Gravatar

#1 Skeloboy 16 år siden

Når man ser på film-årene 2006 og frem, så virker det som, der kommer langt flere gode film fra Hollywood(remser ingen op).

Det er selvfølgelig en smagsag, som så falder i min smag, men det er som om, der er kommet flere skæve film og flere rigtige gode dramaer med substans frem(hvis man kigger på nomineringerne til bedste film, f.eks.)

Er jeg det eneste, der generelt synes niveauet i Hollywood er steget gevaldigt de sidste par år?
Gravatar

#2 filmz-Bruce 16 år siden

Nej jeg synes du har ret. 2007 var jo fænomenalt (Oscar års mæssigt), men 2008 ser også ud til at blive langt bedre end 2004-2006 med Crash som lorte året over alle lorte år.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#3 elwood 16 år siden

Hvornår er det hollywood, og hvornår er det de andrer ?

er det når budgettet overstiger en hvis grænse, eller er det de selskaber der laver dem som diffiner det.

for og tage en meget diskuteret film The Dark Knight, det er vel mere Mr. Nolan, og hans stab som står bag den store succes filmen har fået.

Når vi siger hollywood siger vi så Mr. Nolan, Coen brøderne, Paul Thomas Anderson, Steven Spielberg, David Fincher osv.

Eller er det blot fordi mange af dem kommer fra Hollywood?

Jeg er med på at der er kommet mange rigtig gode film i 2008, men er det ikke blot gode film, det er vel ikke nødvendigvis hollywoods film ?

Men David Fincher og de andrer har da altid leveret gode film, jeg begynder stadigvæk og få sværre ved at skelne hollywood film fra de andrer film, kan godt være det blot er mig der forvirres af udtrykket Hollywood.

Men ja der har været mange gode film i de senere år fra USA 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#4 filmz-Bruce 16 år siden

Når man siger Hollywood, så tænker jeg USA minus de mindre indie produktioner. Men det er vel "hvem som finansierer filmen" og er det MGM, Fox, Paramount, Universal, Lionsgate etc. som står bag, så er det vel Hollywood?
Gravatar

#5 elwood 16 år siden

#4 ok jamen så er jeg med, jamen svaret er jo klart at de har forbedret sig så.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#6 filmz-Narniabæver 16 år siden

2006 var det bedste år med bl.a. film som The Corpse Bride, Monster House og Ice Age 2.
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#7 nakalay 16 år siden

Haha, verden er så vidunderlig fuld af farverige personligheder. :D
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
Gravatar

#8 Skeloboy 16 år siden

#2 - har godt lagt mærke til dit had mod Crash...jegt synes jo den er faktisk...

Hollywood er (i min verden) defineret ved, at det er MGM/UA, 20th Century Fox, Sony Pictures, Warner Bros, Paramount Pictures, Universal og Disney(Big 7), der står bag. Og det er faktisk Hollywood...Så er der selvfølgelig alle datterselskaberne...Lionsgate, Miramax etc.

Men jeg taler ikke kun i 2008, jeg taler de sidste mange år.

Der er så en anden ting, der nok spiller ind...det er først inden for de sidste 5 år, hvor jeg selv for alvor er begyndt at følge med
Gravatar

#9 Michael Andersen 16 år siden

Jeg har været filmfan siden 1985, og som så meget andet, så synes jeg det går op og ned.

Det synes jeg også man kan se på de film som render med Oscaren. Hvor mange kan forestille sig at "Gladiator" ville have haft en chance imod konkurrenterne fra 2007? Jeg er ikke engang sikker på at den ville kunne få nomineringen imod det selskab.

1999 var også et rigtig godt filmår, og jeg vil tro at niveauet peaker ca. en gang i hvert årti.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#10 filmz-Bruce 16 år siden

#8 Had mod filmen er det ikke, men jeg hader, at noget bliver krediteret for noget det ikke er og i mine øjne er Crash den mest overvurderede film de sidste 20 år.

Skriv ny kommentar: