Gravatar

#1 filmz-Orion 21 år siden

Til alle jer, der er skeptiske overfor Avp (mig inklusive): Den er cirka 20% dårligere end I havde regnet med. Så den forleden på en brændt DVD.
Jamen, hvor skal jeg begynde: Den er alt for "rushed", rodet, og karakter-tegningen er SÅ tynd. Jeg havde håbet på at noget af action-frekvenserne kunne have opvejet noget af det, men nej. Alle personerne i filmen, undtagen hende negeren, bliver nakket på no time, det samme med predator'ne, undtagen én. Lamt. Alt dette sker på ganske kort tid. Især det at filmen er så forceret, er et knæk. Der bliver ikke bygget en stemning op, vi når ikke at kende nogle af personerne, og så da der sker noget, er det bare "nå. Aha".
Filmen "Aliens" er mere en action-præget film end dens forgænger, "Alien". Alligevel bliver der bygget en stemning op, og den obligatoriske uhygge, så at sige, og der er en udmærket person-karakteristik. Stort set det sammen gælder for den første Predator-film.
Avp har bare intet af dette. Sagde Hitchcock ikke engang: "The less you see, the more you get". Hvor havde han ret. I AvP ser vi Predators og selve Alien Queen alt for hurtigt, og vi ser for meget af dem. Det jeg synes der gør aliens pisse uhyggelige, er når vi kun ser dem i glimt og i mørke. Det virker IMO. I "Aliens" så vi også meget til aliens, men filmen formåede stadig, at levere mere eller mindre en portion uhygge. Desuden var den ganske underholdende.
En anden ting: Hvorfor lave alt det redesign? Hvorfor skal predator'ne være 2.8 meter høje, med en ny maske, og en latterlig shoulder-canon? Bare vent til I ser den blive fyret af :) Selve predatorens ansigt er også blevet redesignet, og den ser så kikset ud (ja, den er pisse grim i forvejen, men jeg synes det holdt), og det ser så åndssvagt ud. Ydermere har den et latterligt syn, hvorfor ikke beholde det, den havde i de andre film?
Man kan tydeligt mærke, at der en 13-rating, men alt det må I snart selv få "fornøjelsen" af at se, nu gider jeg ikke brokke mig mere :-/
Det at filmen kun er har en spilletid på 1½ time siger også noget, men I dette tilfælde er det kun behageligt, så spilder man ikke mere tid.
Slutningen er også max latterlig...Men hvad kan forvente af Paul Without Shame Anderson ?

Karakter: 03.
"...and those black eyes roll over white..."
Gravatar

#2 DarkLight 21 år siden

1) Man ser Aliens/Predator alt for hurtigt - Hvad havde du regnet med? Når man ved at Anderson står ved roret, synes jeg det var en selvfølge. Det er naturligt at regne med en actionfilm, som ikke fokusere på uhygge og stemning. Hvis man ser på filmen med de briller, er den "ok"

2) Predators ser ikke ud som de plejer - Dette synes jeg egentlig er meget cool. Det viser at der er forskellige klaner og grene indenfor Predator-racen. Det er med til at udbygge universet.

3) Latterligt syn - De kunne også skifte syn i filmene. Nu er jeg ikke så meget inde i Alienbiologi, men jeg går ikke ud fra de er varmblodet, så derfor ville det kræve et andet syn at se dem end i de foregående film.

Dog er jeg i det store hele enig i at filmen ikke var hvad man ønskede. Det er aktion. Jeg ser frem til DC-udgaven, og skal helt sikkert have den.

2.5/6
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#3 filmz-Orion 21 år siden

#2 Okay, det med synet er min fejl, kom lige i tanke om at i spillet skulle man også have et andet syn for at se dem.

1) Man ser Aliens/Predator alt for hurtigt - Hvad havde du regnet med? Når man ved at Anderson står ved roret, synes jeg det var en selvfølge. Det er naturligt at regne med en actionfilm, som ikke fokusere på uhygge og stemning. Hvis man ser på filmen med de briller, er den "ok"

NEJ!! "Aliens" var også primært en actionfilm, men Cameron bragte nogle elementer ind i den, heri stemning og uhygge - og skabte en solid film. Der er nada af dette i AvP, og den smule action, der er i den, er næppe noget at skrive hjem om.
Beklager, men "de briller" du snakker om, kan jeg simpelthen ikke tage på...
Gravatar

#4 filmz-Crystalstar1200 21 år siden

Mit stoerste negative ting er slutningen, hvor en Alien stikker/hopper ud af brystet paa den heroiske Predetor.

Men ogsaa dialogen er temmelig flad for ikke at sige dum.

Det er og bliver en popcornactionfilm lige meget hvodan den kommer ud (PG13 eller DC) og som saadan en okay film, men ikke slet ikke paa hoejde med "Aliens" eller "Predetor", for der er ikke nogen steder, hvor man hopper i saedet eller overaskes, selvom der flere steder er gode ideer.

Mht. at man ser Aliens/Predator alt for hurtigt kan jo ikke komme bag paa nogen, da det jo er dem som er i fokus og ikke menneskerne.

Mht. Redesign det vil jo altid ske naar du ikke har de originale designere med, se blot hvor galt det gik i Species 2, andre gange kan jo tilfoere noget nyt, men her gjorde det ikke den store forskel.

Jeg vil ikke give den 03, men snarre 6 for et godt forsoeg (Bedre end fx "Freddy Vs Jason"), men bedre held naeste gang for der er helt klart lagt op til en fortsaettelse.
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#5 HelmerJ 21 år siden

Hvad var det da for en slutning. Det pis var jo taget lige ud af predator 2. "Du har fortjent en pris, her ta et våben, vi ses og hej der".
Det er ikke en film der fortjæner at ha lov til at bruge de to 2 racer. Det næste bliver vel de laver en 2 og en 3 hvor de skifter til comedy og drama.
Måske endag Alien vs. Predator: The Opera

Syntes tilgengæld plottet var for fedt at de kommer her for at jage aliens.

Til forskel fra Crystal sys jeg det var en ok fed ting det med den lige kigger ud af predatoren til helt sidst.

men 2/6, det er trods alt fede racer den forsøger at give lidt mere til.
The ships hung in the air in precisely the same manner that bricks don't -Douglas Adams
Gravatar

#6 filmz-Orion 21 år siden

AvP skulle simpelthen være blevet på spil/comics... Og som straf skal Paul A. være bandlyst fra at lave film de næste 15 år. For helvede, alle de kvajebajere han kommer til at gi', he he.
Gravatar

#7 Martindan 21 år siden

Nu vil jeg så sige man skal tænkte på at Paul Anderson har udtalt at en halv time er blevet klippet fra hans oprindelige film..

SÅ det er nok mere producenterne der skulle skamme sig end Anderson... hans film lå til en R-rating men de ville have en PG-13...

læs mit topic Anderson svarer igen på AVP kritik hvis I vil vide mere....
for cryin' out loud......
Gravatar

#8 filmz-Orion 21 år siden

#7 Har du et link?
Gravatar

#9 DarkLight 21 år siden

Forum -> Tagwall -> Find forum indlæg -> "kritik" -> Hér

Dovenskaben længe leve! ;)
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#10 filmz-Orion 21 år siden

Tjah, hvis jeg så den uklippede version, kunne det være jeg ligefrem ville give 5, måske 6.
Den klippede version er så forbandet pisse-dårlig, at det tangerer det ekstreme; måske ville den uklippede version bare være pisse-dårlig. Lad os nu se.
PS: Ville være sjovt at se, hvor mange minus-hatte Ole Michelsen ville give filmen :)

Skriv ny kommentar: