Gravatar

#1 rammy 15 år siden

End of the Line (2007)

Jeg faldt over denne gyserfilm i blockbusters billige rodebunke til 30 kr.- og sikke en overraskelse af en lille film. Som med ALLE horrorfilm er jo mindre man ved om filmen inden man ser den jo bedre er det. Men vi snakker undergrundstog, kultmedlemmer, brandøkser, knive, ko-ben og lidt overnaturlige kræfter. Filmen er pakket med gode chock, gore og en klaustrofobisk atmosfære. Filmen er lavet på et lille budget men den fungere overraskende godt. De forholdsvis ukendte skuespillere gør det meget bedre end forventet og jeg var super underholdt hele vejen igennem. Dette er slet ikke en ny klassiker inden for genren men den havde helt sikkert meget mere krudt i sig end jeg lige havde forventet - og jeg har da efterhånden set en del inden for genren! Derudover kan man glæde sig over at der IKKE er et overforbrug af billige og dermed elendige CGI effekter - vi snakker old school gore effekter og hvor er det dog rart og savnet! Så nap den, filmen fortjener slet, slet ikke at være så overset.

Jeg har taget lidt screendumps fra End Of The Line - beklager kvaliteten.

http://i749.photobucket.com/albums/xx139/rammy1980/eotl2.jpg?t=1257948676

http://i749.photobucket.com/albums/xx139/rammy1980/eotl1.jpg?t=1257948707

http://i749.photobucket.com/albums/xx139/rammy1980/eotl4.jpg?t=1257948730

http://i749.photobucket.com/albums/xx139/rammy1980/eotl5.jpg?t=1257948897

http://i749.photobucket.com/albums/xx139/rammy1980/eotl3.jpg?t=1257948936
Grindhouse-geeks, horror-buffs, gore-hounds & exploitation-aficionados! Velkommen til www.sorensencinema.blogspot.com
Gravatar

#2 Lord Beef Jerky 15 år siden

Ja, den er ok. Men som med de fleste lavbudgetsfilm lever den lidt i skyggen af, hvad den kunne have været. Hvis f.eks. man havde kogt denne films spilletid ned på halvdelen, og brugt den anden halvdel med dæmonerne (der gerne måtte blive gemt lidt mere og se en del anderledes ud - slutscenen var mere grinagtig end uhyggelig), ville filmen have været fantastisk. Men sådan noget kan man jo altid brokke sig over. Jeg var også gladeligt overrasket, men synes alligevel den slæbte sig lidt for langsomt afsted i forhold til indholdet, og skuespillet ødelagde også en lille del.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#3 Yoda 15 år siden

Jeg har haft filmen liggende i nogle måneder nu. Jeg tror, at jeg giver den en chance i aften.
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#4 rammy 15 år siden

Lord Beef Jerky (2) skrev:
Ja, den er ok. Men som med de fleste lavbudgetsfilm lever den lidt i skyggen af, hvad den kunne have været. Hvis f.eks. man havde kogt denne films spilletid ned på halvdelen, og brugt den anden halvdel med dæmonerne (der gerne måtte blive gemt lidt mere og se en del anderledes ud - slutscenen var mere grinagtig end uhyggelig), ville filmen have været fantastisk. Men sådan noget kan man jo altid brokke sig over. Jeg var også gladeligt overrasket, men synes alligevel den slæbte sig lidt for langsomt afsted i forhold til indholdet, og skuespillet ødelagde også en lille del.

Du kommer da så med en del spoilers...lidt ærgeligt. At koge den ned til halvdelen? Dvs der er er godt og vel 45 min tilbage, ønsker du virkelig det?

Jeg syntes det er en fin film og den har et dejlig 80ér feel over effekterne der er helt priceless.
Grindhouse-geeks, horror-buffs, gore-hounds & exploitation-aficionados! Velkommen til www.sorensencinema.blogspot.com
Gravatar

#5 rammy 15 år siden

yoda (3) skrev:
Jeg har haft filmen liggende i nogle måneder nu. Jeg tror, at jeg giver den en chance i aften.

Lyder godt og god fornøjelse. Men tag nu at se den for hvad den er - en gæv lille splatter/horror-film uden det vilde budget i ryggen ;)
Gravatar

#6 Yoda 15 år siden

Det skal jeg nok!

Men da jeg synes rigtig godt om "Creep" - der også foregår i en undergrundsbane - så er der en god chance for, at jeg også synes om "End of the Line" - og hvis der så også er et 80'er-feel over filmen, ja så er det sgu ekstra cool :-)

Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#7 rammy 15 år siden

yoda (6) skrev:

Det skal jeg nok!

Men da jeg synes rigtig godt om "Creep" - der også foregår i en undergrundsbane - så er der en god chance for, at jeg også synes om "End of the Line" - og hvis der så også er et 80'er-feel over filmen, ja så er det sgu ekstra cool :-)

Det her er mere Evil Dead end det er Creep - heldigvis ;)
Gravatar

#8 Yoda 15 år siden

rammy (7) skrev:
Det her er mere Evil Dead end det er Creep - heldigvis ;)

Det lyder godt :-)
Gravatar

#9 rammy 15 år siden

yoda (8) skrev:
Det lyder godt :-)

Hehe - nu kan du efterhånden ikke andet end at blive skuffet!
Gravatar

#10 Yoda 15 år siden

Ja, du sgu har været god til at sælge varen ;-)
Men jeg vender tilbage med min uforbeholdene dom, når jeg får set filmen.

Skriv ny kommentar: