Gravatar

#1 jessup 18 år siden

Nu er det tid til en ny leg. Her skal man citere en en anmeldelse af en film medfulgt af et hint hvorefter filmen bag skal gættes

Eks.: "The surprise popularity of this film on video and in viewers' polls has left critics scrabbling to explain retrospectively why it is one of the greatest movies of all time. Here's my theory: it isn't."

Steve Rose : The Guardian

Hint: Den er fra 1994

Svar: The Shawshank Redemption

Det skal være et citat fra en anmelder eller kritiker der kan stå alene og ikke en eller anden spade fra fra IMDB der hylder bare bryster eller kæmpe eksplosioner.

Citatet skal være på engelsk eller dansk og kan findes hos de forskellige aviser online, på IMDB under external reviews, Rottentomatoes, Filmz, diverse blade osv.

Altså citat med kilde og forfatter medfulgt af en hint f.eks. årstal, skuspiller, instruktør, oscarnomineringer m.m.

Jeg åbner med følgende citat:
" And unfortunately for those who disapprove, the self-deprecating humour and visual style has a hook for a generation that is increasingly cynical about corporate entertainment geared to sell them a complete lifestyle."

Almar Haflidason: BBC Films

Hint: Sæbe

This is just until June
Gravatar

#2 filmz-vassago 18 år siden

Fight Club
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#3 Benway 18 år siden

Det lyder som et citat der kunne passe på omtrent halvdelen af de film jeg har anmeldt. :)

Just My Luck?
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#4 jessup 18 år siden

#2 right u are - din tur
This is just until June
Gravatar

#5 filmz-vassago 18 år siden

Så kører vi igen:

"xxxxxxxxxx" is a superb example of what it is: a glossy, skillful, cynical, smart, utterly corrupt and vilely misogynistic action thriller. How is the critic to respond? To give it a negative review would be dishonest, because it is such a skillful and well-crafted movie. To be positive is to seem to approve its sickness about women. I'll give it three stars. As for my thumb, I'll use it and my forefinger to hold my nose.

Thumbs up man Roger Ebert

Hint: C for Cornelius

Antallet af X'er svarer ikke til filmens titel...
Gravatar

#6 Bony 18 år siden

Planet of the apes?
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#7 jessup 18 år siden

Hintet siger mig intet andet end det #6 siger men det er ikke just en thriller og jeg husker den heller ikke som misogynistisk. Jeg har et par bud. Det første er Fatal Attraction?
This is just until June
Gravatar

#8 filmz-vassago 18 år siden

nej og nej :)
Gravatar

#9 jessup 18 år siden

Basic Instinct?
This is just until June
Gravatar

#10 filmz-DocDoom 18 år siden

Viser erfaringen ikke, at folk ikke kan dy sig og bruger Google til den slags quizzer?

Jeg snød og fandt den straks :-)

Den Sidste Drengespejder Med Juice Vilnis
That's no moon. It's a space station.

Skriv ny kommentar: