Trist trist med alle de brugere der forlader Filmz nu her. Jeg har aldrig rigtig været så aktiv i offtopic, men mest i kommentarer til nyheder og anmeldelser, så det var først lige for nylig jeg opdagede at Johan var smuttet. Og nu er der så en del flere der ryger, virkelig ærgerligt.
Jeg synes også sidens indhold har taget en drejning til det værre, men uden at vide helt hvorfor. Hvorfor er det at der er lagt en ny redaktionel linie? Og hvilken behandling af tidligere ansatte er det folk forlader siden på grund af? Skriv det gerne i en PM, hvis det ikke er sømmeligt at skrive det her:)
Men god vind fremover til dem der forlader os, og skriv hvis I finder et nyt godt sted vi kan hygge;)
Jeg har været bruger i 10 år (siden slutningen af februar 2004), men har ikke været så aktiv de senere år, da jeg dels ikke har haft overskuddet til flere forskellige fora og da Filmz dels så småt begyndte at ændre sig. Og det er sgu en trist drejning.
Vi mangler gode anmeldere som Johan Albrechtsen, Søren Ilved og mange af de andre gode folk, der før var på siden. I stedet får vi spandevis af popsmart, hovedpineinducerende ord-onani. Det er okay med lidt krøller og metaforer, men anmeldelsen skal sgu ikke bygges af dem. Der skal noget konkret til at binde det sammen. Sprogligt er strengen spændt til bristepunktet i Morten Vejlgaard Justs anmeldelser, og når den gang på gang brister, affejes kritikken arrogant. Dette understreger desværre, at skribentens behov for at blive offentliggjort overskygger ønsket om at forsyne læserne med brugbar viden.
Generelt synes redaktionen ikke at være særlig lydhøre over for folks indspark. Især kritikken af den faldende kvalitet i nyhedsdelen, som mere og mere bliver erstattet af sensations- og sladderjournalistik kan jeg se mig enig i. Men vi er jo for pokker bare brugerne - det er reklameindtægterne og ikke os, der gør siden, skal vi huske. Trafikken er Alfa og Omega, uanset hvad man så skal forfalde til af billige kneb. Og uanset forummets niveau. Jeg har mødt skønne mennesker herigennem; for mit vedkommende startede det sociale herinde med, at jeg havde købt nogle eksemplarer af en E.T. Special Edition DVD, der var tilbud på lokalt, med for en lille gruppe brugere. Vi mødtes så i Kbh., så de kunne få filmene og gjorde samtidig en biftur ud af det. Siden greb det om sig med flere bifture, gode snakke, filmaftener og fester og generel sjov i forummet. Jeg kender nu en masse af jer privat og har jer også på Facebook, som er blevet det forum, jeg satser på for at holde det hele samlet. Mange af de gode kræfter, der uofficielt kørte Filmz er jo forsvundet derfra - og det er mange af de gode kræfter, der officielt kørte det i øvrigt også. Vi har ikke længere har Filmz-TV, som var det fremmeste aktiv for siden og tilsyneladende ej heller anmeldelser af BD'er og DVD'er.
Nej, der er ikke rigtig så meget at komme efter, når jeg ikke kan med hverken nyhedsstoffet eller anmeldelsernes form, når redaktionen ikke alene er ligeglade med brugerne, men deciderede bedrevidende og arrogante og når jeg mere eller mindre har alle de brugere, jeg taler med, på andre sociale medier også.
Jeg trækker sgu også stikket - ses, peeps!
There was a dream that was Filmz. You could only whisper it. Anything more than a whisper and it would vanish, it was so fragile.
... Gone!
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Jo... Men jeg må ærligt indrømme, at alt det her har sat nogle tanker i gang.. Jeg har det lidt som at piske en død hest. Men jeg bliver hængende, og ser hvad der sker i fremtiden. Jeg har jo selv råbt op om at give det en chance, og det holder jeg ved. Men hvis vi når dertil, hvor der kun sidder et par stykker tilbage, så er der jo ikke så meget at komme efter længere?
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
#41 wimmie 10 år siden
Du skulle bare vide ;)
Næh, de fortrød bare lidt at de ikke fik sagt farvel, så det kunne jeg jo lige benytte mig af. Ligesom mig har de været rigtig glade for dette forum.
#42 Lord Beef Jerky 10 år siden
#43 wimmie 10 år siden
Yup :)
God vind fremover :)
#44 Lord Beef Jerky 10 år siden
#45 Lawman. 10 år siden
Jeg synes også sidens indhold har taget en drejning til det værre, men uden at vide helt hvorfor. Hvorfor er det at der er lagt en ny redaktionel linie? Og hvilken behandling af tidligere ansatte er det folk forlader siden på grund af? Skriv det gerne i en PM, hvis det ikke er sømmeligt at skrive det her:)
Men god vind fremover til dem der forlader os, og skriv hvis I finder et nyt godt sted vi kan hygge;)
#46 Åkepool 10 år siden
Det har jeg - HA! :) Eller det mener jeg at jeg har. Det er sgu svært at holde styr på alle de navneskift folk har herinde.
Apropos sommerfesten, er det så for sent at melde sig til? Jeg overvejer kraftigt at dukke op.
#47 evermind 10 år siden
Vi mangler gode anmeldere som Johan Albrechtsen, Søren Ilved og mange af de andre gode folk, der før var på siden. I stedet får vi spandevis af popsmart, hovedpineinducerende ord-onani. Det er okay med lidt krøller og metaforer, men anmeldelsen skal sgu ikke bygges af dem. Der skal noget konkret til at binde det sammen. Sprogligt er strengen spændt til bristepunktet i Morten Vejlgaard Justs anmeldelser, og når den gang på gang brister, affejes kritikken arrogant. Dette understreger desværre, at skribentens behov for at blive offentliggjort overskygger ønsket om at forsyne læserne med brugbar viden.
Generelt synes redaktionen ikke at være særlig lydhøre over for folks indspark. Især kritikken af den faldende kvalitet i nyhedsdelen, som mere og mere bliver erstattet af sensations- og sladderjournalistik kan jeg se mig enig i. Men vi er jo for pokker bare brugerne - det er reklameindtægterne og ikke os, der gør siden, skal vi huske. Trafikken er Alfa og Omega, uanset hvad man så skal forfalde til af billige kneb. Og uanset forummets niveau.
Jeg har mødt skønne mennesker herigennem; for mit vedkommende startede det sociale herinde med, at jeg havde købt nogle eksemplarer af en E.T. Special Edition DVD, der var tilbud på lokalt, med for en lille gruppe brugere. Vi mødtes så i Kbh., så de kunne få filmene og gjorde samtidig en biftur ud af det. Siden greb det om sig med flere bifture, gode snakke, filmaftener og fester og generel sjov i forummet. Jeg kender nu en masse af jer privat og har jer også på Facebook, som er blevet det forum, jeg satser på for at holde det hele samlet. Mange af de gode kræfter, der uofficielt kørte Filmz er jo forsvundet derfra - og det er mange af de gode kræfter, der officielt kørte det i øvrigt også. Vi har ikke længere har Filmz-TV, som var det fremmeste aktiv for siden og tilsyneladende ej heller anmeldelser af BD'er og DVD'er.
Nej, der er ikke rigtig så meget at komme efter, når jeg ikke kan med hverken nyhedsstoffet eller anmeldelsernes form, når redaktionen ikke alene er ligeglade med brugerne, men deciderede bedrevidende og arrogante og når jeg mere eller mindre har alle de brugere, jeg taler med, på andre sociale medier også.
Jeg trækker sgu også stikket - ses, peeps!
There was a dream that was Filmz. You could only whisper it. Anything more than a whisper and it would vanish, it was so fragile.
... Gone!
#48 davenport 10 år siden
#49 gi-jones 10 år siden
#50 davenport 10 år siden
Jeg har det lidt som at piske en død hest. Men jeg bliver hængende, og ser hvad der sker i fremtiden. Jeg har jo selv råbt op om at give det en chance, og det holder jeg ved.
Men hvis vi når dertil, hvor der kun sidder et par stykker tilbage, så er der jo ikke så meget at komme efter længere?