Kender i det med at i har i film i holder meget af, ja det gør i sikkert, men jeg tænker her på om i har en eller anden halvdårlig b film som de fleste hader, men som i holder af. Personligt elsker jeg "The Rookie" med Clint Eastwood og Charlie Sheen, en rigtig slå på tæven film, fyldt med barske kommentarer og en rigtig slatten handling, men ikke desto mindre elsker jeg sq den film. Har i selv en sådan film?
Diverse Sience Fiction/Horror film (fx fra 50'erne og 60'erne), TV-film eller serier (diverse britiske som fx Blake's 7 eller Space 1999) - Katastrofefilm fra 70'erne har nu også deres omend forudsigelige charme tag fx diverse fra Irwin Allen eller diverse Airport-film
En personlig favorit er Sorority Babes in the Slimeball Bowl-O-Rama, som jeg så allerførste gang på den nu hedengange filmkanal TV Bio+. Den er langtfra godt lavet, men den har sine øjeblikke.
En anden film, jeg heller ikke kan stå for, er det danske forsøg på en monsterfilm Reptilicus. Dens effekter er decideret dårlige og Dirch Passer bryder ud i sang midt i filmen uden grund, men på trods af, eller måske rettere på grund af dette er jeg vild med den. Den er også forud for sin tid, idet dens slutning er så åben, at der er lagt op til en fortsættelse. En fortsættelse, der foreløbig aldrig er kommet. Det var måske en idé til den danske filmindustri. Jeg ville personligt gerne se en remake af eller fortsættelse til Reptilicus. De kan genindspille den. De har teknologien...
Don't you dare take Miles. You can take the children, but you leave me my monkey.
Først og fremmest er Surf Nazis Must Die værd at fremhæve. Filmen har et dræbende sløvt tempo, hvilket i for sig også er okay, hvis ikke det var fordi handlingen stort set er ikke eksisterende. Derudover er personbeskrivelserne så elendige, at der ikke er én eneste figur man bare lidt får et forhold til... fantastisk film!!
Killer Klowns From Outer Space er også værd at nævne, ikke mindst på grund af det fantastiske plot! Dræberklovne sætter telte op på jorden, og dræber folk!
Se disse to film og I vil have glemt alt om Von Trier, Scorsese eller Kubrick, for det her er ægte filmkunst :)
#7 - Jeg så også mange sjove film på TV Bio+ bl.a. også Surf Nazis Must Die og mange andre kultfilm, men også genså intressante film som Carpenters Dark Star
Reptilicus er vildt sjov på samme måde som de gamle s/h forfilm om Jens Lyn eller Killer Klowns From Outer Space med deres popcorn pistoler.
Når jeg læser disse indlæg, mindes jeg tilbage til den gang, hvor man hver fredag nat, i en lille biograf i København kaldet "Klaptræet" kunne se film som Rocky Horror Picture Show og Monty Python and the Holy Grail
Måske skulle overskriften til denne diskussion have været Farvorit Kult Film :o)
#1 inflector 22 år siden
Personligt elsker jeg "The Rookie" med Clint Eastwood og Charlie Sheen, en rigtig slå på tæven film, fyldt med barske kommentarer og en rigtig slatten handling, men ikke desto mindre elsker jeg sq den film.
Har i selv en sådan film?
#2 chandler75 22 år siden
#3 azathoth 22 år siden
#4 filmz-vassago 22 år siden
#5 filmz-Crystalstar1200 22 år siden
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#6 Skobbolop 22 år siden
pust..elsker simeplthen de film, og synes brandan Fraser er en forrygende skuespiller..
man forstår slet ikke hvorfor der f.eks. ikke er blevet mere ud af Bedazzled...
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
#7 MikkelHJ 22 år siden
En anden film, jeg heller ikke kan stå for, er det danske forsøg på en monsterfilm Reptilicus. Dens effekter er decideret dårlige og Dirch Passer bryder ud i sang midt i filmen uden grund, men på trods af, eller måske rettere på grund af dette er jeg vild med den. Den er også forud for sin tid, idet dens slutning er så åben, at der er lagt op til en fortsættelse. En fortsættelse, der foreløbig aldrig er kommet. Det var måske en idé til den danske filmindustri. Jeg ville personligt gerne se en remake af eller fortsættelse til Reptilicus. De kan genindspille den. De har teknologien...
#8 22 år siden
Killer Klowns From Outer Space er også værd at nævne, ikke mindst på grund af det fantastiske plot! Dræberklovne sætter telte op på jorden, og dræber folk!
Se disse to film og I vil have glemt alt om Von Trier, Scorsese eller Kubrick, for det her er ægte filmkunst :)
#9 filmz-Crystalstar1200 22 år siden
Reptilicus er vildt sjov på samme måde som de gamle s/h forfilm om Jens Lyn eller Killer Klowns From Outer Space med deres popcorn pistoler.
Når jeg læser disse indlæg, mindes jeg tilbage til den gang, hvor man hver fredag nat, i en lille biograf i København kaldet "Klaptræet" kunne se film som Rocky Horror Picture Show og Monty Python and the Holy Grail
Måske skulle overskriften til denne diskussion have været Farvorit Kult Film :o)
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#10 filmz-vassago 22 år siden