til Hifi-klubben så skal du altså liige være opmærksom på, at det ikke er det billigste sted.. de har god service, men den betaler du altså også for..
sider selv inde med et par System audio 1270, et philips 6006 28" 50 hz (3000 kr. - demo) og en pioneer dvd-afspiller.. lissom El vez kan jeg ikke være andet end tilfreds..
men alt afhænger jo også af hvor mange penge man vil ofre... ikke sandt?
________________________ "I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
Jeg synes nu ikke at Hi-Fi Klubben er specielt dyre.. du kan jo finde noget i næsten alle prisklasser..
En surroundreciever til 2500,- f.eks. er jo samme prisklasse som f.eks. Sony og andre "standard" mærker.. men der er en forskel der kan høres.
Det samme med højtalere.. Du kan få højtalere fra 400,- og opefter pr. stk. .. det er da heller ikke specielt voldsomt, og igen er kvaliteten meget bedre end et Jamo eller Eltax sæt fra Bilka, selvom vi taler samme prisklasse.
Det er muligt at de ikke er lige så store fysisk, men til gengæld er lyden meget bedre.
Pioneer DVD-afspillere er så nogle af de bedste på markedet, så der kan det så, efter min mening, ikke betale sig at ofre de ekstra penge på en Marantz eller Denon i Hi-Fi Klubben..
Men taler vi højtalere og forstærker, så er der bestemt noget kvalitet at hente, også til små penge.
Og det skal lige siges, at jeg ikke er den store Hi-Fi nørd.. faktisk langt fra, men jeg var lamslået over forskellen på mine gamle Jamo-højtalere, som jeg anså for at være ganske ok, i forhold til de Dali højtalere jeg har nu.. Selv det utrænede øre kan høre forskel.
nja... god kvalitet, ja.. og ja..de kan måske godt gøre det bedre end bilka og merlin/fona og alle de andre kæder, men personligt kan jeg bedre li andre hifi-butikker, som www.tapeconnection.dk der har et MEGET bredere udvalg end hifi-klubben og hvor jeg synes man får mere for pengene.. (smag og behag ikke?)
hmm.. det jeg egentlig vil sige er: I stedet for at rende ind til hifi-klubben med det samme for at købe alt sit grej, så burde man måske lige kigge sig omkring i andre butikker og se hvad de har at tilbyde.. så..
slut.
nu er jeg heller ikke den store hif-nørd (også langt fra :D), men det er nu bare de erfaringer JEG har gjort..
Jeg har købt en NAD T-512 DVD-afspiller i HiFi-Klubben for ca. 2000kr (det kostede et par hundrede at få den kodefri), og jeg er helt ovenud tilfreds med den! Jeg bilder mig i hvert fald ind at jeg kan se og høre forskel fra de 4-600kr's DVD-afspillere som nogle af mine venn...øh, bekendte ligger inde med... :-)
Er iøvrigt enig med #5 i at man sagtens kan finde rigtigt lækre ting i HiFi-Klubben som ikke behøver at koste de mange tusinde kroner som man hurtigt ville kunne komme til at bruge hvis man skulle følge deres råd eller sine egne lyster! :-)
Derudover har de rigtig god service, og forklarer ivrigt hvis der er ting du ikke har så godt styr på - og sidst men ikke mindst så er det rent faktisk muligt at se og ikke mindst prøve tingene i forholdsvis neutrale omgivelser (i hvert fald i forhold til at skulle lytte til et anlæg i Bilka, etc.!) Lad være med at lade dig presse, men brug den tid du behøver...
Og så kan man iøvrigt finde nogle ret gode tilbud på lækre højtalere, anlæg, osv. i Den Blå Avis. (Hvis man er fræk, så finder man først ud af hvad man vil ha' i HiFi-Klubben og køber det så billigere i DBA! Vel og mærke hvis man har et løst forhold til brugte ting...) :-) Har selv fundet mig nogle ganske udemærkede DALI-højtalere på denne måde...
Det kan ofte godt betale sig at skifte de ledninger ud der følger med når man køber anlæg/højtalere etc, med nogle af lidt bedre kvalitet! Har i hvert fald selv kunne høre utrolig stor forskel på at skifte mit lydkabel ud. Det behøver ikke at være de kabler der koster et par hundrede kr meteren hos HiFi-Klubben - mindre kan også gøre en forskel!
Generelt er det jo en smagssag indenfor dette område ligesom så mange andre: Pris vs. Kvalitet vs. 'Taget i numsen og har betalt for mange penge for mærkets skyld' :-)
Jeg er netop begyndt at handle i Hi-Fi Klubben pga. kvaliteten på produkterne og den gode service. Det er rart at snakke med folk som rent faktisk forsøger at vejlede én, og ikke bare forsøger at lave et pistolsalg, og som samtidig har forstand på hvad han snakker om.
Det er bl.a. en af de ting jeg gerne vil betale mere for, frem for at snakke med en debil medarbejder i Fona, som ikke aner mere end han har læst på produktbeskrivelsen og som iøvrigt kun er interesseret i at sælge dig en ekstraforsikring og er sygt stresset.
Og som du også siger, er det de små ting der skal til.. kabler f.eks. .. jeg udskiftede kablet til min ret elendige centerhøjtaler for noget tid siden, og det gav faktisk en hel del, også selvom vi taler totalt junkudstyr.
Men helt sikkert.. man kan blive overtalt til at bruge alt for mange penge på noget man ikke har behov for, hvis man ikke kan sige fra og ikke har en generel idé om hvad man vil have, når man går ind i butikken.. men det kan man jo nok sige om de fleste butikker.
Selvfølgelig er det altid en personlig vurdering hvad man vil købe.. men jeg vil da klart anbefale folk at smutte en tur i f.eks. Hi-Fi Klubben en dag, eller et andet sted, hvor man kan høre produkterne.. og så forsøge at sammenligne den lyd som et kvalitetsmærke giver i forhold til et standardprodukt.. selvom vi taler samme pris, så er der tit en verden til forskel.
hmm.. jeg synes hele tiden i sammenligner Hifi-klubben med fona og lign. jeg tror ikke rigtig de er i samme liga.. Fona osv. er jo ikke hifi-butikker..
"Det er bl.a. en af de ting jeg gerne vil betale mere for, frem for at snakke med en debil medarbejder i Fona, som ikke aner mere end han har læst på produktbeskrivelsen og som iøvrigt kun er interesseret i at sælge dig en ekstraforsikring og er sygt stresset."
igen.. synes ikke man kan sammenligne fona og merlin med hifi-klubben, og man får altså lige så god service i mange andre hifi-butikker.. (bare så vi har det på det rene)
#1 filmz-Alex Sønderby 22 år siden
Ja vil somend bare lige høre hvad sådan nogle inkarnerede filmentusiaster som jer har? Jeg har bare sådan en billig en fra Kvickly (Kennex) som jeg har fået, og må da ummidelbart sige jeg ikke kan se nogen forskel på den og min søster som de har givet 2000 for (min kan faktisk mere? :)..
Regner nemlig med at invistere nogle penge i et fjernsyn inden for den nærmeste fremtid, og vil lige høre om jeg også bør se frem til en ny DVD-afspiller!
Er 8000 ikke nok til et godt TV? Og hvad koster noget ordentlig lyd så?? (Behøver jo ikke være THX lyd, bare sådan til forholdsvis normalt brug)
Mvh. Alex
#2 filmz-Kadann 22 år siden
Afspillere kan der være stor forskel på.. udmildbart kan man måske ikke se den store forskel på en til 500,- og en til 2000,-, hvis man bruger standardkabler og et 20" Prosonic TV.. bruger du dog de rigtige kabler og et godt TV, så vil der naturligvis være forskel.
Med hensyn til lyd, er det jo lidt forskelligt hvad folk stiller af krav, men et godt bud, indenfor rimlighedens grænser er dette:
Dali Trio surroundsæt
Dette sæt har jeg hørt en masse godt om, også fra hardcore Hi-Fi nørder.. og så er det jo samtidig ikke et sæt der dominerer ens stue fuldstændigt.
Med hensyn til en surroundforstærker/reciever, så har Hi-Fi Klubben også en del at byde på, helt fra 2499,- og op til de mest uhyrlige priser.
Jeg ville personligt kigge på denne nye model fra Denon:
Denon
Eller denne fra NAD:
NAD
#3 El vez 22 år siden
Mht TV, hvis du skal have et 32" widescreen kan du muligvis finde et 100hz til den pris, bare sørg for at det er en forholdsvis ny model, og vigtigst af alt: få demonstreret tv'et i forretningen. 100Hz fjernsyn med lidt ældre teknologi har det nemlig med at lave 'streger' på skærmen når billedet flytter sig hurtigt (typisk hvis du ser sport eller spiller konsolspil). De nyere modeller har som regel rettet dette ved hjælp af fancy teknologiske fremskridt jeg ikke lige kan huske navnene på. Ellers kan du altid ty til et 32" 50Hz - der er det ikke så svært at finde noget godt til omkring 6000kr.
Jeg har selv et 50Hz 32" Philips og et Medion dvd afspiller+receiver. Det er nok hvad man kalder et billigt surround anlæg, men jeg er godt tilfreds.
#4 Skobbolop 22 år siden
med hensyn til Hifi-klubben så skal du altså liige være opmærksom på, at det ikke er det billigste sted.. de har god service, men den betaler du altså også for..
sider selv inde med et par System audio 1270, et philips 6006 28" 50 hz (3000 kr. - demo) og en pioneer dvd-afspiller.. lissom El vez kan jeg ikke være andet end tilfreds..
men alt afhænger jo også af hvor mange penge man vil ofre... ikke sandt?
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
#5 filmz-Kadann 22 år siden
Jeg synes nu ikke at Hi-Fi Klubben er specielt dyre.. du kan jo finde noget i næsten alle prisklasser..
En surroundreciever til 2500,- f.eks. er jo samme prisklasse som f.eks. Sony og andre "standard" mærker.. men der er en forskel der kan høres.
Det samme med højtalere.. Du kan få højtalere fra 400,- og opefter pr. stk. .. det er da heller ikke specielt voldsomt, og igen er kvaliteten meget bedre end et Jamo eller Eltax sæt fra Bilka, selvom vi taler samme prisklasse.
Det er muligt at de ikke er lige så store fysisk, men til gengæld er lyden meget bedre.
Pioneer DVD-afspillere er så nogle af de bedste på markedet, så der kan det så, efter min mening, ikke betale sig at ofre de ekstra penge på en Marantz eller Denon i Hi-Fi Klubben..
Men taler vi højtalere og forstærker, så er der bestemt noget kvalitet at hente, også til små penge.
Og det skal lige siges, at jeg ikke er den store Hi-Fi nørd.. faktisk langt fra, men jeg var lamslået over forskellen på mine gamle Jamo-højtalere, som jeg anså for at være ganske ok, i forhold til de Dali højtalere jeg har nu.. Selv det utrænede øre kan høre forskel.
#6 Skobbolop 22 år siden
hmm.. det jeg egentlig vil sige er:
I stedet for at rende ind til hifi-klubben med det samme for at købe alt sit grej, så burde man måske lige kigge sig omkring i andre butikker og se hvad de har at tilbyde.. så..
slut.
nu er jeg heller ikke den store hif-nørd (også langt fra :D), men det er nu bare de erfaringer JEG har gjort..
