Gravatar

#1 Patriarch 15 år siden

I kender allesammen skudet. En person går gennem en kornmark, og vi ser et closeup af hånden der stryger hen over kornene.

Skudet er blevet sådan en cliché at det nu irritere mig når jeg ser det. Jeg er nysgærrig efter hvilke film i kan komme på der har det skud, hvor skudet oprindeligt kommer fra, og hvis det fik en revival i nyere tid - hvem stod for den.

Selv tænker jeg primært på Gladiator, og jeg mistænker også Gladiator for at have (gen?)indtroduceret skudet.

Anyone?
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#2 mr gaijin 15 år siden

Var det ikke også i "Days of Heaven"? Eller måske i "Badlands"? Det virker som en meget Malick-agtig ting.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#3 Patriarch 15 år siden

Har ikke set hans ældre film, men jeg kan snildt se det for mig i både "Thin Red Line" og "The New World".
Gravatar

#4 Skeloboy 15 år siden

#3 - Det er helt klart med i Days of Heaven. Jeg kan lige finde et snapshot der fra.

Kan ikke helt huske det i Badlands, men kunne godt forestille mig, at der også var noget der.

Og dem skal du helt sikkert se, det er begge fantastiske film:)
Gravatar

#5 filmz-Bruce 15 år siden

Jeg mener der var en 2009 film, som havde det samme "skud" med og det irriterede også mig. Kan ikke komme på titlen.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#6 Skeloboy 15 år siden

Nå...kan ikke lige finde det, men jeg er temmelig sikker på, at der er "hånd gennem korn"-scener i Badlands og Days of Heaven...
Gravatar

#7 Patriarch 15 år siden

Bruce (5) skrev:
Jeg mener der var en 2009 film, som havde det samme "skud" med og det irriterede også mig. Kan ikke komme på titlen.

Australia evt.? Jeg så traileren på en DVD film her til morgen, hvilket fik mig til at starte tråden.
Gravatar

#8 Skeloboy 15 år siden

#7 - men jeg synes helt klart, at du skulle købe Days of Heaven og Badlands.

To fantastiske film
Gravatar

#9 Patriarch 15 år siden

Jeg har kun set Thin Red Line af Malick, og det var jeg ikke helt gammel nok til. Jeg kedet mig bravt. Har overvejet at gense den, men det er aldrig sket. Da jeg så læste modtagelsen af A New World, har jeg aldrig rigtig kommet videre med ham. Men det lyder som om det skulle være værd at tjekke.

Kan i komme på andre film med det skud?
Gravatar

#10 Skeloboy 15 år siden

Days of Heaven og Badlands er meget mere poetiske og meget flottere optaget.

Men du skal da også være velkommen til at komme forbi og låne dem(hvis du altså stadig bor i Odense)

Jeg kan godt huske flere film, og efter at have brudt min hjerne i lang tid, er jeg ikke kommet frem til nogen...:)

Skriv ny kommentar: