Regnar Grastens nye film Familien Gregersen har premiere den 17. december. Indenfor det sidste år har der kørt reklamer for filmen i flere landsdækkende medier, samt på gadeplan. Filmen er en stor satsning og ifølge rygterne skulle en billet til filmen (uanset biograf) koste 100 kr. eller derover. Mit problem er, at før jeg hørte om filmen havde jeg aldrig hørt om romanserien, der ligger til grund for filmen og jeg tror at mange fra de yngre generationer har det på samme måde. Er der nogen der tror at Fam. Gregersen kan klarer sig mod film som Shark tale og Oceans 12?
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Er der nogen der tror at Fam. Gregersen kan klarer sig mod film som Shark tale og Oceans 12?
Ikke et sekund! Jeg har været super-skeptisk overfor den film lige fra starten af flere grunde:
1. Som du nævner, så er der kun få i den yngre generation (altså os, som typisk går meget i biografen), der har læst eller bare hørt om bøgerne før (inklusiv undertegnede).
Så hvis denne her film skal tjenes hjem, så skal den enten være fantastisk eller sætte sin lid til folk med ret til pensionist-rabat. Og hvis en billet koster en 100-mand, så er der i hvert fald ikke mange studerende, der ser den lige med det samme
2. Det er en Regner Grasten-film. Ja, manden har tjent en formue på at lave børnefilm og ungdoms-komedier, men de har aldrig været specielt gode, og anmelderne har stort set sablet dem alle sammen ned.
De eneste solide film, han har været involveret i er "Kun En Pige" og "Det Forsømte Forår", og det er DÆLEME længe siden!
3. Filmen er instrueret af Charlotte Sachs Bostrup, som godt nok har instrueret et par film før, men det har primært været den ovenfor nævnte tynde gang Regner Grasten-sjask.
Hvordan man lige pludselig har fået den idé, at hun skulle være oplagt til at instruere en mammut af en film til 25 mio. på (ifølge IMDB) ca. 4 timers lændge, det er mig en gåde!
4. Sidst men ikke mindst synes jeg at markedsføringen har været mildest talt underlig. Det startede så vidt jeg ved d. 17. december sidste år, hvor der var hel-sides annoncer i de store dagblade og aviser, der indirekte sammenlignede "Return of the King", der jo havde premiere den dag, med "Familien Gregersen"! Allerede dér har man nok skudt en smule over målet.
Siden er det ikke blevet mindre skingert i tonen med taglines som "den første danske hel-aftensfilm" og i øjeblikket en teaser trailer i Nordisk Film-biograferne, der efter min bedste hovedregning er noget, der minder om 4 minutter lang.
Hele optakten har efter min mening været for meget, og det bliver sikkert kun værre i de næste 2 måneder. Folkene bag har skreget filmen ud til noget, der er så stort, at den nærmest ikke kan overraske positivt. Enten lever den op til de forventninger, de selv har sat eller også bliver den Danmarkshistoriens stoørste film-flop, der river Regner Grastem Film med i faldet.
Det var faktisk nøjagtigt samme tanker jeg havde gjort mig. Det er selvfølgelig prisværdigt, at Regnar Grasten prøver at blæse filmen så stort op, men mon ikke realitetssanses var taget på efterårsferie, da beslutningen blev taget.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Regner-hype møllen ruller igen! Fantasten har købt en hel reklame-blok på TV2 efter "Hvem Vil Være Millionær?" i aften for at vise den ovenfor omtalte monster-lange trailer.
Og der er udtaget helsides-annoncer i flere aviser i dag, der reklamerer for reklamen!
#4 Vanvid? Ja. Men den føromtalte monsterlange trailer var faktisk ganske fin - den fungerede i hvert fald i mine øjne, så der skal da nok være en del, der vender næsen mod nærmeste biograf den 17. december.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Så traileren i Imperial lørdag aften, og jeg må nok erkende at den ikke sagde mig noget som helst, men på den anden skal man jo heller ikke skue hunden på hårene!
Tror bestemt jeg skal se den, og billetprisen kan absolut ikke skramme mig væk.
Desuden var det et glimrende musik nummer der blev spillet i traileren.
What happened last night? Oh, gunfight, explosions, sharks, you know, the usual.
Der er en artikel i Politiken i dag, hvor man bl.a. kan læse følgende:
Spilletid: 3½ time.
Budget: 28 mio.
- heraf alene til markedsføring: 2,8 mio.
Og "kampagnen" fra Regner Grasten Film skulle efter sigende været sluttet med monster-traileren på TV2 i mandags. Det vil jeg nu gerne se, før jeg tror det...
#1 frahm-2 21 år siden
Mit problem er, at før jeg hørte om filmen havde jeg aldrig hørt om romanserien, der ligger til grund for filmen og jeg tror at mange fra de yngre generationer har det på samme måde. Er der nogen der tror at Fam. Gregersen kan klarer sig mod film som Shark tale og Oceans 12?
#2 Outbound Sith 21 år siden
Ikke et sekund! Jeg har været super-skeptisk overfor den film lige fra starten af flere grunde:
1. Som du nævner, så er der kun få i den yngre generation (altså os, som typisk går meget i biografen), der har læst eller bare hørt om bøgerne før (inklusiv undertegnede).
Så hvis denne her film skal tjenes hjem, så skal den enten være fantastisk eller sætte sin lid til folk med ret til pensionist-rabat. Og hvis en billet koster en 100-mand, så er der i hvert fald ikke mange studerende, der ser den lige med det samme
2. Det er en Regner Grasten-film. Ja, manden har tjent en formue på at lave børnefilm og ungdoms-komedier, men de har aldrig været specielt gode, og anmelderne har stort set sablet dem alle sammen ned.
De eneste solide film, han har været involveret i er "Kun En Pige" og "Det Forsømte Forår", og det er DÆLEME længe siden!
3. Filmen er instrueret af Charlotte Sachs Bostrup, som godt nok har instrueret et par film før, men det har primært været den ovenfor nævnte tynde gang Regner Grasten-sjask.
Hvordan man lige pludselig har fået den idé, at hun skulle være oplagt til at instruere en mammut af en film til 25 mio. på (ifølge IMDB) ca. 4 timers lændge, det er mig en gåde!
4. Sidst men ikke mindst synes jeg at markedsføringen har været mildest talt underlig. Det startede så vidt jeg ved d. 17. december sidste år, hvor der var hel-sides annoncer i de store dagblade og aviser, der indirekte sammenlignede "Return of the King", der jo havde premiere den dag, med "Familien Gregersen"! Allerede dér har man nok skudt en smule over målet.
Siden er det ikke blevet mindre skingert i tonen med taglines som "den første danske hel-aftensfilm" og i øjeblikket en teaser trailer i Nordisk Film-biograferne, der efter min bedste hovedregning er noget, der minder om 4 minutter lang.
Hele optakten har efter min mening været for meget, og det bliver sikkert kun værre i de næste 2 måneder. Folkene bag har skreget filmen ud til noget, der er så stort, at den nærmest ikke kan overraske positivt. Enten lever den op til de forventninger, de selv har sat eller også bliver den Danmarkshistoriens stoørste film-flop, der river Regner Grastem Film med i faldet.
Fox Mulder
#3 frahm-2 21 år siden
#4 Outbound Sith 21 år siden
Og der er udtaget helsides-annoncer i flere aviser i dag, der reklamerer for reklamen!
Will the madness ever stop??? :S
Fox Mulder
#5 filmz-yoshimura 21 år siden
#6 El vez 21 år siden
#7 filmz-The-Real-1 21 år siden
Tror bestemt jeg skal se den, og billetprisen kan absolut ikke skramme mig væk.
Desuden var det et glimrende musik nummer der blev spillet i traileren.
Oh, gunfight, explosions, sharks, you know, the usual.
#8 Outbound Sith 21 år siden
Spilletid: 3½ time.
Budget: 28 mio.
- heraf alene til markedsføring: 2,8 mio.
Og "kampagnen" fra Regner Grasten Film skulle efter sigende været sluttet med monster-traileren på TV2 i mandags. Det vil jeg nu gerne se, før jeg tror det...
Fox Mulder
#9 filmz-Wacker 21 år siden
http://www.samarit.dk