#7 McPeter 22 år siden
Er iøvrigt enig med #5 i at man sagtens kan finde rigtigt lækre ting i HiFi-Klubben som ikke behøver at koste de mange tusinde kroner som man hurtigt ville kunne komme til at bruge hvis man skulle følge deres råd eller sine egne lyster! :-)
Derudover har de rigtig god service, og forklarer ivrigt hvis der er ting du ikke har så godt styr på - og sidst men ikke mindst så er det rent faktisk muligt at se og ikke mindst prøve tingene i forholdsvis neutrale omgivelser (i hvert fald i forhold til at skulle lytte til et anlæg i Bilka, etc.!)
Lad være med at lade dig presse, men brug den tid du behøver...
Og så kan man iøvrigt finde nogle ret gode tilbud på lækre højtalere, anlæg, osv. i Den Blå Avis. (Hvis man er fræk, så finder man først ud af hvad man vil ha' i HiFi-Klubben og køber det så billigere i DBA! Vel og mærke hvis man har et løst forhold til brugte ting...) :-)
Har selv fundet mig nogle ganske udemærkede DALI-højtalere på denne måde...
Det kan ofte godt betale sig at skifte de ledninger ud der følger med når man køber anlæg/højtalere etc, med nogle af lidt bedre kvalitet! Har i hvert fald selv kunne høre utrolig stor forskel på at skifte mit lydkabel ud. Det behøver ikke at være de kabler der koster et par hundrede kr meteren hos HiFi-Klubben - mindre kan også gøre en forskel!
Generelt er det jo en smagssag indenfor dette område ligesom så mange andre:
Pris vs. Kvalitet vs. 'Taget i numsen og har betalt for mange penge for mærkets skyld' :-)
#8 filmz-Kadann 22 år siden
Helt enig på mange punkter..
Jeg er netop begyndt at handle i Hi-Fi Klubben pga. kvaliteten på produkterne og den gode service. Det er rart at snakke med folk som rent faktisk forsøger at vejlede én, og ikke bare forsøger at lave et pistolsalg, og som samtidig har forstand på hvad han snakker om.
Det er bl.a. en af de ting jeg gerne vil betale mere for, frem for at snakke med en debil medarbejder i Fona, som ikke aner mere end han har læst på produktbeskrivelsen og som iøvrigt kun er interesseret i at sælge dig en ekstraforsikring og er sygt stresset.
Og som du også siger, er det de små ting der skal til.. kabler f.eks. .. jeg udskiftede kablet til min ret elendige centerhøjtaler for noget tid siden, og det gav faktisk en hel del, også selvom vi taler totalt junkudstyr.
Men helt sikkert.. man kan blive overtalt til at bruge alt for mange penge på noget man ikke har behov for, hvis man ikke kan sige fra og ikke har en generel idé om hvad man vil have, når man går ind i butikken.. men det kan man jo nok sige om de fleste butikker.
Selvfølgelig er det altid en personlig vurdering hvad man vil købe.. men jeg vil da klart anbefale folk at smutte en tur i f.eks. Hi-Fi Klubben en dag, eller et andet sted, hvor man kan høre produkterne.. og så forsøge at sammenligne den lyd som et kvalitetsmærke giver i forhold til et standardprodukt.. selvom vi taler samme pris, så er der tit en verden til forskel.
#9 Skobbolop 22 år siden
Fona osv. er jo ikke hifi-butikker..
"Det er bl.a. en af de ting jeg gerne vil betale mere for, frem for at snakke med en debil medarbejder i Fona, som ikke aner mere end han har læst på produktbeskrivelsen og som iøvrigt kun er interesseret i at sælge dig en ekstraforsikring og er sygt stresset."
igen.. synes ikke man kan sammenligne fona og merlin med hifi-klubben, og man får altså lige så god service i mange andre hifi-butikker.. (bare så vi har det på det rene)
#10 filmz-Kadann 22 år siden
Jeg har ikke sagt at man ikke får god service i andre butikker.