Jeg ifører mig også dosmerhatten og stiller mig i hjørnet. Har tit tænkt på det samme, så nu vil jeg også være ordentlig, i nytårets ånd! Du har helt ret i din antagelse, og det klæder os ikke her.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Hvad skulle formålet med at lade denne tråd dø, når der findes endnu en tråd med samme emne og formål? Jeg har gjort opmærksom på mine holdninger i denne tråd, jeg kunne have valgt at gøre det i den anden tråd, der er mere aktiv og så kan folk jo forholde sig til om de er enige eller ej.
Ligemeget hvad, kan vi vel blive enige om at en tråd som denne og dens efterfølger, er et uheldigt signal til nye brugere, eller..? Og i lyset af der jo er tradition for at et emne, som folk kan samles om, bliver ved med føde nye tråde, mente jeg at jeg ville give min holdning til situationen, for muligvis at forhindre at der opstod flere af den slags tråde.
Hvorfor er det at man vælger at skrive på et forum? Eller rettere, hvorfor er det at man vælger at skrive på et forum, i stedet for at skrive i en privat notesbog?
For mig at se (og her kan det være at jeg fremstår som håbløst umoderne og helt ude af stand til at følge med udviklingen) er det for at deltage i diskussioner, generelt give sit besyv med eller at bede om hjælp til et specifikt problem, som man mener at forummets ekspertpanel ville kunne løse. I alle tilfælde er det meningen, at andre mennesker skal læse hvad det er man skriver og her kommer en af de grundlæggende regler for kommunikation i spil, nemlig at det er afsenderens pligt, at sørge for at budskabet bliver forstået. Hvis man ikke gør nogen som helst indsats for, at det man prøver at kommunikere skal kunne være let at forstå, så opgiver man ikke kun chancen for at andre folk gider, at læse hvad man skriver, men også retten til at blive taget seriøst.
Selv hvis man er ordblind, som jeg ved at der en gang i mellem er forumbrugere der er, kan man bruge stavekontrol og generelt tage visse skridt for at gøre sig mere forståelig.
Det er ikke urimeligt, eller elitært for den sags skyld, at stille så helt grundlæggende krav til læsbarheden af folks indlæg.
Vi kan alle komme ud for at lave stave-, komma- og grammatikfejl, der i værste fald kan udmynte sig i fuldstændigt meningsløse sætninger, men det er virkeligt få der er så konsekvente at de kan gøre det HVER GANG.
De to herrer der dominerer denne tråd, kører hvert deres eget lille show. Kommentarerne er så ubehjælpsomme, at jeg har min oprigtige tvivl om, hvorvidt de faktisk er virkelige personer, eller bare en eller anden spasmager der vil have opmærksomhed.
Hvis de vitterligt er virkelige personer, så kan man lidt sammenligne dem med tosser, der tager deres egen fodbold med til en lokal fodboldkamp og bruger al tiden på, at rende rundt og sparke til den for sig selv i udkanten af banen, fuldstændigt opslugt i deres egen lille verden, mens det egentlige spil foregår i den modsatte ende. De er sgu da ligeglade med om der er nogen der kigger på dem og griner - bare de får lov til at rende rundt i deres egen fantasiverden, i nærheden af der hvor alle de andre er.
Vi gør dem ikke til grin - det er noget de selv har stået for og ikke synes at have nogen intention om at ændre på.
Well, for ikke at gøre tråden længere end den er, så er jeg ikke ude efter en debat. Jeg har gjort opmærksom på mit synspunkt i sagen, hvad folk gør derefter, er helt op til dem.
297: "der tager deres egen fodbold med til en lokal fodboldkamp og bruger al tiden på, at rende rundt og sparke til den for sig selv i udkanten af banen, fuldstændigt opslugt i deres egen lille verden, mens det egentlige spil foregår i den modsatte ende"
Det minder mistænkeligt meget om mig selv i folkeskolen, når gymnastiklæreren tvangsindlagde os til at spille fodbold. Jeg blev sjovt nok altid valgt sidst...
Nu har jeg længe set bort fra denne tråd, men jeg vælger alligevel at komme med min mening..
erlingur666 har skrevet mange sjove indlæg, men derfor behøver han ikke blive hængt ud for det. Jeg synes ikke det er fair overfor en bruger, at man opretter en tråd hvor man kritiserer vedkommende på den måde. Især ikke i sådan et åbent forum (som #295 kadann nævner, kan det sende de forkerte signaler til nye brugere osv.). Det er ikke arto det her; det er et forum, hvor man kan give sin kritik af film og diskutere dem med andre brugere!
Min pointe er, at filmz ikke skal give et indtryk af et site, hvor man sviner hinanden til pga. små bagateller - altså ikke personlig kritik. Så længe indlæggene omhandler film, kan man give ros og ris..!
Frodo: "What news of the outside world? Tell me everything". Gandalf: "Everything? You are far too eager and curious for a hobbit. Most unnatural".
#291 Bobby Singer 16 år siden
#292 davenport 16 år siden
Har tit tænkt på det samme, så nu vil jeg også være ordentlig, i nytårets ånd!
Du har helt ret i din antagelse, og det klæder os ikke her.
#293 filmz-DocDoom 16 år siden
#294 Spanner 16 år siden
Havde de så ikke været hensigtsmæssigt for dig at lade tråden ligge i 14 dage og lade den blive låst og glemt i stedet for at skrive i den?
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#295 filmz-Kadann 16 år siden
Jeg har svært ved at se hvad du vil frem til.
Hvad skulle formålet med at lade denne tråd dø, når der findes endnu en tråd med samme emne og formål? Jeg har gjort opmærksom på mine holdninger i denne tråd, jeg kunne have valgt at gøre det i den anden tråd, der er mere aktiv og så kan folk jo forholde sig til om de er enige eller ej.
Ligemeget hvad, kan vi vel blive enige om at en tråd som denne og dens efterfølger, er et uheldigt signal til nye brugere, eller..? Og i lyset af der jo er tradition for at et emne, som folk kan samles om, bliver ved med føde nye tråde, mente jeg at jeg ville give min holdning til situationen, for muligvis at forhindre at der opstod flere af den slags tråde.
#296 filmz-DocDoom 16 år siden
#297 Lowkey 16 år siden
Hvorfor er det at man vælger at skrive på et forum?
Eller rettere, hvorfor er det at man vælger at skrive på et forum, i stedet for at skrive i en privat notesbog?
For mig at se (og her kan det være at jeg fremstår som håbløst umoderne og helt ude af stand til at følge med udviklingen) er det for at deltage i diskussioner, generelt give sit besyv med eller at bede om hjælp til et specifikt problem, som man mener at forummets ekspertpanel ville kunne løse.
I alle tilfælde er det meningen, at andre mennesker skal læse hvad det er man skriver og her kommer en af de grundlæggende regler for kommunikation i spil, nemlig at det er afsenderens pligt, at sørge for at budskabet bliver forstået.
Hvis man ikke gør nogen som helst indsats for, at det man prøver at kommunikere skal kunne være let at forstå, så opgiver man ikke kun chancen for at andre folk gider, at læse hvad man skriver, men også retten til at blive taget seriøst.
Selv hvis man er ordblind, som jeg ved at der en gang i mellem er forumbrugere der er, kan man bruge stavekontrol og generelt tage visse skridt for at gøre sig mere forståelig.
Det er ikke urimeligt, eller elitært for den sags skyld, at stille så helt grundlæggende krav til læsbarheden af folks indlæg.
Vi kan alle komme ud for at lave stave-, komma- og grammatikfejl, der i værste fald kan udmynte sig i fuldstændigt meningsløse sætninger, men det er virkeligt få der er så konsekvente at de kan gøre det HVER GANG.
De to herrer der dominerer denne tråd, kører hvert deres eget lille show. Kommentarerne er så ubehjælpsomme, at jeg har min oprigtige tvivl om, hvorvidt de faktisk er virkelige personer, eller bare en eller anden spasmager der vil have opmærksomhed.
Hvis de vitterligt er virkelige personer, så kan man lidt sammenligne dem med tosser, der tager deres egen fodbold med til en lokal fodboldkamp og bruger al tiden på, at rende rundt og sparke til den for sig selv i udkanten af banen, fuldstændigt opslugt i deres egen lille verden, mens det egentlige spil foregår i den modsatte ende.
De er sgu da ligeglade med om der er nogen der kigger på dem og griner - bare de får lov til at rende rundt i deres egen fantasiverden, i nærheden af der hvor alle de andre er.
Vi gør dem ikke til grin - det er noget de selv har stået for og ikke synes at have nogen intention om at ændre på.
#298 filmz-Kadann 16 år siden
#299 filmz-DocDoom 16 år siden
Det minder mistænkeligt meget om mig selv i folkeskolen, når gymnastiklæreren tvangsindlagde os til at spille fodbold. Jeg blev sjovt nok altid valgt sidst...
Og NU skal jeg nok lade tråden ligge :-)
#300 filmz-Aras 16 år siden
erlingur666 har skrevet mange sjove indlæg, men derfor behøver han ikke blive hængt ud for det. Jeg synes ikke det er fair overfor en bruger, at man opretter en tråd hvor man kritiserer vedkommende på den måde. Især ikke i sådan et åbent forum (som #295 kadann nævner, kan det sende de forkerte signaler til nye brugere osv.). Det er ikke arto det her; det er et forum, hvor man kan give sin kritik af film og diskutere dem med andre brugere!
Min pointe er, at filmz ikke skal give et indtryk af et site, hvor man sviner hinanden til pga. små bagateller - altså ikke personlig kritik. Så længe indlæggene omhandler film, kan man give ros og ris..!
Gandalf: "Everything? You are far too eager and curious for a hobbit. Most unnatural".