Gravatar

#11 Mark Malmstrøm 14 år siden

tournesoller (6) skrev:
Min favorit er Moonraker, hvor Jaws skubber James Bond ud af et fly uden faldskærm og det lykkes Bond at klare den.

Eller i The Spy Who Loved Me, hvor en fabelagtig skiscene afsluttes med Bond, der hopper ud over kanten af et bjerg med en faldskærm naturligvis, som er det britiske flag.

Vi taler jo åbningssekvenser og ikke titles...

SPY er også en af mine favoritter

MATRIX åbningen (den med Trinity) er også fed. elsker at se de der betjente der er fede og forpustet.

Åbnings-sekvenser og ikke titler - præcis nemlig

Men åbningen af en film (der hvor filmens verdens præsenteres) gælder også

Det første pre-Mord i MINORITY REPORT er jo også en slags Åbnings-sekvens.
Gravatar

#12 Lord Beef Jerky 14 år siden

Indiana Jones And The Temple Of Doom... hæsblæsende action kombineret med at man lærer alle filmens hovedpersoner at kende kombineret med plotudvikling kombineret med ægte filmmagi. Tror ikke disse scener vil blive slået af noget fremover, og netop denne begyndelse hæver filmen fra at være den dårligste i den originale trilogi til at være på lige fod med de andre to.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#13 OxxY 14 år siden

Første scene i The Good the Bad and the Ugly, hvor "The Ugly" præsenteres, syntes jeg også er vildt fed, og den sætter virkelig premisserne for resten af filmen.
Gravatar

#14 Highland Park 14 år siden

Lord Beef Jerky (12) skrev:
Indiana Jones And The Temple Of Doom... hæsblæsende action kombineret med at man lærer alle filmens hovedpersoner at kende kombineret med plotudvikling kombineret med ægte filmmagi.

Helt enig, og så elsker jeg, at Spielberg tager røven på sit publikum, idet han indleder filmen, som var den en musical. :D
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#15 sluppermand 14 år siden

2001 er oplagt, men åbningsscenen i Fargo er nok min favorit. Helt utroligt fotograferet med et hårrejsende soundtrack. Derudover synes jeg åbningssekvenserne i Sunset Boulevard, Touch of Evil, There Will Be Blood, Antichrist og Le Conseguenze dell'amore er helt sublime.
I don't love you, but you are the only women for whom I have no contempt.
Gravatar

#16 Kruse 14 år siden

sluppermand (15) skrev:
2001 er oplagt, men åbningsscenen i Fargo er nok min favorit. Helt utroligt fotograferet med et hårrejsende soundtrack. Derudover synes jeg åbningssekvenserne i Sunset Boulevard, Touch of Evil, There Will Be Blood, Antichrist og Le Conseguenze dell'amore er helt sublime.

Uhh, gode bud du kommer med der! Dem kan jeg alle støtte op om :)

Bates (7) skrev:
Ser vi bort fra titles, og skal vælge en åbningssekvens, så må min favorit klart være fra Fellini's 8½

Også helt sikkert en af de smukkeste sekvenser på film nogensinde :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#17 wimmie 14 år siden

[url= Fall[/url] - Smukkere bliver det næsten ikke :)

Ved godt at det også er lidt title-sequence men den har stor betydning for resten af filmen.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#18 evermind 14 år siden

Åbningsscenen til Dawn of the Dead (2004) er en af mine favoritter. Det varer ca. 10 minutter, før filmens indledende credits kommer, men indtil da opbygger og detonerer den det fedeste brag af en indledning, jeg så hele det biografår! :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#19 evermind 14 år siden

Og nu, hvor jeg er ved Zack Snyder: Watchmen-indledningen med slåskampen og mordet på The Comedian - smukt! Efterfulgt af mine måske yndlings-credits nogensinde. :')
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#20 Patriarch 14 år siden

wimmie (17) skrev:
[url= Fall[/url] - Smukkere bliver det næsten ikke :)

Ved godt at det også er lidt title-sequence men den har stor betydning for resten af filmen.

Har aldrig set filmen eller den sekvens... men damn det er lækkert.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”

Skriv ny kommentar: