I kender allesammen skudet. En person går gennem en kornmark, og vi ser et closeup af hånden der stryger hen over kornene.
Skudet er blevet sådan en cliché at det nu irritere mig når jeg ser det. Jeg er nysgærrig efter hvilke film i kan komme på der har det skud, hvor skudet oprindeligt kommer fra, og hvis det fik en revival i nyere tid - hvem stod for den.
Selv tænker jeg primært på Gladiator, og jeg mistænker også Gladiator for at have (gen?)indtroduceret skudet.
Jeg har kun set Thin Red Line af Malick, og det var jeg ikke helt gammel nok til. Jeg kedet mig bravt. Har overvejet at gense den, men det er aldrig sket. Da jeg så læste modtagelsen af A New World, har jeg aldrig rigtig kommet videre med ham. Men det lyder som om det skulle være værd at tjekke.
#1 Patriarch 15 år siden
Skudet er blevet sådan en cliché at det nu irritere mig når jeg ser det. Jeg er nysgærrig efter hvilke film i kan komme på der har det skud, hvor skudet oprindeligt kommer fra, og hvis det fik en revival i nyere tid - hvem stod for den.
Selv tænker jeg primært på Gladiator, og jeg mistænker også Gladiator for at have (gen?)indtroduceret skudet.
Anyone?
#2 mr gaijin 15 år siden
#3 Patriarch 15 år siden
#4 Skeloboy 15 år siden
Kan ikke helt huske det i Badlands, men kunne godt forestille mig, at der også var noget der.
Og dem skal du helt sikkert se, det er begge fantastiske film:)
#5 filmz-Bruce 15 år siden
#6 Skeloboy 15 år siden
#7 Patriarch 15 år siden
Australia evt.? Jeg så traileren på en DVD film her til morgen, hvilket fik mig til at starte tråden.
#8 Skeloboy 15 år siden
To fantastiske film
#9 Patriarch 15 år siden
Kan i komme på andre film med det skud?
#10 Skeloboy 15 år siden
Men du skal da også være velkommen til at komme forbi og låne dem(hvis du altså stadig bor i Odense)
Jeg kan godt huske flere film, og efter at have brudt min hjerne i lang tid, er jeg ikke kommet frem til nogen...:)