Gravatar

#11 Antlion 14 år siden

Skeloboy (2) skrev:
Youtube er for det meste også ulovligt, og det er selvfølgelig dobbeltmoralsk, når man hører musik derfra - men det ene behøver ikke føre til det andet.

Men det fører til, at man bl.a. ikke hører plader ved fester længere. Nej, her kan vi befærde os i al musik, hjertet begærer. Og problemet for mig er ikke, at producenterne mister penge, men at folk skifter nummer hvert andet minut, fordi det er så tilgængeligt. Måske er blot mig, der er udsat for det problem? :)
Gravatar

#12 Kruse 14 år siden

Antlion (11) skrev:
Men det fører til, at man bl.a. ikke hører plader ved fester længere.

Det fører vel mere realistisk til at man ikke hører fest-værtens ulovligt downloadede musiksamling ;)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#13 TheEnd 14 år siden

Jeg vil gerne være med, men har ikke tid nu. Skriver noget senere i aften.
A bottle! Don't bother.
Gravatar

#14 Highland Park 14 år siden

Kruse (10) skrev:
Det giver lidt sig selv når det nu hedder ulovlig downloading.
Nej da, de stakkels mennesker er jo blot kriminaliserede bannerførere for almenmenneskelige rettigheder. ;)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#15 Antlion 14 år siden

Det giver ikke sig selv, fordi det er ulovligt. Mærkelig argumentation. Det giver sig selv, fordi det ultimativt er at sjæle fra andre mennesker. Eller det kommer an på, hvordan filen behandles, altså om den slettes eller gemmes...

Vender tilbage senere, når jeg har tid.
Gravatar

#16 frahm-2 14 år siden

Det er vel lige meget om filen slettes eller gemmes. Dette har kun betydning for præcist hvor mange penge man snyder rettighedshaverne for.

Youtube problematiken er interessant. Der er dog en meget stor forskel på hvad man ser på youtube. Der er fx. mange bands der har deres egen youtubekanal, hvor de selv lægger videoer mv. op, så meget af det der ligger ulovligt på yuotube ligger der også i en lovlig version.
Derudover bliver film som sagt delt op i 10 dele og kvaliteten er ikke særlig god.

Derfor synes jeg ikke at youtube kan sidestilles med ulovlig download.

Argumentet om at det ikke er tilgængeligt er endnu et forsøg på at retfærdiggøre det. Der findes rigtig mange udgivere verden over, hvis film bliver solgt over internettet. Selv de mest obskure film fra lande man aldrig har hørt om findes tit i en DVD udgivelse med engelske tekster. Derfor tror jeg at det er meget sjældent at situationen opstår hvor man er "nødsaget" til at downloade en ulovlig kopi. Denne kopi er jo ikke bare opstået af den blå luft. Den er jo kopieret fra et tilgængeligt medie.

Dette emne har været diskuteret rigtig mange gange på dette forum og hver gang ender det med at dem der taler imod den ulovlige download er tilbage mens alle piraterne stille og roligt falder fra og så tager debatten sin ende omkring post nr. 400.
Jeg har ferie og gider ikke bruge tiden på det lige nu. Derfor er min holdning kort:
Det er helt i orden at man gerne vil ændre lovgivningen. Der er givetvis nogle problemer med copyright lovgivningen som den er i dag, men indtil den er ændret så er ulovlig download, som navnet antyder, ulovligt....og det er der en grund til. Man stjæler ikke fra Steven Spielberg eller Tom Hanks. Man stjæler fra runneren, billetsælgeren, marketingassistenten eller receptionisten. De er de første der mister jobbet. Så lad være med at prøve at retfærdiggøre det.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Gravatar

#17 Skeloboy 14 år siden

#16 - det var sgu godt skrevet...og med dine ord vil jeg også forlade denne tråd :)
Gravatar

#18 Kruse 14 år siden

Antlion (15) skrev:
Det giver ikke sig selv, fordi det er ulovligt.

Det har du selvfølgelig en pointe i, men netop med hensyn til downloading, synes jeg at lovgivningen er helt på sin plads.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#19 PredatorX 14 år siden

Jeg downloader meget sjældent da fysiske formater er de downloadede overlegne i alle henseender. Desuden kan jeg bare godt lide at have et fysisk format i hænderne. Jeg føler ikke ejerskab over noget jeg bare har downloadet... Det jeg downloader er mest for at tjekke ting ud. Eksempelvis tv-serier, der ikke er udgivet. Game of Thrones ser jeg f.eks ikke noget problem i at downloade. Og ja, jeg køber den alligevel når den bliver udgivet så jeg kan se den i ordentlig kvalitet. Så er der nok så mange der kan mene det er en dårlig undskyldning. Det er sådan set ikke mit problem. Jeg tager ikke stilling til om det er en dårlig undskyldning eller ej, det er bare sådan jeg nu engang har det... Jeg tager skarp afstand for folk der generelt ikke gider betale for deres ting, men vil hente det ned gratis. Som reklame er det okay, men ikke hvis det er sådan man vi have al sit musik og film.
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#20 Geekalot 14 år siden

Kan ikke se hvofor Tom cruise eller en anden tåbe skal ha 50mill $ for en film, så go er der ingen skuespiller der er, de priser de skal ha producers osv, er helt hen i himlen idag, hvilket betyder vi er gået fra at skulde gi 40kr til nogle gange 125kr på 10 år for at se en biograffilm og på de 10 år er det kun blevet nemre at sprede filmende ud til folket.
Tv serier fra Usa er ikke ligefrem så nemme at komme til her i Europa.
Fatter ikke hvorfor de store koncerner som Warner Brothers, Universal osv ikke vælger at streame deres film/serier direkte fra en server af til en lidt mere normal pris, de store selskaber vil tjene mere og de rådne kar som Yousee og DR vil ikke kunne tjene en skid på det.
Så før det er at der ikke blir gjordt noget for at få priser og en bedre måde at få film/tvserier ud til folk vil der altid være ulovlig download, ikke at det er iorden men det vil være der.

Skriv ny kommentar: